"Chiptuning" til 100,- på TDI... ?

Anbefalte innlegg

Hmm... ser litt på tuningbokser til TDI på ebay..

Kom over denne som var vannvittig billig!!

Noen som har erfaring med slike "lurebokser"..? og hva er det egentlig disse boksene gjør? ser ut som den kobles rett i motorrommet ved motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en billig utgave av powerbokser man ellers betaler 3-4000.- for her i Norge. Den der lurer bare dieselpumpen til å tro at du har større motor enn du egentlig har, og pøser på med diesel. Tviler sterkt på kvaliteten på denne til 100kr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. har nå iallefall bestill meg en slik "powerboks". Fant den et annet sted enda billigere.. så den kommer på ca 150,- inkl frakt : eek :

 

Vil komme tilbake med tilbakemeldinger når jeg har fått den samt prøvd den ut..

Men hvis slike bokser selges for 3-4000 her i norge er det noen som har vannvittig fortjeneste iallefall : klø : Kanskje jeg skulle starte å selge slike..? :D hehe.. neida.. for holde å prøve det selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok i praksis det samme som "evry mod".. dvs man setter inn en motstand i ledningsnettet til "fuel temp sensor'n"..

Vanlig fremgangsmåte er å bare sette inn et potmeter i ledningsnettet, for å kunne justere motstanden til ønsket nivå...

 

Men er jo ingen grunn til å knote med å lage dette selv når en kan kjøpe det ferdig fra ebay for småpenger... :)

 

Sjekk ut:

http://homepage.ntlworld.com/dgace/evry_mod.htm

 

"Evry mod" er VELDIG omtalt på tdiclub.com, søk og du skal finne. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.