Lakkere helt ned. Forslag?

Anbefalte innlegg

Har planer om å etterhvert lakkere bilen helt ned. Det jeg er litt usikker på er om jeg skal lakkere de nederste listene på dørene i tillegg. Ser det er mange coupe'er med både lakkerte og ikke lakkerte. De som er lakkert ser ut til å ha en tildens til å få en litt annen fargenyanse enn dørene og kanalene.

 

Denne har ikke lakkerte lister og min mening er at den kler det veldig godt, spesielt når man ser den i forhold til grillen i frontfangeren.

f8d3512f.jpg

 

fd88ed1e.jpg

 

Kom med innspill :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var tøff. Kommer seg jo litt ann på om du og har hvit...på hvit ville jeg ikke lakkert de...Tøft at det bryter litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelte farger blir anderledes på plastikk enn ellers på bilen. Rart med det egentlig... Men det er fint med den svarte stripa nederst! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med litt avbrekk! Har samme listen nederst på dørene jeg oxo og når sideskjørtene skal på til sommer`n skal jeg ikke lakkere gummilistene,mye penere med litt avbrekk. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å se så mange positive tilbakemeldinger, og enda bedre når alle er for å ikke lakkere disse listene :)

Bilen min har samme farge som den på bildet ja, og kan være enig i at det kan variere fra bil til bil om det er finest med eller uten lakk på listene. Personlig syns jeg at den på bildet er veldig tøff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin brytning det der! Kunne kanskje vært fint med hvite bokstaver feks., visst du skal ha det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin brytning det der! Kunne kanskje vært fint med hvite bokstaver feks., visst du skal ha det. :)

 

Hvite bokstaver???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

f.eks Audi Coupe i kvite bokstava på den lista so du beholde svart på sida

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På det første bildet ser det bra ut i og med at dørlista ligger i omtrent samme høyde som nedre grillen. På det andre bildet syns jeg det mangler en slags helhet i og med at de ikke kommer igjen på fangerne. Smak og behag da, ingen av delene kan kalles stygt uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke noen ta og PS bildene med og uten lakert list da? Synes også den så tøff ut med den brytingen av svart list men siden jeg ikke har sett en som er hel hvit er det vanskelig å si om det er bedere eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er med lakkert list.

4bacbd6a.jpg

Er ikke helt fan av det tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virket råare og tøfere med svart list

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig så synes jeg det ser veldig "uferdig" ut med lakkerte kanalskjørt, og ulakkerte dørlister :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes du selv om denne da?

 

Syntes den var bedre sånn her :)

 

Si ifra på pm om andre vil att jeg skal photoshoppe bilen deres med forandringer, (felger, andre farger osv.)

f8d3512f.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare på min hidden eller ser den svarte lista ut som den er lakkert i klarlakk eller lignede?

 

Ser cleenere ut med hellakkert, men er litt tøffere med den svarte lista. Alt etter hvilken stil du ønsker dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm..nå ble jeg litt i tvil...spm. er om det blir like pent i virkeligheten som med photoshop...særlig over tid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder fortsatt på ulakkert list asså. De jeg har sett med lakkerte lister ser ut til å bli stygge etterhvert :( Liker den kontrasten med den svarte lista :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått ordnet med lakkering, så i midten av januar er den hvit helt ned: smil :

Det første lakkerern sa til meg var at jeg ikke måtte tenke på å lakkere listene. Disse er så bøyelige at de sprekker og flasser av med en gang, slik jeg har sett på andre. I og med at jeg hadde bestemt meg for dette på forhånd gjorde det absolutt ingenting.

Så da blir det spennende å se hvordan den blir seende ut. Legger ut bilder når bilder kommer hjem fra lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne tenkte seg å PS modde min, lakkert helt ned slik den andre coupeen her i tråden?

 

251c73ac.jpg

 

4ae6286a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem og lakke listene helt ned. ( plastikken og kanalen) Rengjør skikkelig ( mener vi brukte tynner) Så er er det bare legge et par tynne lag med plastikk grunning ( gjør at lakken ikke ramler av) Så lakke med orginalfargen ..

 

Jeg gjorde dette, og det har ikke prellet av noen ting, er storfornøyd med resultatet.

 

N.B: Satte på nye plastikk lister og lakket disse.....

 

Lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var den lakkert.

Må si jeg er svært svært fornøyd med arbeidet som er blitt gjort på den.

 

P1150042.jpg

 

P1150041.jpg

 

P1150032.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så jo veldig pent ut! : ja :

Gjorde seg bra med den svarte linja over kanalene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, veldig fornøyd selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.