Anbefalte innlegg

Noen ganger justerer lampene seg ned mens jeg kjører...

Stopper bilen, starter igjen og da går de opp til riktig høyde.

Vag-Com fant ingen feil.

Noen som har vært borti dette eller lignende tilfeller?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjer også med min A3. Det skjer kun enkelte ganger.

Merkeverkstedet sjekket dette, men fant ingen feil, siden det ikke skjedde da de hadde bilen. De grunninnstillte lyktene og mente det skulle løse problemet, men det hjalp ikke noe.

 

Jeg har bare sett problemet etter oppstart og ved å gå ned på parklys og tilbake til nærlys en gang eller tre, justeres det riktig. Har kun sett det på venstre lykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere sikre på at det er en feil? Lampene skal jo justere seg automatisk ned ved behov for å unngå blending.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere sikre på at det er en feil? Lampene skal jo justere seg automatisk ned ved behov for å unngå blending.

 

 

Bilen blir kjørt uten last hele tiden. Bare virker som den ikke klarer å justere seg til riktig nivå noen ganger. Lyser for langt ned og gjør at det blir dårlig lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer med venstre lykt på min også...

Plutselig peker den litt for mye ned.

Stopper og starter bilen igjen så er den bra.... en stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det er en feil. Det skjer kun med den ene lykta og kun enkelte ganger. Jeg tipper at lykta henger seg opp i minimumhøyde, dvs. at den lyser bare noen veldig få meter foran bilen.

Det er veldig enkelt å se at det er feil når man kjører mot en vegg med lysa på. Ved da å skru xenonlysene av og på noen ganger, ser man at lampa beveger seg litt oppover for hver gang og til slutt justeres den riktig.

 

På min har jeg kun sett det etter oppstart. Har aldri sett at det har blitt slik under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg står mot en vegg og slår lysene av og på prøver lykta og justere seg riktig, men klarer det ikke alltid. Må som oftest slå av tenningen og på igjen.

Men har skjedd under kjøring også, at venstre lykt plutselig stiller seg til laveste justering. Kanskje 2-3 meter foran bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger justerer lampene seg ned mens jeg kjører...

Stopper bilen, starter igjen og da går de opp til riktig høyde.

Vag-Com fant ingen feil.

Noen som har vært borti dette eller lignende tilfeller?? : klø :

 

Det er ein føler framme på venstre side og ein bak på venstre side på hjulopphenget. Desse regulerere lyshøyden på xenon-lysa i forhold til underlaget! Disse kan være ødelagte eller feil på. Mulig at det er dette som forårsaker problemene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte akkurat Ensjø, de mente høyderegulerings motoren til lampa var gåen. Siden det gjelder bare en lykt. Denne koster da ca 800,-

Prøve å bytte denne kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan lyktehuset ser ut på A3, men hvis det er som min forrige bil (Passat med Xenon) så var motoren på utsiden og kunne tas av. Da kan en bytte om motorene på venstre og høyre side og finne ut om feilen flytter seg. Da vet du om feilen er i motoren eller styringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, den kan tas ut. Skal prøve dette!

Takker for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk fint å få ut motoren, men den vil ikke inn igjen, siden jeg ikke for holdt i mot når den skal på plass på en liten skinne inne i lykta... må jeg skru opp hele lykta?!? : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke an å hjelpe til ved å ta av dekslene hvor en bytter pærer og stikke inn den andre hånda eller noe verktøy gjennom åpningene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var ikke værre enn det nei... har nå byttet og tror feilen flyttet seg over på høyre side, skal teste når det blir skikkelig mørkt og kjøre en tur for å se. (Såre hender) : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har j kjørt, og nå syns jeg begge lysene lyser for langt ned. Hva er riktig på nærlys? hvor langt ca skal de lyse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har VAG-verkstedet justert lyktene og det ser ut til at ting er som det skal være nå... men hvor lenge vil tiden vise... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har VAG-verkstedet justert lyktene og det ser ut til at ting er som det skal være nå... men hvor lenge vil tiden vise... :rolleye:

 

Ble det bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, etter å ha "lekt" mekaniker selv endte bilen opp på Audisentrum. De hadde av fangeren, demonterte lykta og satte alt inn igjen. Nå er alt som det skal være igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.