Arrangering av klubbtreff langt nord

Anbefalte innlegg

Jeg er kritisk med vilje, fordi jeg synes denne saken virker som en "ikke" sak for styret og at den helst skulle vært gjemt i en skuff!

: klø :

Kan du utdype dette litt mer, og gjerne også foreslå hva styret bør gjøre for at ting skal bli bedre?

Det er ikke satt noen tak eller gjort noe vedtak på at det ikke skal bli flere lokallag, men vi gir ikke lokallagsstatus bare for at en person kommer og spør om å starte lokallag. Gjeldende praksis nå er at det må være en viss aktivitet over tid hvis lokallagsstatus skal gis. Jeg synes ikke at det er urimelige krav.

Daniel:

Hva slags holdninger har vi i sør som hindrer de i Tromsø å finne på noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det handler om aktivitet OG økonomi.

En rask opptelling viser at vi har ca 300 BETALENDE medlemmer nord for Rørvik, som noen av oss definerer til Nord-Trøndelag (loallag). Av min oversikt over hvor mye som står til disp for bl a lokallagsstøtte, er altså 300 x 50,- ca kr 15.000,-. Hittil har Finnmark lokallag sannsynligvis "tatt ut sin del" av dette beløpet. Med andre ord er det faktisk slik at dersom det arrageres noe som "krever" mer enn dette beløpet i støtte, betyr det egentlig at dette arrangementet får av midler som er "sponset" av de andre medlemmer ellers i landet.

Altså går det rett og slett på budsjettet for et arrangement. Det kan/bør ikke koste mer enn at de deltagere som kommer dekker mesteparten av utgiftene ved sin "deltager-avgift" pluss en forventet fornuftig lokallagsstøtte. Det er ingen i styret som forsøker å være "blærete" ovenfor medlemmer lenger nord, men håper at det er fornuftig budsjettering av arrangementene uten "overoptimisme".

Det kan jo galt hvis det forventes å komme 500 mennesker som betaler 100 kr, og det sannsynligvis ikke kommer mer enn 50, da mangler det plutselig kr 45000,- og hvem skal betale det ? Dette er slike tanker vi må ha når det skal skje noe der utgiftene er høye uansett om det er regn eller sol.

Vennlig hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

Kan du utdype dette litt mer, og gjerne også foreslå hva styret bør gjøre for at ting skal bli bedre?

Ja det kan jeg.

Har i en periode prøvd å få et lokallag i Lofoten, flere henvendelser til ansvarlige osv tok ENORMT lang tid før svar kom.

Dette har også vært diskutert på forumet før, både antall lokallag og krav for å bli det.

Når man får beskjed om at man burde slå sammen Lofoten, Vesterålen,Harstad og bodø til et lokallag blir det rett å slett for teit, her er snakk om geografiske avstander av dimensjoner.

Har selv "vervet" nok så mange medlemmer her oppe men tror de fleste av de har endt opp som et års medlemmer også er det slutt.

Ganske enkelt p.g.a lite aktivitet og liten vilje "sørfra".

Og greit nok er John sine tall på at det er 300medlemer i Nord, men hva med alle de som kunne blitt?? Her er mengder som kjører rundt i V.A.G biler.

Hvem sitt ansvar er det å profilere klubben her oppe slik at de melder seg inn?

John sier også at de andre medlemene "sponser" hvis det skulle trenges, men hvem er det da jeg å alle de andre uten tilhørighet til et lokallag har "sponset" i alle de årene vi har vært medlem å ingenting har skjedd fra klubbens side her?

Et annet moment er jo om det kan stilles samme krav til et lokallag i nord når det gjelder aktivitet å antall medlemmer.

Det synes iallfall ikke jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man får beskjed om at man burde slå sammen Lofoten, Vesterålen,Harstad og bodø til et lokallag blir det rett å slett for teit, her er snakk om geografiske avstander av dimensjoner.

John sier også at de andre medlemene "sponser" hvis det skulle trenges, men hvem er det da jeg å alle de andre uten tilhørighet til et lokallag har "sponset" i alle de årene vi har vært medlem å ingenting har skjedd fra klubbens side her? .

HERREGUD, det er jo det her det er snakk om, søringan har IKKE peiling på geografi. JA, la oss slå sammen Bergen, Oslo og Kristiansand, det e jo smart!?

Og ang sponsing, hvor mange prosent av medlemmene rundt om i landet har aldri vært på treff (som de i teorien er med å betaler for), garantert mer enn 300!!!!!!

DERE MÅ SKJERPE DERE!

Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nettopp en tlfn, fra Kjetil Bjørntvedt, skikkelig bra gjort Kjetil! :)

Vi vart vel enig om at vi faktisk var enig om det meste, litt misforståelse her og der da hehe

skal nok få til litt forskjellige ting.....

Oppnåde det jeg ville, nemeli skape litt blest om temaet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.