Falmet rød lakk... sukk...

Anbefalte innlegg

Hva er årsaken til at litt eldre røde biler har en tendens til å falme noe helt vanvittig?

Nye audien er jo nesten hvit på panseret. : haha :

 

Antar at omlakkering er eneste løsning her, men lurte på om jeg skulle prøve en skikkelig rubbe-jobb først. Noen som har erfaringer med det? Eventuelt andre gode løsninger?`

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke tilgang til profesjonelle midler og profesjonell maskin, så sett bilen til et bilpleiefirma for fullstendig lakkrens og polering. Blir fint som nytt, og selv om det koster et par lapper er det jo en brøkdel av det en omlakkering koster.. Dessuten er originallakken bedre enn en etterpå-lakkjobb.. :)

 

Har gjort det der selv (har tilgang på proff-utstyr) med min egen bil og bilen til faren min, begge to hvite og helt matte da de ble kjøpt, begge ble kjempefine og har holdt seg bra med bare vanlig vedlikehold av lakken siden.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er årsaken til at litt eldre røde biler har en tendens til å falme noe helt vanvittig?

Nye audien er jo nesten hvit på panseret. : haha :

 

Antar at omlakkering er eneste løsning her, men lurte på om jeg skulle prøve en skikkelig rubbe-jobb først. Noen som har erfaringer med det? Eventuelt andre gode løsninger?`

Det er pga pigmentene i rød-fargen. Jeg anbefaler deg å få tatt en skikkelig lakkrens, istedenfor omlakkering. Men husk å polere ofte etter lakkrens...

Jeg har selv utført lakkrens på "hvite" rødfarga biler, og har fått resultat som man egentlig ikke trodde gikk an !:) LYKKE TIL...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at hvis man ikke bruker kraftige saker og maskin blir det kjempefint et par-tre uker, og så blir det gradvis blassere og blassere igjen, og så er det "melkehvitt" slør over lakken igjen. Bruker man noe som virkelig river skinnet av pølsa blir det borte for godt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det som river skinnet av pølsa er? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg konverterte "religion" kjørte jeg Fåård. Gammelbilen min var en rød Sierra med rød ordentlig hvit ;) lakk. Tok to runder med maskin og Auto Glym Paint Renovator, to runder med Super Resin Polish og en runde med Extra Gloss Protection finish.

Fikk resultatet på bildet under. Og tro meg denne lakken var ikke pen!

 

Her er banninga: : eek :

Sierrabak3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det som river skinnet av pølsa er? :)

 

Proffe midler (lakkrens med litt kraftigere effekt uten å funke som sandpapir) og proff maskin. (d.v.s. roterende, ikke oscillerende som blir for pinglete til å fjerne alt oksydert)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.