Arrangering av klubbtreff langt nord

Anbefalte innlegg

Kanskje litt of topic, men..

 

Hvorfor arrangeres det aldrig treff så vi i Nord har mulighet til og være med. Det gjelder stortsett bestandig om dere i sør og at dere ikke skal kjøre langt for å komme på treff. Vi må som regel kjøre 100 og både 150mil for og komme oss på treff..

 

Noe og tenke på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt of topic, men..

 

Hvorfor arrangeres det aldrig treff så vi i Nord har mulighet til og være med. Det gjelder stortsett bestandig om dere i sør og at dere ikke skal kjøre langt for å komme på treff. Vi må som regel kjøre 100 og både 150mil for og komme oss på treff..

 

Noe og tenke på.

 

Er det ikke bedre at 10 stykker reiser 100 mil enn at 100 stykker reiser 100 mil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skilt ut temaet 'treff i nord' i en egen tråd. Dere kan fortsette diskusjon om dette her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor selv ett stykke nord for Oslo, altså 60 mil. Men ser ikke noe problem med å kjøre 7-8 timer nedover på treff, ikke noe problem om det var 15 timer heller :) Som sakt tidligere, bedre at de få fra nord kommer nedover, en at alle fra sør kommer oppover ;) Dessuten kan det jo være hyggelig å kjøre i kolonne nedover landet? : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke møts på midten da, feks nord trøndelag, trondeim O.L?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke møts på midten da, feks nord trøndelag, trondeim O.L?

 

Har du fått med deg hvor det skal være vintertreff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde et treff i 2000 i Narvik, da hadde vi det kjempeartig. Stilte ut bilene i sentrum Lørdags formiddag, leide hytter på en campingplass, å det ble mye :venner::D kjempeskøy! Er bare at vi samler oss ilag å stabler et treff på føttene... ikke sitte å syte over at de i sør ikke fikser no...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke møts på midten da, feks nord trøndelag, trondeim O.L?

Det er heller ikke værre enn at de som bor i nord stiller til valg i styret heller, så kan de være med å bestemme hvor hovedtreffene skal være. Hvis man ser på postnummerene til samtlige medlemmer i klubben, så er det (dessverre) ikke til å komme unna at majoriteten bor på øst/sør/vestlandet...

Men det er ingen ting i veien for at dere i nord drar igang egne treff, og oppfordrer alle til å komme dit, på lik linje med alle lokallag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er ingen ting i veien for at dere i nord drar igang egne treff, og oppfordrer alle til å komme dit, på lik linje med alle lokallag!

 

 

... spesielt ikke med tanke på at Norges beste bane ligger like ved Polarsirkelen :-)

 

Hva med å arrangere noe[tm] i forbindelse med neste års Sommertreff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arrangementer legges vanligvis ut på "Terminlisten". Her finnes både egne og andres treff. Datoene 10.-12.6.05 var det Sommertreff på ACR, Mo i Rana. Hvor mange som deltok vet vi ikke, men Øystein Beddari, vet det sikkert.

(Andres treff).

 

Datoene 28.-29.6. Sommertreff, Alta. Ken Arne Brox kjenner mer til hva som skjedde og hvor mange som deltok. (Egne treff).

 

Helt generelt koster slike arrangement en del i "faste kostnader". Hvor mange som kommer er som regel væravhengig. Usikkerheten omkring dekning av faste kostnader fra deltagerne KAN føre til en stor sprik. Hovedårsaken til at det arrangeres lite, ligger nok i disse betrakninger. Mindre, lokale og rimelige treff bør det kunne være mulig å arrangere. Nøkkelen ligger nok i hvor ofte det er samlinger helt generelt for å øke entusiasmen mellom medlemmene. Det går også an å ha mindre, rimelige treff i forbindelse med andre begivenheter i lokalmiljøet. Eksempler kan være fotballkamper Bodø/Tromsø, kulturfestival-dager osv. Det er vel egentlig bare fantasien som setter begrensninger.

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry for O.T

Vil bare referere til treffet vi arrangerte i Valdres 1 Mai i år..

Vi bestemt i Januar i år at vi skulle lage et utstillingstreff i Valdres 1 mai.(kjekt å ha god tid på planleggingen)

Vi var da ikke et lokallag, og fikk derfor ikke "spons" av VACN.

Men vi bestemte oss for å vise at i Valdres kunne vi få til ting!

Kontaktet da eier av utstillingsplassen vi brukte.. den fikk vi låne gratis pga. seriøsiteten vi viste..

Fikk også laget en deal hos premieprodusenten, slik at vi kunne vente til etter treffet med å betale premiene.

Det samme gjorde vi hos den lokale brussjappa,tok ut en mengde kasser med brus og fikk levere inn igjen det vi ikke brukte. Det samme pølse tilbehøret..

Det eneste vi måtte legge ut for var pølsene vi solgte(pga det var ferskvare)

Vi hadde kanskje flaks med været, men det kom 83 biler!

Vi hadde som mål å gå i null, men etter alt var betalt satt vi igjen med et overskudd på 8000,- :-)

 

1. bud er å vise seriøsitet når man skal arrangere et treff for da er det lettere å få med seg samarbeidsparnere.

Noe som gjør det å arrangere treff mye mye enklere.

 

"premien" vi fikk da vi hadde arrangert treffet var å få lokallagsstaus! :)

 

NB! Velkommen til 1 Mai treff i Valdres i 2006! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat og gratulerer !

Altså er clouet å holde utgiftene nede, sikre at "rester av varer" kan returneres, premiering i forhold til sannsynlig deltagelse og litt flaks med været, og du har sørget for et rimelig overskudd og stor sannsynlighet for at deltagerne vil komme igjen til neste år. At økonomiansvarlig er i stand til å legge fram et regnskap, både for oss sentralt og lokalt, slik at det er tydelig at pengene kan komme til nytte ved en senere anledning, viser seriøsistet.

Gratulerer igjen ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... spesielt ikke med tanke på at Norges beste bane ligger like ved Polarsirkelen :-)

 

Amen to that...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

"premien" vi fikk da vi hadde arrangert treffet var å få lokallagsstaus! :)

 

 

Ja gratulere til dere :)

Men den "gullerota" funker ikke her, da jeg har fått klar melding om at det er nok/nesten for mange lokalag her oppe?!

 

Det blir også nevnt Sommertreff på ACR her, dette hadde ikke klubben noe som helst med å gjøre, greit at det står i termin listen.

 

Sant er det jo også at flestparten av klubbens medlemer bor "der sør", men her i mitt område er det mange som ikke er medlem i klubben å de argumenterer b.l.a med ingen aktivitet.

 

Bare å stille til valg blir det sagt: men hvem stemmer på en/ei fra nord norge som de ikke aner hvem er? som før nevt så er hoved parten av klubbens medlemmer sørpå og da er det jo naturlig at de stemmer på sine kandidater!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er egentlig en diskusjon jeg helst vil holde meg unna, men kan prøve å belyse etpar ting.

 

Sant er det jo også at flestparten av klubbens medlemer bor "der sør", men her i mitt område er det mange som ikke er medlem i klubben å de argumenterer b.l.a med ingen aktivitet.

Javisst, men hvem skal skape aktiviteten? Alt for mange ønsker å være en del av lasset, men ingen gidder å dra. Akkurat samme mentaliteten er det hernede og.

 

Bare å stille til valg blir det sagt: men hvem stemmer på en/ei fra nord norge som de ikke aner hvem er? som før nevt så er hoved parten av klubbens medlemmer sørpå og da er det jo naturlig at de stemmer på sine kandidater!

Nå skal vi vel helst stemme etter hva vi tror kandidatene kan tilføre klubben, ikke etter hvor de bor. Jeg gjorde iaffal det.

Dessuten var det ingen nordfra som gadd å stille, så jeg kunne ikke stemme på noen der. Så enkelt er det faktisk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst, men hvem skal skape aktiviteten? Alt for mange ønsker å være en del av lasset, men ingen gidder å dra. Akkurat samme mentaliteten er det hernede og.

 

Nå skal vi vel helst stemme etter hva vi tror kandidatene kan tilføre klubben, ikke etter hvor de bor. Jeg gjorde iaffal det.

Dessuten var det ingen nordfra som gadd å stille, så jeg kunne ikke stemme på noen der. Så enkelt er det faktisk. :)

 

Ja hvem skal skape aktiviteten? et betimelig spørsmål, kan man fra klubbens side forvente at enkelt personer skal dra lasset?

Peronlig synes jeg at "hoved" klubben bør vise seg mere fram, ikke overlate "alt" til lokallag/enkelt pesoner.

 

At det var ingen fra nord som ikke gadd å stille synes jeg er en drøy påstand, er alle medlemene klar over den muligheten?

Og,hvordan kan en person fra F.eks indre Tana vise hva den har å tilføye? være aktiv på forum? kjøre 100 vis av mil for å komme på treff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjenta det klubben gjorde for noen år siden..?

Nemlig å arrangere Nord-Norge cruise og besøke lokallagene i nord?

inkl kjøring på banen i Mo i Rana?(istedenfor våler el. Rudskogen)

Var vel en god del fra sør som var med på den turen?

(mulig et tips til styret?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gratulere til dere :)

Men den "gullerota" funker ikke her, da jeg har fått klar melding om at det er nok/nesten for mange lokalag her oppe?!

 

Det blir også nevnt Sommertreff på ACR her, dette hadde ikke klubben noe som helst med å gjøre, greit at det står i termin listen.

 

Sant er det jo også at flestparten av klubbens medlemer bor "der sør", men her i mitt område er det mange som ikke er medlem i klubben å de argumenterer b.l.a med ingen aktivitet.

 

Bare å stille til valg blir det sagt: men hvem stemmer på en/ei fra nord norge som de ikke aner hvem er? som før nevt så er hoved parten av klubbens medlemmer sørpå og da er det jo naturlig at de stemmer på sine kandidater!

 

 

Når det gjelder å arrangere treff så har vi i Vesterålen snakket litt om å begynne å planlegge hva som skal skje i 2006. Når det gjelder banekjøring så syns jeg vi skal støtte opp om sommertreff.no som blir arrangert 2 ganger i løpet av sommeren , i juni og august. Dette fordi det er et bra treff og også siden noen av oss som har vært med i klubben her oppe ei stund har vært med på å få treffet på beina i løpet av de siste 5-6 årene og vi burde støtte oppom dette. Det er nok ikke noe i veien for at vi kan være samarbeidspartnere med sommertreff.no gjenget i 2006 så lenge vi planlegger dette tidlig nok, dem har behov for all hjelp dem får.

 

Når det gjelder styret så har jeg ivertfall vært på listen over styremedlemmer som kunne velges inn for noen år siden, da var det ikke mange som klarte å krysse av og sende brevet til årsmøtet. Koster 4.50kr :(

 

Jeg har stått på lenge for å få folk til å komme på treff som blir arrangert nord på og for å dra opp medlemms tallet. Når man gang på gang møter motstand og folk ikke gidder å løfte en finger men skal komme til dekket bor då gidder man ikke mer. Jeg har masse annet å bruke tiden på.

 

Å arrangere et lite møte eller treff er ikke vanskelig, men må planlegges og man må få folk til å komme.

 

Dette er ikke ment personlig til noen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke noe i veien for at vi kan være samarbeidspartnere med sommertreff.no gjenget i 2006 så lenge vi planlegger dette tidlig nok, dem har behov for all hjelp dem får.

 

Når det gjelder styret så har jeg ivertfall vært på listen over styremedlemmer som kunne velges inn for noen år siden, da var det ikke mange som klarte å krysse av og sende brevet til årsmøtet. Koster 4.50kr :(

 

Jeg har stått på lenge for å få folk til å komme på treff som blir arrangert nord på og for å dra opp medlemms tallet. Når man gang på gang møter motstand og folk ikke gidder å løfte en finger men skal komme til dekket bor då gidder man ikke mer. Jeg har masse annet å bruke tiden på.

 

Er helt enig med deg Øystein på de fleste punkter, synes klubben kunne blitt sammarbeidspartner for Sommertreff.

Har allerede sammarbeidet med dem på personlig basis.

 

Nei det er akkurat det jeg mener, selv har jeg stemt hvert år, men lite hjelper det med en "kommling".

 

Hovedmengden av folkemengden foretrekker å komme til dekket bord, slik er det bare, og dette gjelder ikke bare VW Audi cluben.

Derfor synes jeg at klubben sentralt burde gjøre noe ut imot lokal lagene(der de nå er) og ikke bare motsatt.

Er ikke rett at enkelt personer som f.eks Øystein skal stå for alt!

Jeg betaler min kontigent med glede, men vet at flere har sluttet med det her oppe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor synes jeg at klubben sentralt burde gjøre noe ut imot lokal lagene
Lokallagene kan søke økonomisk støtte for å få til arragementer og annet. Setter lokallagstyret opp et prisoverslag på hva et arrangement koster og søker styret, så skal du ikke se bort i fra at lokallagene får den økonomiske støtten dere ber om. Husk at søknaden må være inne i god tid. Resten må lokallaget selv stå for. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norge er et geografisk langstrakt land, noe som gjør at det er vanskelig å drive slike frivillige organisasjoner som dette (husk at ALT er basert på frivillig innsats!). Problemet er at det ikke alltid vil være like lett for oss i sør å arrangere og legge ting til rette for dere der i nord, på lik linje med at det ville væøre vanskelig for dere å arrangere et arrangement for oss i sør. Klubben er- og blir basert på frivillig innsats, og slik vil den forbli. Det er derfor klart at noen må gå foran å bane vei for resten. At dette er en tung og slitsom jobb til tider er det ingen tvil om, men slik vil det alltid være. Vi vil alltid prøve å legge ting til rette og gjøre klubben enda bedre for flest mulig!!

 

Når det gjelder lokallagene så føler jeg (kanskje ikke helt objektiv her..) at klubben har et relativt godt tilbud til dere. På budsjettet i år er det satt av 100 000 kroner som er satt av kun til lokallag. Disse pengene blir faktisk mer eller mindre brukt opp i år, og disse har ALLE lokallagene fått noe av i år! (Skiltplater som lokallagene får koster jo f.eks noen kroner...).

 

Når det gjelder valg i hovedstyret er vel jeg et levende bevis på at man trenger ikke kjenne "alle" for å komme inn i styret. Flyttet selv til Oslo i januar og kjente ikke en eneste en der da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av probleman med arrangering i nord, ligger jo oxo i holdningan t "søringan". Mange tror jo at byene nord for Trondheim bare er små bygder der alle kjenner alle. Nå er det sånn at det ikke stemmer! At det allerede er for mange lokallag i nord, !som styret sier!, viser jo litt av kunnskapene til enkelte. Nord-Norges største by, Tromsø (65k inbyg), har IKKE lokallag, og nærmeste lokallag ligger i Bodø, ja, det er 560km unna!!!

Klart må folk selv ta ansvar og gjøre noe, men når man får så mye "motgang" sier det seg selv hvor mye man kan få utrettet.

Bor selv i Gjøvik, men kommer fra Tromsø, og flytter tilbake når æ e ferdig her nede, har ingen fått ordnet med Lokallag der da, skal æ personlig gjøre alt for å få det til, og lage liv og røre i nord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av probleman med arrangering i nord, ligger jo oxo i holdningan t "søringan". Mange tror jo at byene nord for Trondheim bare er små bygder der alle kjenner alle. Nå er det sånn at det ikke stemmer! At det allerede er for mange lokallag i nord, !som styret sier!, viser jo litt av kunnskapene til enkelte. Nord-Norges største by, Tromsø (65k inbyg), har IKKE lokallag, og nærmeste lokallag ligger i Bodø, ja, det er 560km unna!!!

Klart må folk selv ta ansvar og gjøre noe, men når man får så mye "motgang" sier det seg selv hvor mye man kan få utrettet.

Bor selv i Gjøvik, men kommer fra Tromsø, og flytter tilbake når æ e ferdig her nede, har ingen fått ordnet med Lokallag der da, skal æ personlig gjøre alt for å få det til, og lage liv og røre i nord.

Ingen som har sagt at det er for mange lokallag, men enkelte har blitt nedlagt på grunn av at det ikke har vært noen aktivitet over lang tid. Størrelse på byer osv. spiller ikke noen særlig stor rolle når det gjelder lokallagsstatus, men det bør være aktivitet der. Og det bør være fullt mulig å ha aktiviteter og møter et sted selv om man ikke har egen lokallagsstatus...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har sagt at det er for mange lokallag, men enkelte har blitt nedlagt på grunn av at det ikke har vært noen aktivitet over lang tid. Størrelse på byer osv. spiller ikke noen særlig stor rolle når det gjelder lokallagsstatus, men det bør være aktivitet der. Og det bør være fullt mulig å ha aktiviteter og møter et sted selv om man ikke har egen lokallagsstatus...!

 

Ja og der melder det seg flere spørsmål.

Hvorfor var det ikke aktivitet, kan dette kun skyldes lokallaget? hvordan var sammarbeidet med hovedstyret osv

 

Ingen har vel direkte sagt at det er for mange lokallag, men det er indirekte sagt gjenntatte ganger spør dere meg.

det skjer aktiviteter og møter overalt, menkan man egentli si at dette har noe med klubben å gjøre.

 

Jeg er kritisk med vilje, fordi jeg synes denne saken virker som en "ikke" sak for styret og at den helst skulle vært gjemt i en skuff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kritisk med vilje, fordi jeg synes denne saken virker som en "ikke" sak for styret og at den helst skulle vært gjemt i en skuff!

 

 

Hear Hear!!!

Vi e enig du og æ Morten;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.