Anbefalte innlegg

Treffet var en suksess!!! Til dere som ikke gadd å komme: BLÆÆÆDIIIIII!!!!

 

og til dere som ikke kunne: Dere gikk glipp av 5 timer bilsnakk (og lignende). Neste gang pløyer dere bedre tid i avtaleboka og stiller :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dere som ikke kom kan angre! Som dere ser, så gikk dere glipp av alltid like blide Tommy

peppes2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars-Inge diskuterte flittig om jobb, bil og livet generelt :D

peppes3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke Tor Arne liker å bli fotografert :)

peppes1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond og Olav var to sultne karer

peppes4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist alle sammen, det var et svært hyggelig treff som jeg nok tror vi skal prøve å kopiere en gang eller to til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kler ikke bilder Per, fy, det der skulle det vært straff for, hehe!

Jaja, ganske trivelig var det på fredagen, lystig lag & masse prat, det er fint!!

 

Toppen av lykke, var jo at jeg greide å prate meg vekk fra fartsovertredelse på vei hjem!!

87.99 i snittmåling i 70 sona, av to betjenter som følte for å være hyggelige,(etter litt prat, overgitt og streng pga hjemlig kaos)

Det var jo glimrende å slippe prikker og bot liksom :) !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEHE. Tung på foten?

 

Jeg jobber med sånn indre ro for å lære meg å kjøre i rett hastighet... men jeg er så ung og dum at jeg kjører mest inspirert. I alle fall på E18... (teit nok)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var måling fra stillestående, jeg hadde dradd ut andre, og var godt på vei i tredje når jeg så lysa bak, og det gikk litt for fort det ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge må de henge på for å ta en gjennomsnittsmåling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg sannelig ikke sikker på, men tror de må ha et stykke å gå på, men det er langt nok det de hadde på meg ivertfall!! Godt det er noen snille politi igjen i gatene!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lenge Tommy, bare spør Ryan. Tenk når man kjører i 80 tilbakelegger man 20 m/s, da skal purkej.... være bra stødig på hånden når det gjelder snittmålinger over korte strekninger, jeg personlig hadde ikke godtatt målinger under 200m. Ryan ble målt over kun 125m, med 25m sikkerhetsmargin. De sier at nå de ligger etter, starter de målingen i det fronten din passerer et punkt, og stopper da hele bilen din har passert stopppunkt, Policepiloten er jo basert på 2 stoppeklokker og avstandsmåler. Trykker på en knapp nå du passerer et punkt, trykker igjen når de passerer, ligger så bak og "koser" seg, for så å finne et nytt punkt og trykke når du passerer og de passerer. Ble selv målt med drosja her for noen år siden i håneskrysset. Da sto de på brua, startet klokka og dro etter meg. Målte meg helt til toppen av timenesbakken. Målte meg 300m ekstra for at jeg ikke skulle miste lappen, ble klokket til 115,75 i 80 sone, mister som kjent på 116. Så litt greie var de jo, selv om jeg kune lagt hjemme den helga og spart 1500 kroner. Tjente 2500 på å kjøre drosje den helga, og fikk 4000 i forenklet forelegg. :(

Men et tips er å være veldig kritiske til målingene, har vært ute for purk som har prøvd seg etter at de har lagt bak, men ikke vært nære nok til å få en skikkelig måling, så når jeg har krevd å få se målingen, så har han plutselig vært grei og gitt meg en advarsel. HOLDER IKKE!!!! He he...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var sånn du nevner her Tidemann de målte meg(fra stillestående :) ) over tolvhundre meter!! to politi, og jeg så målingen!!

 

Et ord dekker dette : puh!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidemann: Jeg slapp unna purken med MC'n en gang da han mente jeg holdte 80 i 50 sona... han var aleina i bilen og hadde ikke kamera. Skjønner ikke at han gadd å stoppe meg en gang.... (jeg hadde faktisk bare 70 :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vært heldig der trond, det som har reddet deg er at du så de i speilet og deretter roet ned, regner med at du ikke bråbremset, for da ville de sagt at du bare bremset siden du så dem. Da var det jo bare en akselerasjon som varte 1200m. He he. :D

tommy: Jeg har blitt stoppet slik 2 ganger. En gang kom jeg forbi Fjordkroa ved avkj til Høvåg i litt høy hastighet, så det sto en bil der, men så først akkurat da jeg var mellom tunnellene at det kom en etter me i stor fart. Han kom rundt svingen med den første tunnellen akkurat i det jeg forsvant inn i nr 2. Så dette og stoppet på bussstoppet like etter tunnell nr 2 fra kristiansand. Politiet stoppet bak meg og påsto at de hadde måling på 106, jeg spurte hvor de hadde stoppet målingen, og han sa at det var når de hadde sett meg mellom tunnellene. Den nektet jeg og godta, da de var alt for lang bak meg til å kunne få et skikkelig punkt å stoppe målingen på, samt at de kun kan ha sett meg litt over et sekund. Etter litt diskusjon ga de seg faktisk, og sa at det fikk gå for denne gangen med en advarsel.

Helt greitt sånn sett at de tar folk/meg som kjører for fort, men de MÅ holde seg til regler og prosedyrer på hvordan man utfører målinger, ellers så blir det slik at folk totalt mister respekten for politiet. Jeg e iallefall veldig kritisk til hvordan UP måler fart. Vet masse om det, da jeg har en bekjent i politiet som har fortalt meg kanskje litt mer enn han skulle ha gjort. derfor er det samtidig VELDIG gøy og sette de på plass. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. Viktig å kunne reglene fra begge sider. Nok av politi som kjører rundt og tror de er sheriff.. I Bodø så hadde de en reportasje i den lokale avisen hvor de hadde fått testet laserutstyret (med politiet med) og da hadde de måly sykehuset (11 etg høyt) til 7 km/t. Dette var måling de gjorde med stativ..... så jeg er LITT skeptisk til lasermålinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er og skeptisk til laseren, den er genial hvis den brukes helt riktig. Men det er så fort å gjøre noe galt med den. De målte jo et hus i Oslo til 40km/t med skulderstativet. Brukerhåndboka til laseren er på nesten 400 sider. Alle politifolk som skal bruke den må gjennomgå et lite kurs, men likevel er det slurv ute å går. Hører jo stadig om rettsaker der politiet får pisk på pung for feil bruk. Ikke sp lenge siden de målte en 88 modell Toyota Hiace diesel med fullastet boggihenger til 145km/t. Ble rettsak av det da eier mente at den bilen ikke kunne gå så fort. I tester utført med bil og henger med tislsvarende last fikk de bilen opp i 115 på rett strekke. Så hvis målingen til politiet skulle ha vært rett, må det ha vært fritt fall, medvind og ikke minst mors kjøttkaker til middag!!!! :D

Men vet at det har blitt veldig mye mer nøye nå innen UP når det gjelder bruk av laser enn det var for noen få år siden. Da den kom var det jo fullt texas, de stilte seg jo opp over alt, med syk vinkel til trafikken, høytt oppe og i det hele tatt. Husk at de kun kan bruke laseren på sletter, da de ikke kan flytte på siktet, for da vil målingen bli feil. Stor sak for 3-4 år siden med Reme i bunnen av Narviksbakken mot kristiansand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per: Har ingenting i mot å bli tatt bilde av :D Men en liten forvarsel før du knipser hadde vært fint ;) hehe....

 

Ellers så må jeg si at treffet kjempe morro. Ble litt villere ute på byen med litt mer innabors.... hehe.....

 

Kjempe trevligt.....

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Inge: Jeg støvsugde bilen her om dagen, fy f... :D det så jo ut som et fuglebrett der bak jo ;) (pølsebrødfrø vet du)

 

Mimret litt da, og du husker vel ikke akkurat detaljer fra slutten av turen hjem vel?

 

Hehehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda...husker i hvert fall en laaaaang stopp rett øst for Lillesand.

 

Men etter det gikk det over fra lettskyet til tett skydekke... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL, du var godt i det den kvelden ja :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt mer en planlagt, men pyttsann, moro var det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det var trivelig, helt klart...

 

Måtte jo ha en røykepause da vet du ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.