Anbefalte innlegg

Jeg leverte akkurat inn bilen min for å få lagt film på rutene men er litt usikker på hvordan jeg vil ha det. Om jeg skal ha helt svart på de bakre rutene og litt lysere på fører og passasjer rutene eller om jeg skal ha litt lysere rundt hele.

 

Noen her som har bilder av sine biler hvor de har gjort dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha lest på andre tråder her at det i kjøretøyforskriften er forbudt med film på førerrutene.

Dvs, kan sikkert da være en fordel rent godkjenningsmessig å ha en lysere film der slik at det ikke ser ut som at de er sotet i forhold til de andre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fullstendig klar over at det ikke er lov men det er så stygt med bare de bakre rutene sotet at det burde jammen vært ulovlig det også.

 

Dillemmaet står egentlig mellom om jeg skal ha lysere film rundt hele eller en mørkere film på de bakre rutene. Hva som blir finest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar forskjellig farge kan du like gjerne droppe framrutene. Ser like dumt ut uansett. Jeg har selv lys film på alle siderutene og mellom mørk bak. Synes det gir veldig helhet og ikke for mørk. Har du lyst interiør bør mørkere film event vurderes da mer lys reflekteres ut og det ser ikke særlig sotet. Aldri hatt problem med visning o.l. selv på tilsynet.

Ville ikke valgt annet en lys på siderutene uansett da selv det merkes godt med redusert sikt i mørke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok samme soting som på den øverste A3`en...de er slik den lyseste filmen jeg så på var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for lys soting på alle siderutene og meget svart bak. Blir penest som det er nevnt her tidligere. Du får bra effekt med svart bakrute! Lykke til!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det høres litt merkelig ut med helt svart bakrute om alle de andre er lysere...eller blir det ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det avant du har?, ville eg gått for litt mørkere bak iallefall. Helt svart er vel ikkje helt nødvendig da! :) Hehe... Eg skal ha ganske mørk rute bak på min variant, og lysere sideruter. Men styr unna mørke og lyse på sidene! Go`cleen! Blir konge det veit!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er avant jeg har...klarer bare ikke helt se for meg hvordan det blir med mørkere bakrute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja...men den har vel ikke noe mørkere bakrute...ser jo godt gjennom bakruta der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo

 

Eg har sota likt rundt heile bilen, det er vel rundt 35% med veldig lite speilrefleks i filmen. Synest personligt at en må ha likt rundt heile bilen, men for og unngå oppmerksomheit frå politiet så kan en sikkert velge en lysare film på framrutene.

 

Helsing Ingvar

21.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var fint ingvar, Det blir likt rundt om på min også nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det mørkeste på alle ruten utenom fordører(5%) , der har jeg 25%.

og det er litt vel mørkt, ser ikke en dritt ut nå det er kveld og natt..

jeg hadde gått for en lysere om jeg skulle gjort det i gjen.,.. 35 % rundt hele blir penest ...Er min mening

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det mørkeste på alle ruten utenom fordører(5%) , der har jeg 25%.

og det er litt vel mørkt, ser ikke en dritt ut nå det er kveld og natt..

jeg hadde gått for en lysere om jeg skulle gjort det i gjen.,.. 35 % rundt hele blir penest ...Er min mening

 

Enig! 35% rund baut,det skal jeg ha hvis det skal sotes. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 35% selv på bilen min.. Kjempe fornøyd.. Når det er regn/mørkt ute så er det veldig svart.. Så 35% :D

 

Her er bilen min hvis det hjelper noe :P

 

ATT00012.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 46% gjennomlysning på alt av sideruter og 4% gjennomlysning på bakruten.

Er veldig høvlig nu som det er mørkt ute, blir liksom ikke for mørkt.

Men i påska ska jeg ha mørkere på siderutene.

A3. 1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å velge en mørkere film på bakruta blir bilen vesentlig mørkere innvendig og siderutene blir sende mørkere en de er. Ser ikke forskjell når du ser bilen. Hvis bakruten er lik siderutene kan den se lysere ut en siderutene siden det ikke er soting på framruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er evt pris på å få "proffsota" alle rutene?

I mitt tilfelle en vanlig golf 3...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal vel betale rundt 5000, bilen min har 7 ruter da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det høres litt merkelig ut med helt svart bakrute om alle de andre er lysere...eller blir det ok?

 

Det er helt oki. Jeg har lys film helt fram på sidene og den mørkeste på bakruten, syns personlig at det er penest.

 

Syns at man ikke skal se inn bakifra, så derfor valgte jeg mørkest på bakruta (tror det er det som er mest vanlig også).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde av bilen, men det vises dålig...

IMG_0914_2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.