Anbefalte innlegg

Da var bilen lakket ned. :)

Ser det kanskje ikke så godt på så mørk bil. Men det gjorde seg.

 

skraaside.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er viktig når man skal lakkere myke gummilister er at man bruker en såkalt plastgrunning først og derretter en "mykner" i lakken.Plastgrunningen funker slik at den løser opp det øverste laget på plasten slik at den eventuelle lakken eller grunningen du skal ha på,på ett hvis vulker seg i plasten.Bruker du rette type plastgrunning skal det mye til for at den slipper.Jeg har gode erfaringer med Centari sin 800R.

Man kan også tilsette en såkalt mykner i lakken eller grunningen,den gjør lakken mere fleksibel (myk)slik at den tåler å bli "brekt/bendt" på.

Har lakkert flere biler med slike gummilister og har ikke hatt problemer med slipp og flassing enda.

Husk det er viktig å bruke gode produkter,disse er stort sett dyre men resultatet er jo viktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster det å få gjort en slik jobb???? (Listene på dørene er samme farge som bilen men det ser litt humbugg ut med den sorte plastikken rundt resten....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått montert sammen Passat`n etter lakking.

Synes det ble bra selv. Mangler bare senking og sommerhjul så får bilen holde i år ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vært med et bilde der, men jeg fikser ikke denne hidden dri..... Får prøve å få det til en gang før snøen kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett siste desperat forsøk på å få inn ett bilde

cimg0079.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gikk jo så bra at jeg prøver ett til

cimg0080.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo kjempebra! Meget pent :)

 

Er dette noe du gjorde selv, eller har du fått noen til å gjøre dette? Evt hvor mye måtte du betale for det?

 

Har sidelister samt RS-bakfanger til lakkering for øyeblikket, men har også veldig lyst å få tatt de nedre listene... Mye forarbeid før lakkering? Pussing o.l.?

 

Når du får senka bilen litt nå, og på med noen fete felger, så har du en rå bil! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Dette ble jo kjempebra! Meget pent :)

 

Er dette noe du gjorde selv, eller har du fått noen til å gjøre dette? Evt hvor mye måtte du betale for det?

;)

 

Jeg demonterte fangerne foran og bak for å kunne bygge inn markeringslysene, for å få satt på den nye fronten.

Ellers leverte jeg bilen på det lokale oppretterverkstedet for å få gjort sliping å lakking.

De tok 6500 for å lakke to fronter, bakfanger, hekkspoiler, listene på fangerne, terskellisten på dørene og skvettlappene.

Synes ikke det var så ille, jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Dette ble jo kjempebra! Meget pent :)

 

Er dette noe du gjorde selv, eller har du fått noen til å gjøre dette? Evt hvor mye måtte du betale for det?

;)

 

Jeg demonterte fangerne foran og bak for å kunne bygge inn markeringslysene, for å få satt på den nye fronten.

Ellers leverte jeg bilen på det lokale oppretterverkstedet for å få gjort sliping å lakking.

De tok 6500 for å lakke to fronter, bakfanger, hekkspoiler, listene på fangerne, terskellisten på dørene og skvettlappene.

Synes ikke det var så ille, jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.