Anbefalte innlegg

Hei hopp!

 

Satt og kikka på en DVD fra Robin Feretti her i går.. En av scenene viser en Ferrari (eller.. ca. 25 Ferrarier faktisk), men poenget var at den ene hadde strober i baklysene. Tror de blinka når han holdt inn bremsene eller noe.

 

Syns det så fryktelig bra ut, og tenkte på noe lignende på min bil (dog ikke koplet opp mot bremsene.. garantert ulovlig). Men en eget bryter i bilen som slår det av/på.

 

Noen som vet om det finnes byggesett eller lignende for å få til dette? Akkurat det å legge opp ledning til en bryter og det er jo greit. Men for selve strobelysene liksom.. De må vel plasseres inne i baklyktene blant annet.

 

Er det bare til å kjøpe 2-4 bitte små strobelys og feste disse inni lykta, også kople dem på strøm gjennom sikring og en bryter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har jeg også lurt litt på, det må jo være EKSTREMT morro å leke med :D

hørte noe rykter om at man kan få kjøpt det over grensa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har jeg også lurt litt på, det må jo være EKSTREMT morro å leke med :D

hørte noe rykter om at man kan få kjøpt det over grensa?

 

Jeg har spurt eieren av Ferrarien ;) Venter fortsatt på svar. Men kan tenke meg at han fikk en eller annen shop til å lage en custom løsning i hans tilfelle. Sier seg jo nesten selv at fyren er stinn av penger når han kjører Ferrari (av nyere årgang).

 

Har også funnet et par koplingskjema for å lage custom løsning med vanlige pærer og med kraftige, hvite LEDs.. Jeg er service elektronikker og kan få loddet sammen noe greier, men vil undersøke mulighetene for å kjøpe noe mer eller mindre ferdig først. Bare det beste er jo godt nok :)

 

Vi får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette mer eller mindre standard på dyre, nye biler fra bl.a tyskland, ligger en føler som merker om du bremser rolig, eller om du panikk-bremser, dersom du panikkbremser, så vil bremselysene blinke. Leste en artikkel om dette der det var forsket på at personer lettere oppfattet blinkende lys, og at dette forbedret reaksjonstiden betydelig... søk litt på nettet om det.. sikkert flere her inne som har lest samme artikkel og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bl.a nye Mercedes S-klasse har denne funksjonen. LED bremselys som blinker ved nødbrems.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mobilsentrum.no har billige strobedingser til bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oioi, kombostereomegaposting :D

 

jeg tror jeg skal ha meg slike altså, det var jo svinbillig, så det skader jo ikke å teste :D

Se hvor mange jeg klarer å stoppe i Golfen min med fullt blålys :D

(bare jeg ikke blir stoppet selv da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oioi, kombostereomegaposting :D

 

jeg tror jeg skal ha meg slike altså, det var jo svinbillig, så det skader jo ikke å teste :D

Se hvor mange jeg klarer å stoppe i Golfen min med fullt blålys :D

(bare jeg ikke blir stoppet selv da)

 

Hehe :) Målet mitt er å ha ett par i hvert baklys. Så det blinker (hvitt) i ytterkant av begge baklysene, for deretter å blinke (fortsatt hvitt) i innerkanten av begge baklysene mine.. Dog verken når jeg bremser, nødbremser eller kjører til vanlig. Mer som en show effekt jeg kan slå av og på etter "behov" ;)

 

Eventuelt blinker først i begge baklysene, og så i bremselyset i bakruta, for så å blinke i baklysene igjen.. Hmm.. Hadde vært gromt å hatt på kveldstid når gutta står parkert på fergekaia eller på Hydro :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ikke sant :)

bestilte nettopp to sett jeg, som jeg kan ha foran og bak, blir glimrende..hoho, hore opp golfen skikkelig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBS: disse strobene fra mobilsentrum er ikke verd plastikken de er pakket i engang. De er kun på 1watt, og det skal være ganske så mørkt for at de i det hele tatt skal synes. Selv om de ligger i reflektoren.

Ja, jeg har testet de for mange år siden.. og det er helt bortkastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh, herlig er det slike som disse?

 

http://mobilsentrum.no/product.asp?c=605808876&n=1199149603&pn=1215156773

 

For det var jo en herlig pris også da :D hmm.. heh..

Jeg veit jeg har ledig plass i baklysa mine :D

Er dette forresten av den typen som blinker annen hver gang? strobe-strobe...

 

ett ord om dette produktet: BOSS

kjøpte ett sett prøvde dei. funka fint. skulle bytta hette. resultat: eg fekk mange tusenvolt i meg og at pæra sprenkte og omformaren begynte å ryka. dette skjedde 5 min etter eg fekk pakken.

hadde bare testa den på eit 9v batteri. sure penger:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett ord om dette produktet: BOSS

kjøpte ett sett prøvde dei. funka fint. skulle bytta hette. resultat: eg fekk mange tusenvolt i meg og at pæra sprenkte og omformaren begynte å ryka. dette skjedde 5 min etter eg fekk pakken.

hadde bare testa den på eit 9v batteri. sure penger:(

 

 

hehe.. litt komisk åg : smil :

 

eg brukte dissa til blitsing i bagasjerommet på vectraen, grett til det bruket jaffal.. men fikk ikkje støt : smil :

 

men dei fra dioder.no såg no EN DEL bedre ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter en ut orginal pæra med disse da? slik at en mister f.eks. blinlysa i baklykta, eller gå det an å "lure " dei in mellom slik att en får både blits og vanli lys? : oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åh, for en genial side, får jeg bestilt meg lys til instrumentpanelet også :D

ser jo ikke noe i golfen når det er mørkt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åh, for en genial side, får jeg bestilt meg lys til instrumentpanelet også :D

ser jo ikke noe i golfen når det er mørkt :P

 

:D: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter en ut orginal pæra med disse da? slik at en mister f.eks. blinlysa i baklykta, eller gå det an å "lure " dei in mellom slik att en får både blits og vanli lys? : oppgitt

 

Det enkleste er jo å bytte ut pæra i lysene, men da får du jo fort problemer med onkel. Med mindre du setter dem i f.eks. grøftelysene foran eller andre lys du kan slå av/på selv.

 

Planen min var å sette de inn i tillegg til baklysene mine. Lage et lite hull i lykta og trykke ledningen gjennom en "nippel" som bruker rundt ledninger som går inn i sikringskap f.eks. Sånn at det blir tett. Også legge ut strøm fra en ekstra sikring i "sikringskapet" foran i bilen. Slenge en bryter i mellom og få montert denne på en nøytral og passende plass i konsollet. Eventuelt styre den gjennom laptop (sammen med VAG-com som er planlagt senere).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtest bra ut.. seifrå vist du får det till da! hm. kjøp i masse farga å lakk bilen grønn. so ha en blinkande juletre!! :klapp::glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette mer eller mindre standard på dyre, nye biler fra bl.a tyskland, ligger en føler som merker om du bremser rolig, eller om du panikk-bremser, dersom du panikkbremser, så vil bremselysene blinke. Leste en artikkel om dette der det var forsket på at personer lettere oppfattet blinkende lys, og at dette forbedret reaksjonstiden betydelig... søk litt på nettet om det.. sikkert flere her inne som har lest samme artikkel og

 

Haha. På Top Gear testa de en japcrap-bil hvor nødblinken skrudde seg på om man bremsa hardt nok.. Snakk om jall. :S

 

on topic:

Greieste er vel å drille opp eget hull til strobene i lykta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jalla-strobene på svenskegrensa/mobilsentrum er det definitivt ikke.

 

Har sett de i aksjon. Effektbelysning, ja, noe mer, nei.

 

Det som var så snasent med dette oppsettet var at bilen hadde fire runde lykter med rødt glass (bremse/kjørelys?) og den strobet to ganger på de øvre, så to ganger på de nedre. Det kledde bilen.

 

Så vidt jeg husker så sto lysene på selv når han kjørte, så de var nok ikke koblet til bremsepedalen. I videoen så det ut som om det kom fra senter av lykta, om det er en form for spesialpære/sokkel vet jeg ikke, har søkt etter dette men uten å finne noe.

 

Er fysen på å kjøpe meg to baklykter å teste om løsningen fra dioder.no kan fungere....

Så får jeg dra til "elektriker-bjørn" :P og se om vi klarer å dra to dioder pr. kanal.

 

Ståle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er man litt fingerferdig kan man kjøpe og lage strobe kit ved å bruke ELFA : vinke : LED's og lysforlengere, litt mere komplisert kan dere bruke timerkrets (555krets) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.