Ålesund: Hvem har STJÅLET skiltene mine!!!

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle ut på tur i 12 tiden i dag var skiltene fremme og bake borte. Snakket med purken, var ikke de som hadde tatt de.... Så nå kjører jeg rundt uten skilt.... Må vel punge ut for nytt skilt og oblat nå da.... Noen andre som har vært ute for lignende... eller noen som tilfeldigvis har sett skiltene mine på noen andre biler enn min ( Grå A4 avant 98 mod) Reg nr ST64380.

 

*SUKK* :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åjåj...Har dem bgynt å bøffe skilt også noda..

Skal hvertfall holde øya åpne etter gamle shabbye biler med "nytt skilt"....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drittunger : bråk :

Får sikkert nytt reg.nr nå som de andre er stjålet. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er "Inn" noda :confused:

 

Skal holde øyne oppe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble frastjålet skiltene på bilen min i fjor sommer, ringte da til politiet og sa i fra om dette, de lurte da på om hva jeg hadde gjort ???

 

Etterhvert fant de ut at det ikke lå noen form for begjæring på de og at jeg måtte annmelde saken... osv. men så spurte jeg om det gikk bra om jeg kjørte på jobb uten skilter, og det gikk IKKE ann....

 

Så jeg ende opp med 1 dag tapt arbeid, kjøre rundt (ikke i golfen :) ) halve Østfold for utrolig mye papir arbeid, og betale 400 kr for nye skilt....

 

Edit: og oblatene fikk jeg gratis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt heldigere jeg da. Onnkel poleti sa det var greit at jeg kjørte uten skilt. Var jo tross alt ikke min feil. Og det var jo ikke mulig å få tak i nye skilt nå som det er helg....Fikk beskjed om å lage meg papp skilt å ha i ruta. : rolleyes Men jeg går glipp av noen timer på jobb når jeg må på biltilsynet. Men det får vel stå sin prøve... Får håpe poletiet tar JÆVLENE : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å se på den lyse siden, dersom du vil, kan du nå få helt nytt registreringsnummer, så du kan jo forhøre deg på trafikkstasjonen om det finnes noen morsomme ledige (trenger ikke være bokstavkoden i ditt distrikt)..

 

Du må hente deg et tapsmeldingsskjema (hos Politiet/Biltilsynet) for kjennemerker, og så få dette stemplet hos Politiet før du leverer det til Biltilsynet slik at dem kan bestille nye. Nye skilter koster vel litt over 400 kroner, avhengig hvor i landet du bor. Oblater er vel gratis uansett. Noe må man jo få igjen for alle avgiftene man betaler inn.. :)

 

Men jeg ville bedt om å få det skriftlig at du kunne ha papplapp i ruta med skiltnummer på. Har min tvil at en annen politimann vil godta "han andre politimannen sa jeg kunne skrive på papp".. :)

 

Det går nok dessverre ut over deg som privatperson, men det gjør det ofte ved tyveri. Bedre å miste skilta enn at dem hadde herpa bilen eller knust noen vinduer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis man har lyst på annet skilt nr og distrikts kode så kan man i teorien bare si at skiltene er stjålet og anmelde det? Må vel betale for nytt vognkort i tillegg til skilter da? Begynner plutselig og koste litt da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte en sak... Jævlene tok skiltplatene mine også.... Noen som har noen med klubblogo liggende.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis man har lyst på annet skilt nr og distrikts kode så kan man i teorien bare si at skiltene er stjålet og anmelde det? Må vel betale for nytt vognkort i tillegg til skilter da? Begynner plutselig og koste litt da...

Ja, i teorien. Men sist jeg sjekka, så var det ulovlig å anmelde ting som ikke har skjedd. Du kan jo melde bilen din stjålet, dumpe den, og få igjen penger til en ny en. Systemet kan lures, men litt sunn fornuft tilsier at det kanskje ikke er noen vinner.

Grunnen til at man kan få nytt nummer, er jo nettopp fordi mange av skiltene som stjeles blir brukt i ulovlige handlinger, og da er det kjedelig å alltid måtte forklare seg når skiltene har blitt brukt. Finnes mange eksempler på folk som f.eks får bomringregninger tilsendt, fordi noen luringer har stjålet skiltene deres.

 

Vognkort er gratis, så den utgiften koster deg ingenting. Så om du vil ha nye skilter, så koster det deg litt over 400 spenn, samt den tiden det tar å ordne det hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i teorien. Men sist jeg sjekka, så var det ulovlig å anmelde ting som ikke har skjedd. Du kan jo melde bilen din stjålet, dumpe den, og få igjen penger til en ny en. Systemet kan lures, men litt sunn fornuft tilsier at det kanskje ikke er noen vinner.

Grunnen til at man kan få nytt nummer, er jo nettopp fordi mange av skiltene som stjeles blir brukt i ulovlige handlinger, og da er det kjedelig å alltid måtte forklare seg når skiltene har blitt brukt. Finnes mange eksempler på folk som f.eks får bomringregninger tilsendt, fordi noen luringer har stjålet skiltene deres.

 

Vognkort er gratis, så den utgiften koster deg ingenting. Så om du vil ha nye skilter, så koster det deg litt over 400 spenn, samt den tiden det tar å ordne det hele.

 

Nei, vet jo at det er ulovlig, men tenkte i teorien ja...

Var kun snakk om skiltnr endring her.

Er vel litt mer alvorlig kriminell handling å dumpe en bil enn å si at skiltene er stjålet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vet jo at det er ulovlig, men tenkte i teorien ja...

Var kun snakk om skiltnr endring her.

Er vel litt mer alvorlig kriminell handling å dumpe en bil enn å si at skiltene er stjålet.

Joda, selvsagt er det det, men poenget var å få frem at det faktisk er ulovlig, selv om det er svært enkelt å gjøre det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tak i nye skilt :) Ble nytt reg nr. Kostet nesten 300,-

 

Da gjenstår det bare å skaffe skruer så jeg får de på : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte en sak... Jævlene tok skiltplatene mine også.... Noen som har noen med klubblogo liggende.... : rolleyes

 

Så hvis noen ser en gammel Toyota med skiltplater fra VACN så er det noe muffens? : klø :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe det ville sett dumt ut . Var ikke VACN plater på. Mener det sto Sandnes bil og maskin på.... Audi/VW forhandler i stavanger området....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt folk som ikke forstår forskjellen på mitt å ditt alltså! skylle gitt de et nakkeskudd hele gjengen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tak i nye skilt :) Ble nytt reg nr. Kostet nesten 300,-

 

Da gjenstår det bare å skaffe skruer så jeg får de på : smil :

Ah, selvsagt. Er andre priser på lager/serieskilter (rundt 276 om jeg ikke husker helt feil?).. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror dissa skilta dukka opp nettopp, høre litt på radioen her, 3 kara i en audi 100 blei nettopp stoppet me dissa skilta he he:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror dissa skilta dukka opp nettopp, høre litt på radioen her, 3 kara i en audi 100 blei nettopp stoppet me dissa skilta he he:)

 

Håper dei fe so skjorta passa! (Eller ka i huleste dei bruka å sei)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror dissa skilta dukka opp nettopp, høre litt på radioen her, 3 kara i en audi 100 blei nettopp stoppet me dissa skilta he he:)

 

Der ja! kor dei blei stoppa da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror dissa skilta dukka opp nettopp, høre litt på radioen her, 3 kara i en audi 100 blei nettopp stoppet me dissa skilta he he:)

 

Hehe.. hørte du nokke meir? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha....heilt på bærTUR dei no ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha.. jaja, du får vel igjen skilta da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så den artikkelen jeg også. Regner med at det er mine. Har ikke hørt noe i fra politiet. Jeg har allerede fått nye skilt med nytt reg nr. Samt nytt vognkort.

Regner med at de skyldige allerede er ute i det fri.... de kan vel ta skade av å bli bura inne....: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.