#1 Skrevet April 10, 2004 Da var bilen lakket ned. Ser det kanskje ikke så godt på så mørk bil. Men det gjorde seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2004 Det som er viktig når man skal lakkere myke gummilister er at man bruker en såkalt plastgrunning først og derretter en "mykner" i lakken.Plastgrunningen funker slik at den løser opp det øverste laget på plasten slik at den eventuelle lakken eller grunningen du skal ha på,på ett hvis vulker seg i plasten.Bruker du rette type plastgrunning skal det mye til for at den slipper.Jeg har gode erfaringer med Centari sin 800R. Man kan også tilsette en såkalt mykner i lakken eller grunningen,den gjør lakken mere fleksibel (myk)slik at den tåler å bli "brekt/bendt" på. Har lakkert flere biler med slike gummilister og har ikke hatt problemer med slipp og flassing enda. Husk det er viktig å bruke gode produkter,disse er stort sett dyre men resultatet er jo viktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2004 Hvor mye koster det å få gjort en slik jobb???? (Listene på dørene er samme farge som bilen men det ser litt humbugg ut med den sorte plastikken rundt resten....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2004 Da har jeg endelig fått montert sammen Passat`n etter lakking. Synes det ble bra selv. Mangler bare senking og sommerhjul så får bilen holde i år ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2004 Skulle vært med et bilde der, men jeg fikser ikke denne hidden dri..... Får prøve å få det til en gang før snøen kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2004 Ett siste desperat forsøk på å få inn ett bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2004 Dette gikk jo så bra at jeg prøver ett til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2004 Dette ble jo kjempebra! Meget pent Er dette noe du gjorde selv, eller har du fått noen til å gjøre dette? Evt hvor mye måtte du betale for det? Har sidelister samt RS-bakfanger til lakkering for øyeblikket, men har også veldig lyst å få tatt de nedre listene... Mye forarbeid før lakkering? Pussing o.l.? Når du får senka bilen litt nå, og på med noen fete felger, så har du en rå bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 8, 2004 Opprinnelig postet av Erik Sagen Dette ble jo kjempebra! Meget pent Er dette noe du gjorde selv, eller har du fått noen til å gjøre dette? Evt hvor mye måtte du betale for det? Jeg demonterte fangerne foran og bak for å kunne bygge inn markeringslysene, for å få satt på den nye fronten. Ellers leverte jeg bilen på det lokale oppretterverkstedet for å få gjort sliping å lakking. De tok 6500 for å lakke to fronter, bakfanger, hekkspoiler, listene på fangerne, terskellisten på dørene og skvettlappene. Synes ikke det var så ille, jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 8, 2004 Opprinnelig postet av Erik Sagen Dette ble jo kjempebra! Meget pent Er dette noe du gjorde selv, eller har du fått noen til å gjøre dette? Evt hvor mye måtte du betale for det? Jeg demonterte fangerne foran og bak for å kunne bygge inn markeringslysene, for å få satt på den nye fronten. Ellers leverte jeg bilen på det lokale oppretterverkstedet for å få gjort sliping å lakking. De tok 6500 for å lakke to fronter, bakfanger, hekkspoiler, listene på fangerne, terskellisten på dørene og skvettlappene. Synes ikke det var så ille, jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...