Vinterfelger på A4 1,8 TQ S-line

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2004 modell A4 1,8 TQ Avant S-line med sportsunderstell tidligere i høst. Ble litt skuffa når jeg la på vinterdekk her før høstferien. Hadde ikke sett bilen med bare 205/55*16 tommere før. Det ser litt rart ut, virker som hjula lissom sitter for mye inni bilen. Det sitter 235/40 *18 tommere på sommerhjula, det kler bilen godt. Sommerhjula er originale RS felger, mens vinterhjula er kopier av RS. Noen som vet om det er felgene som bygger feil eller om det vil se sånn ut pga understellet eller dimensjonen? Bildet er med sommmerhjul.

BP 92786.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at det ser ut som om hjulene sitter "inni" bilen er at vintehjulene sikkert er smalere enn sommerhjulene? : klø :

Dvs vinterhjulene er kanskje 195/60/16" med ET 45 og sommerhjulene 225/40/18" med ET 35. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at det ser ut som om hjulene sitter "inni" bilen er at vintehjulene sikkert er smalere enn sommerhjulene? : klø :

Dvs vinterhjulene er kanskje 195/60/16" med ET 45 og sommerhjulene 225/40/18" med ET 35. ;)

 

Hva er ET45 og ET35? Forslag til andre felger som kanskje tar seg bedre ut? Tenkte på 5 ekers Melber som jeg hadde på min forrige Passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er ET45 og ET35? Forslag til andre felger som kanskje tar seg bedre ut? Tenkte på 5 ekers Melber som jeg hadde på min forrige Passat?

 

ET på felgene betyr innpress,jo lavere det tallet er hvor lenger ut i hjulbuene stikker felgene ut.

Så felger med ET 35 stikker lenger ut enn felger med ET 45,sjekker du inni felgen din står det sikkert klistremerker med dette på. ;)

 

Felger må du nesten bestemme selv hva du vil ha men ikke stygge de 5ekede Melber felgene nei.. : rock :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET på felgene betyr innpress,jo lavere det tallet er hvor lenger ut i hjulbuene stikker felgene ut.

Så felger med ET 35 stikker lenger ut enn felger med ET 45,sjekker du inni felgen din står det sikkert klistremerker med dette på. ;)

 

Felger må du nesten bestemme selv hva du vil ha men ikke stygge de 5ekede Melber felgene nei.. : rock :;)

 

Jeg ble litt usikker etterhvert så foreløpig har jeg beholdt felgene. Synet går seg til etterhvert, for nåp synes jeg ikke det ser så gærnt ut. Er nok overgangen fra 18" som sitter i en stund. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.