Tips til felger på Golf III (4x100)

Anbefalte innlegg

mine:

 

fefe.jpg

 

samme felga, på en vr6.

 

vr6p.jpg

 

8x17"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette uten vals Kim?

 

jepp, uten valsing. jeg kjøpte disse felgene av broderen (røde golfen). subbet ikke eller noe med han, han hadde justerbart å ganske bra lav både foran å bak. med meg subber den så vidt det er, men det er på innsiden der bensinnedløpet er.

 

Går akuratt uten valsing, du har vel 2 mm klaring fra dekk/felg til hjulbuen, jeg har slike dekke som ligger utpå felgen også, som "bretter" seg i rundt på en måte hvis du skjønner hva jeg mener. Så 8x17" går fint uten vals på min bil i allefall

 

215/40-17 dekk på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten valsing, så er nok 8x17" 215/40-17" det som er max på mk3.

Anbefaler ikke å kjøre med 18" da det fucker opp rulle diameter, og blir helt feil.

Har selv kjørt med det i 1.5 år, og angra etterhvert. Ikke noe godt å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du anbefaler ikke 18" i det hele tatt? sikler på ett sett felger som det er en god pris på, da med 215/35 18" blir dette helt feil rulleomkrets? utenfor 5% grensen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten valsing, så er nok 8x17" 215/40-17" det som er max på mk3.

Anbefaler ikke å kjøre med 18" da det fucker opp rulle diameter, og blir helt feil.

Har selv kjørt med det i 1.5 år, og angra etterhvert. Ikke noe godt å kjøre med.

må være uten senk da. jeg kjører med relativt god senk, og der sliter jeg, med valsa hjulbuer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken ET har du da? de felgene jeg vurderer er ET 38 og da med 80mm senk i front. uten valsede hjulbuer. 7.5x18 felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du anbefaler ikke 18" i det hele tatt? sikler på ett sett felger som det er en god pris på, da med 215/35 18" blir dette helt feil rulleomkrets? utenfor 5% grensen?

 

Hadde 215/40-18" på Corrado VR6, det er jo mk3 understell.

Første kjøreturen var ikke helt som jeg håpa på.

Dessuten skal du slite med plassen under skjermene hvis den er senket og 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken ET har du da? de felgene jeg vurderer er ET 38 og da med 80mm senk i front. uten valsede hjulbuer. 7.5x18 felger.

kjører med 8x17 med et 35.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 215/40-18" på Corrado VR6, det er jo mk3 understell.

Første kjøreturen var ikke helt som jeg håpa på.

Dessuten skal du slite med plassen under skjermene hvis den er senket og 18"

corrado er sært sånn, også vil jeg tro att du hadde for mye gummi. 215/35-18 passer mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, klarte jo å skrive feil. Det var 215/35-18" jeg hadde.

 

Uansett, Golf mk3 passer meget bra med 17".

Bestillte BBS CH 8.5x17" til min nå i sommer. Etter 2 måneder, så gadd jeg ikke å vente lenger. Endte opp med et sett Porsche cup 2 felger og adaptere.

ET32 og 205/40-17" Hvis det sitter 2 personer baki, så kan det subbe litt bak.

Senka 40mm, med gule Koni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten valsing, så er nok 8x17" 215/40-17" det som er max på mk3.

Anbefaler ikke å kjøre med 18" da det fucker opp rulle diameter, og blir helt feil.

Har selv kjørt med det i 1.5 år, og angra etterhvert. Ikke noe godt å kjøre med.

 

Tror ikke det går "greit" med 215/40 17 og f.eks 70mm senk på Golf 3, da er dekkene for brede... 205 eller 195/40 er da bedre, men "alt" subber foran hvis bilen blir lav nok.

 

Mht 18 tom ville jeg heller valgt 225/30 istedenfor 215/35. BF Goodrich dekket (225/30) er ganske smalt og den lavere dimensjonen har MYE å si når man først er ute med litt for store hjul på en bil (18 tom på Golf 3).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nå vertfall over 5.5% avik på 18"erene jeg vurderer, tror jeg bør finne meg noen 16"ere i stedenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker vel m 8x18 hvis du har ET 15 ell noe tenker jeg.. Skurer ikke så mye det..

 

Kenth hadde 8x18 på rosa golf vr6..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 215/40-18" på Corrado VR6, det er jo mk3 understell.

Første kjøreturen var ikke helt som jeg håpa på.

Dessuten skal du slite med plassen under skjermene hvis den er senket og 18"

 

 

Tror bakakselen på MK III er 4 cm bredere. (selve bakakselen, og ikke festene). Tror derimot at MK II golf og Corrado er lik :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bakakselen på MK III er 4 cm bredere. (selve bakakselen, og ikke festene). Tror derimot at MK II golf og Corrado er lik :P

 

hmm,ja kansje. Mener å huske at Corrado VR6, er unntaket. Den kom i 1992,og har mk3 understell hvis jeg ikke har bomma.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart dette..Jeg har hatt både Golf 2 og 3 med 18" 215/35/18 ET35 Den ene med 40mm senk og 60mm senk på den andre, hadde ingen problemer med subbing på noen av de, bortsett fra når jeg hadde 3 stk i baksete...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse har jeg... RH 7x17 De må pusses opp i vinter, slik at de ser ut som på bildet.:) Tips og trix om oppussinga mottas med takk!: klø :

 

Gisle

P-Rad.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse har jeg... RH 7x17 De må pusses opp i vinter, slik at de ser ut som på bildet.:) Tips og trix om oppussinga mottas med takk!: klø :

 

Gisle

 

Får man disse i 4-bolts..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en golf3 VR6 1992 mod den har jo orginalt 205/50/15 på felger som har ET 35

Skal nå sette på felger som er 18x8 med ET 35, pga bredden på felgen så vil jeg bruke 225/35/18 det vil i såfall være 4,9% større rullediameter enn orginalhjulene. er det noen som vet om det går bra eller må jeg ha mindre hjul?

 

Tom

Ps tips om billige dekk, den burde ligget i blant linkene våre, og vi burda ha rabattavtale sånn som den Svenske avdelingen av klubben vår har.

 

http://www.dekkonline.com/start.html

 

så du anbefaler ikke 18" i det hele tatt? sikler på ett sett felger som det er en god pris på, da med 215/35 18" blir dette helt feil rulleomkrets? utenfor 5% grensen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin KT-4

16x9

ET 15

 

154449-632005-2664.jpg

 

Hvordan er det å slike felger på en Golf III? Har hørt og muligens lest at 16x9 felg med ET 15 er et hælvete å få under hjulbuene etter at de har blitt valsa? Så det betyr at jo høyere ET du har på felgene, så er det "lettere"? Eller?

 

16x9 felg foran på en III'er vel ikke akkurat som en glatt barnerumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.