Vintertreff nr2 2006 (4. mars) *OPPDATERT*

Anbefalte innlegg

Den beste(?) veien fra Oslo området er vel Drammen, Kongsberg, Notodden og Seljord...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den beste(?) veien fra Oslo området er vel Drammen, Kongsberg, Notodden og Seljord...?

Vet at det er mange som kjører oslo-vestlandet kjører over Gvarv, noe jeg selv også har gjort. Har aldri tatt tiden, så jeg skal ikke påstå at det er raskere.

Håper vi uansett kan møtes i Seljord, og slå sammen kollonen fra Vestfold/Telemark med Oslo kollonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at det er mange som kjører oslo-vestlandet kjører over Gvarv, noe jeg selv også har gjort. Har aldri tatt tiden, så jeg skal ikke påstå at det er raskere.

Håper vi uansett kan møtes i Seljord, og slå sammen kollonen fra Vestfold/Telemark med Oslo kollonen?

Jeg har målt avstanden, og det er på kilometeren like langt å kjøre om Gvarv som om Hjartdal. Tidsmessig tror jeg det er raskere å kjøre om Hjartdal, da det er mindre 60-soner der.

Jeg skal mest sannsynlig oppover en tur, drar vel fra Drammen i 8-tida på lørdag, tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med forsikring når en kjører på bane?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken forsikring? :P

For å si det enkelt, forsikring gjelder ikke. Det står i dine (og alles) forsikringspapirer at hvis bilen brukes til noen form for motorsportsaktivitet så er forsikringen ugyldig hvis uhell skulle oppstå. Derfor kjører man etter egen lommebok, dvs. at du må betale hvis du forårsaker skade på din eller annens bil. Med andre ord, kjør (nesten) som du ville gjort på veien...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre kjøringen er klassifisert som motorsport/løp så har du nokfeil her Per. Kjører man "kurs" eller "kjøretrening" _med_ skilter som jeg tipper dette er, så er dette akkurat det samme som å kjøre på vei. Mao gjelder ansvarsforsikringen og selvfølgelig også alle trafikkregler. I teorien kan altså UP stille seg i buskene med laser :)

Viktig poeng her er at hvis du hadde hatt rett her Per så hadde en person som kjørte på en annen og invalidisert han blitt ansvarlig for å betale all oppreisning til den skadde. Derav egne forsikringer når man kjører motorsport.

Kjører du på skogen under et slikt kurs derimot vil jeg tro at du vil slite med å få brukt kaskoen. Innbiller meg de har noen klausuler om dette i papirene sine, så kan være lurt å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikring gjelder dessverre stort sett aldri ved isbanekjøring da vann ikke regnes som vei i utgangspunktet, og det er ingen bestemmelser om at veitrafikkloven gjelder her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikring gjelder dessverre stort sett aldri ved isbanekjøring da vann ikke regnes som vei i utgangspunktet, og det er ingen bestemmelser om at veitrafikkloven gjelder her.

Det er ingen tvil om at den gjelder på asfaltbaner ved slike arrangement, men jeg er usikker på hvordan dette er på isbaner. Baneeier må uansett ha en eller annen form for spesialdispensasjon i og med at islagt vann er utmark og dermed har man ikke lov til å drive motorisert ferdsel der.

Jeg finner det høyst tvilsomt at man kan drive en slik bane uten at man har gjeldende ansvarsforsikring, spesielt pga erstatning ved personskader etc. Det er også slik at hvis man kjører på arrangement hvor forsikringen ikke gjelder skal skiltene fjernes, noe jeg ikke har sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at den gjelder på asfaltbaner ved slike arrangement, men jeg er usikker på hvordan dette er på isbaner. Baneeier må uansett ha en eller annen form for spesialdispensasjon i og med at islagt vann er utmark og dermed har man ikke lov til å drive motorisert ferdsel der.

Jeg finner det høyst tvilsomt at man kan drive en slik bane uten at man har gjeldende ansvarsforsikring, spesielt pga erstatning ved personskader etc. Det er også slik at hvis man kjører på arrangement hvor forsikringen ikke gjelder skal skiltene fjernes, noe jeg ikke har sett.

Okei, vet bare at ofte har utleier egen forsikring mot 3. mann, noe som inngår i baneleien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser det ut der oppe nå. Har i allefall kommet pent med snø i Skien i det siste, og mer skal komme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gjenta spørsmålet til mannen før meg. Håper noen kan svare på dette i løpet av kvelden, siden jeg må kjøpe prøveskilt etter jobb, i fall jeg skal oppover (og det vil man jo helst;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har kommet relativt mye snø her i Telemark nå. Bare igår kom det ca 70cm. Og nå starter det og snø igjen nå. Men hørte at det var ikke kommet så mye snø der oppe.

Men Kjetil Bjørntvedt sa iet tidligere inlegg her at vi skulle få bekreftelse på om det ble eller ikke på Torsdag formiddag.

En annen ting... Hjelm? påbudt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting... Hjelm? påbudt?

Enkelt og greit, ja. Du får ikke kjøre uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Kjetil Bjørntvedt sa iet tidligere inlegg her at vi skulle få bekreftelse på om det ble eller ikke på Torsdag formiddag.

:o Snakker vi fri fantasi her eller? Hehe, jeg skrev da bestemt torsdag ETTERMIDDAG... ;)

Skal få sjekket i kveld hva gutta der oppe her å si, var det som var avtalen med de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o Snakker vi fri fantasi her eller? Hehe, jeg skrev da bestemt torsdag ETTERMIDDAG... ;)

Skal få sjekket i kveld hva gutta der oppe her å si, var det som var avtalen med de.

Ja, stemmer:P sorry:P Min feil:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med han ene karen som har med kjøringa og gjøre akuratt. Han sa da at det BLIR kjøring nå til lørdagen så sant det ikke plutselig blir mildvær som er lite trolig.

Isen er 60cm tykk. Det var folk og kjørte der igår og de syntes det var nydelige forhold.

Ispigg er lov.

Prøveskilter er lov. VIS politiet skulle ha noe og si ang. det har folka som aransjerer det ikke noe med det og gjøre.

Øvelsekjøring er lov. VIS politiet skulle ha noe og si ang. det har folka som aransjerer det ikke noe med det og gjøre.

hjelm er påbudt.

Lørdag 10.00 -> 16.00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med han ene karen som har med kjøringa og gjøre akuratt. Han sa da at det BLIR kjøring nå til lørdagen så sant det ikke plutselig blir mildvær som er lite trolig.

Isen er 60cm tykk. Det var folk og kjørte der igår og de syntes det var nydelige forhold.

Lørdag 10.00 -> 16.00

arg og jeg som ikke har kjørbar bil for øyeblikket.. mangler batteri og bensin. samt penger..

jeje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første post oppdatert! Lagt ut nødvendig info.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jubel:glad:! Det var dette jeg ville høre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar som et påskeegg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og; det var påbudt å kjøre med innsiden av hodet!! Uforsvarlig kjøring, og kjøring langt over evne vil bli slått ned på, og kan i værste fall føre til at man ikke får kjøre mer!

Føler meg truffet:evil:

Men dere skal slippe meg denne gangen:) Gidder ikke dra dit alene og ingen gidder å bli med meg: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meg truffet:evil:

Men dere skal slippe meg denne gangen:) Gidder ikke dra dit alene og ingen gidder å bli med meg: gråter :

Hehehehe, faktisk ikke! Fikk beskjed av arrangør om å skrive akkurat det, og tviler på at de var i sverige å spionerte på deg...!? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Kan aldri vite: haha : Kansje de så filmen:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig greit dette asså!

Gleder meg nå jeg og, men påskeegg er vel litt tidlig vel Per? :D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.