Bodø: Reparasjon av plastspoiler..

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om og hvor jeg kan få reparert en sprukket plastspoiler i nærheten av bodø?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det store skader? Jeg spurte en som plast sveiset om å få fikset min( Min er laget av -ABS- Plast),men han sa at det vart altfor dyrt viss det var bare småskader : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo fikse det selv. Smelte det sammen med en vanlig loddebolt. Ikke altfor liten. Kan være at du bør legge i litt ny plast også. Men det vel bare å bruke ABS plast trur jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i ekstra plast da? Går det an å bruke en varmluftpistol? Hadde lite lyst å gjøre det selv, da jeg aldri har gjort det før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo skjære av en strimmel fra en tilsvarende del. Eller kjøpe hos noen som lager plastdeler. F.eks. Crisma Plast i Sandnes. Er sikkert noen nærmere deg da.

 

Har aldri prøvd dette før jeg heller. Men jeg trur det er bare å legge loddebolten på sprekken og dra den over. Blir nok best om du gjør det på baksiden. Helst burde du nok smelte fra begge sider. Men da blir det jo veldig stygt på utsiden hvis du ikke har tenkt å lakke.

 

Vil nok ikke funke med varmluftpistol.

 

Ingen som har noe erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyng glass plastsveiset en gang grillen til corradoen min.Kjempebra det. Tror jeg betalte rundt 500 kr....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyng Glass? Holder de til i Bodø? Den må gjerne lakkeres opp også.. Hvem kan gjøre det for meg da? For en rimelig penge vel og merke : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyng Glass? Holder de til i Bodø? Den må gjerne lakkeres opp også.. Hvem kan gjøre det for meg da? For en rimelig penge vel og merke : rolleyes

 

 

Lakkerte min plastspoiler selv. Karene på Mekonomen kan gi masse gode råd.

 

VIKTIG hvis du gjør det selv:

-Pass på at overflaten er HELT ren!!!

-Puss ned evt riper o.l med fint sandpapir.

-Bruk plastprimer (extremt viktig! lakken vil løsne i flak hvis du ikke bruker det. Snakker fra erfaring :rolleye: )

 

Jeg la det i 5 lag. plastprimer - grå grunning - plastprimer - rød lakk - blank lakk.

Ble veldig fornøyd med resultatet, og lakken sitter som støpt : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig at det er samme type plast i fangeren? Hvis det er det kan jeg jo skjære fra den å bruke det til sveisingen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.