Anbefalte innlegg

Noen som kan å lodde på sokkel til en chip på hjernen til audi s4 2.2 med aan motor? noen som føler seg dyktig nåkk til å gjøre dette for en ok penge uten å brenne opp hele hjernen som sikkert jeg hadde jort om jeg skulle prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sverre undertun eller han me smurfegardinene fiksa sikkert sant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... smurfegardinene? prata nettopp me han so hadde chip. han visste ikkje kar den va so då e vell den plane på hold til ej fe tak i en chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar Huse kjøpte inn en haug med slike sokla..........men har du sjekka om du ikke har sokla i hjerna di da Kent ?? Enkelte S4 har faktisk sokla orginalt,har en mistanke om at min hadde det fra fabrikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med tv repreratørene i Ystenesgata. Husker ikke hva dem heter, men det ordner sikkert en slik sokkel for en billig penge.

 

De har loddebolter for både overflate komponenter og vanlig.

 

Jeg fikk fikset en harddisk hos Fagelektronikk i Molde, grunnet at hele festet til SCSI kabelen til gamle maskinen rev det av under bytte av CDROM. Men de fikset det for 400kr. Ble bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje vi skal prøve det=) men må da som tidligere sagt ha en chip først nå da... kjedeli å ta ut hjernen å sette inn ijenn med orginal chip for så å ta ut senere å sette inn en chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar Huse kjøpte inn en haug med slike sokla..........men har du sjekka om du ikke har sokla i hjerna di da Kent ?? Enkelte S4 har faktisk sokla orginalt,har en mistanke om at min hadde det fra fabrikk.

 

Beklager å bryte inn i tråden, men det går på det samme. Dessuten blir jeg Ålesunder snart (igjen) :P

 

Har selv en chip uten sokkel som skulle vært lodda inn. Er det samme hvor man får sokkelen fra? (så lenge den passer fysisk såklart) Eller er det en spesiell sokkel til hver chip? Er 1,8T det er snakk om her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vell forskjellige chiper til forskjellige motorer? er iallfall sånn jeg har forstått det... det er jo en brikke som skal gi signal til hjernen. kan noen rette meg om jeg tar feil?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vell forskjellige chiper til forskjellige motorer? er iallfall sånn jeg har forstått det... det er jo en brikke som skal gi signal til hjernen. kan noen rette meg om jeg tar feil?:)

 

Jo du har såklart rett, men jeg spurte om dekodersokkelen som chippen står montert i på printkortet i hjerna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vell forskjellige chiper til forskjellige motorer? er iallfall sånn jeg har forstått det... det er jo en brikke som skal gi signal til hjernen. kan noen rette meg om jeg tar feil?:)
Sokkelen e mer som et mellomstykke. Hvis ikke måtte du lodda å herja hver gang du skulle bytte chip. Bjørnar Huse (han finne du her på forumet) har både lodde-utstyr og sokla som passa til bilen din Kent Robert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) kansje han kan hjelpe mej. kar han helde til da? må nesten ha mej en chip me først men det er vell bare å bestille en plass:) wrooom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en stabel sokler, sikkert 30. Tror de koster 3 kr stk eller no sånt... Disse er for S4/S6 "gamletypen", vet ikke om de har gått over til anna dimensjon på nye hjerner...

Det som er litt klei er å få ut den gamle chipen, men det fikser vi. Sette inn sokkel slik at det er lett å sette inn/ut chiper etterpå er ingen problem.

 

Faktisk mye verre å chippe Xboxa mi... ;-)

 

Dieselsleden tror jeg at jeg skal prøve tuningbox på, får returnere den om den ikke gir nok sprut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en stabel sokler, sikkert 30. Tror de koster 3 kr stk eller no sånt... Disse er for S4/S6 "gamletypen", vet ikke om de har gått over til anna dimensjon på nye hjerner...

Det som er litt klei er å få ut den gamle chipen, men det fikser vi. Sette inn sokkel slik at det er lett å sette inn/ut chiper etterpå er ingen problem.

 

Faktisk mye verre å chippe Xboxa mi... ;-)

 

Dieselsleden tror jeg at jeg skal prøve tuningbox på, får returnere den om den ikke gir nok sprut!

lodder du? eller har du bare sokkler? evt. pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat som jeg utnytter på det verste til lodding....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... det var ikke fint jort:) nei lure på om jeg skal ta meg en tur på et tuningverksted å få jort det der.. å bare sjekke opp litt priser å diskutere litt med dama:) kan vell nesten ikke jøre noe uten tilatelse fra regjeringen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.