yes da.. da var min tur til å kjøre i grøfta :(

Anbefalte innlegg

: gråter :

helvete åsså.. havna i grøfta med golfen i stad :(

traff med venstre side foran og ble stående på skrå ned i grøfta. klarte etter litt knoting å komme meg opp selv takket være 4motion, men fronten ser skjev ut :/

fangern knust i hjørnet og lykta er trykka opp. grillen er også skjev slik at logoen ikke passer i utsparringa i panseret lenger, men jeg får i hvertfall klikka fast panseret. avstanden mellom panser og skjermer er også ikke riktig.

heldigvis er ingen lykter eller vinduer gått. airbagene løste heller ikke ut.

sparte vel noen kroner på akkurat det.

det som jeg kan se er ødelagt er fangern, pyntelista på fangern og leppa.

mest sannsynlig også den ene lyktespylern.

traff fortauskanten også så det er sikkert noe som er skjevt i forstillinga også..var mulig å kjøre bilen etterpå, men merka at den drar litt mot venstre når rattet står rett.

faen åsså. trengte ikke dette nå :(

uff. gruer meg til å høre prisen på rep :(

noen som har snøring på hva det koster for frontfanger, leppe, lyktespyler og pyntelist?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SURT!! Føler med deg. Men tror nok ikke det vil koste deg så alt for mye å få fixet det som er slått skeivt. Som du sa selv så kunne det vært dyrer om vinduer, lykter eller air-bagene slo ut... lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 1300 for ny repro fanger hos veng

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal forberede deg på MYE greier...

Du har mest sannsynlig knekt hele "frontplata" på bilen.. den er laget av plast og er den som holder radiator etc...

 

Lukter kasko-skade utav dette da... hadde selv en liten krasj på min for et par år siden... var da bare en liten bulk i panseret og en lykt som pekte litt til ene siden.. fangeren var også trykka litt inn, og lista på den hadde løsnet litt.. fangeren ellers "kom ut igjen" og så forsåvidt hel ut..

skadene kom på over 35000,- med arbeid...

*lykt

*frontplate

*lyktespylere

*fanger, list og "leppe"

*panser måtte rettes ut

*franskjermen måtte sparkles litt, var en bulk akkurat på hjørnet

*innerskjermer måtte byttes

samt MYE smådeler..

Jeg hadde da ikke noen skader på understell, eller på airbag'er etc...

 

lykke til ihvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... med 35000 inkl arbeid så er utgjør selve jobben kanskje 10 000?

25000 i deler. og dette var via et verksted da regner jeg med.. da er det kanskje en del å spare ved å skaffe deler osv selv.

tenkte at jeg får et karosseriverksted til å rette ut nesa og fikse eventuelle skader på hjuloppheng. så fikser jeg resten selv. dvs kjøpe inn delene, få det lakka og montere det. håper jeg slipper å bruke forsikringa i hvert fall. :o

skal ned og få pris på retting i morra tidlig.

 

edit: titta litt på veng nå, ca 5500 inkl moms for de fleste delene.. er sikkert no smådeler som trengs også. kanskje også innerskjermer.

 

 

edit: regner med det er denne du mener:

9523201.jpg

koster snaut 2000 hos veng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off føler med deg. Var på vei ned i grøfta her om dagen jeg også. Men klarte meg med hele fronten pakket av snø. Satt med en klump i halsen idet jeg skulle se hva som hadde skjed.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygg om til bora-front i samme slengen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skaden kostet 39.000

 

Ble påkjørt i ei rundkjøring så jeg fikk alt dekket.

Kollisjon 06.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var den mye trøkka inn a? vanskelig å se hvor skjev den er på bildet.

 

 

 

borafront? morsom eller? hehe.. usj.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var den mye trøkka inn a? vanskelig å se hvor skjev den er på bildet.

 

Jeg var i rundkjøringen da en 2'er golf kom fresende inn og stoppet i mitt felt. Hadde vel 40km/t og sklei på fire stive i siden hans, så det som ble skadd på min var høyre forskjerm og innerskjerm, panser, fanger, grill og alle lampene som du ser. Vangen ble bare justert på oppretting, så i grunn var det bare å bytte karrosseridelene. Men det koster jo litt..

 

2'er golfen knakk kanalene ved A og B stolpene, i tillegg til at førerdør og venstre framskjerm ble trykt inn. Men den hadde rust så det holdt.

Kollisjon 08.JPG

Kollisjon 07.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ikke så pent ut det der nei :o

 

var innom karosseriverkstedet i morres og fikk pris på å rette ut ramma igjen. ca 2500 skulle de ha for å sette den i jiggen og rette ut.

så setter jeg på nye karosserideler selv.. dvs fangern og det som hører til. må spare penger der en kan!

fant ut at delene koster så vidt mer på møller enn hos veng, så da kjøper jeg der i stedet.

eneste er den rammegreia som radiatoren sitter i. den var svindyr på møller, men billig på veng.

får se hva som trengs av deler etter kjerra er retta ut.

mistenker en bøyd bærebru eller to også.

skal inn til retting den 16 januar i hvertfall :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det er bare å smekke på r32 fanger i stedet for den vanlige fangern ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pokker det er kjedelig å vente på at bilen skal på verksted..baff.

har funni ut at låsen til panseret er helt skakk da, så den må byttes.

*tvinne tomler fram til 16 januar*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestilt litt deler hos møller i dag å. ny lås til panseret, frontfanger, pyntelist, leppe og ene gitteret i fangern. var ikke verre enn ca 3450,- med vacn-rabatt.

=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er oppe i ca 5000 i deler nå.

utrettinga og firehjulskontrollen kosta 3000(!) knallpris.. fikk 2000 i avslag på 5000 siden han hadde antyda en lavere pris. Ørebekk Karosseri for the win!

skal få levert delene til lakkering i morra tidlig. så da er kanskje tinga på plass til helga. håper det i hvertfall. =)

totalpris havner nok et sted rundt 11-12 laken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.