Rabatt hos Møller forhandlerne i Finnmark

Anbefalte innlegg

Når det gjelder rabattavtalene hos Møller forhandlerne i finnmark, er det nå kommet en forandring.

 

Varanger Auto har valgt å stå utenfor denne avtalen. Da har vi pr. dags dato kun Kirkenes Bil i Øst-Finnmark.

 

Alta Motor og Hammerfest Auto gir fortsatt 15% på nesten alt av org deler.

 

 

Mvh

 

Ken Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det e f.. mæ latterlig.....æ va den siste personen som fikk rabatt på Varanger Auto....: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring til Jonny på Alta Motor, han sender delene til dere med rabatt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dem kommet med nån grunna til at dem slutte å gi rabatt eller e det bare på trass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dem mister mange kunder me den oppførselen demmes...Æ ska ikke handle en mutter der engang....Å æ har svidd av noen tusen i dela.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Dette var en avtale laget av en av selgerne som ikke jobber der lengre.

 

- Negative omtaler inne her på forumet

 

- Uthengelse av en av sine ansatte inne på forumet

 

- Mener at man ikke trenger være medlemm i noen klubb for at de skal gi rabatter.

 

 

Dette er hva daglig leder har uttalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rægne me at de e mine uttalelsa som regnes som uthenging.

Dæm e nu fjærna.

Mekanikern gjor bare jobben sin å fortjæne ikke uthenging her på forume.

Har bestandi hadd et godt forhold til Varanger Auto å dæm som jobbe der så æ gikk nok for langt i karakteristikkan mine.

Skjønne jo at dæm må følle reglan ellers kan dæm miste rætten til å utføre EU kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rægne me at de e mine uttalelsa som regnes som uthenging.

Dæm e nu fjærna.

Mekanikern gjor bare jobben sin å fortjæne ikke uthenging her på forume.

Har bestandi hadd et godt forhold til Varanger Auto å dæm som jobbe der så æ gikk nok for langt i karakteristikkan mine.

Skjønne jo at dæm må følle reglan ellers kan dæm miste rætten til å utføre EU kontroll.

 

Hei, er vel ikke din feil at Varanger Auto ikke vil gi dere rabatter...

Det er nok heller en unnskyldning for å ikke gi rabatter...

 

Egentlig er det ganske teit, for Varanger Auto straffer jo på en måte seg selv ved å gjøre det så klart at de ikke ønsker å ha entusiaster som kunder...

 

Hvis daglig leder på Varanger Auto leser dette, så ville jeg anbefale han et kurs i markedsføring og kundebehandling om dette er holdningen han representerer...

 

Jeg synes vi i VACN er ALT for snille mot forhandlere av VAG-produkter, vi er blitt en stor organisasjon som burde ha slagkraft nok til å sette disse tingene på dagsordenen... Og ikke minst kreve mer av forhandlerne...

 

Og hvorfor ikke gjøre det sånn at er det et medlem som sliter med en forhandler, så samler man sammen så mange som mulig av medlemmene i det området og oppsøker forhandleren for å kreve å få snakke med daglig leder.

 

Det er HÅRREISENDE å se hvordan enkelte forhandlere behandler sine mest engasjerte kunder, det er heldigvis noen lysende unntak, men stort sett er det bånn i bøtta...

 

Jeg synes det er rart at Hovedadm. på Frysja ikke gjør noe med dette, og krever at forhandlerne åpner øynene litt...

 

Vi kan jo faktisk bidra med ting ovenfor dem også, se bare på Grenland Auto i Telemark, lager treff sammen med lokallaget der... Helt topp...

 

Så hvis Møller m/forhandlere åpner øynene litt, så kanskje det ikke ville bli så mange tråder med negativ vinkling her...

 

God natt... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Dette var en avtale laget av en av selgerne som ikke jobber der lengre.

 

- Negative omtaler inne her på forumet

 

- Uthengelse av en av sine ansatte inne på forumet

 

- Mener at man ikke trenger være medlemm i noen klubb for at de skal gi rabatter.

 

 

Dette er hva daglig leder har uttalt...

 

Ja tidligere selger det må jo være meg det da, men jeg var da daglig leder så vidt jeg veit. Men det kan jo hende dem hadde en annen meining om det uten at jeg viste det. Avtalen var grei den og det var også delesjef enig om.

 

Men når det er sagt så er vel ikke Varanger Auto det firmaet som har best omtale og det er kanskje ikke så rart.

 

Og ja Odd Torstein , Finnlands store sønn styrer Eu kontroll reglene sine som han vil og mener.

 

Lykke til videre i fremtiden Varanger Auto.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde en samtale med daglig leder så virket han rimerlig irritert over det som var skrevet inne på forumet ja.

 

Synes ikke at de innleggene du hadde Odd Torstein var upassende, vi hadde en avtale med dem og det får de stå for. Du var kansje litt røff mot finnlenderen, men han følger kansje bare boka :)

 

Men som Håkon sier er det å markedsføre seg riktig, en viktig fortjeneste i det lange løp.

 

For litt siden pratet jeg med delelagssjefen i Varanger Auto, Rolf. Forsåvidt en meget hyggerlig kar som ikke kunne fatte at det var noen problemer med rabattavtalene. Jeg ringte pga at en av medlemmene hadde problemer med å få rabatt.

 

Når jeg nå tar tlf på nytt igjenn, for å få oppklart det hele, hadde pipen fått en helt annen lyd. Og den lyden kom fra daglig leder.

Han var rimerlig irritert over ditt og datt (nevnt tidligere).

 

Ja det er sant at noen av Møller forhandlerne har en helt uaksebtabel måte å møte sine kunder på. Heldigvis så finns de som har forstått alvoret i det hele.

I det lange løp er det å ikke ha en hyggerlig tone overfor sine kunder, å banke flere spikre i sin egen kiste.

 

Disse kommentarene er ikke skrevet for å uthenge noen som helst, bare for en liten ettertanke til noen. Kansje vi skal gå i oss selv å se på hva er det vi holder på med? JA rett, det er faktis et service yrke vi driver....

 

Jeg kan ikke godt nok få gitt skryt til min lokale forhandler, Alta Motor. Jeg har gått ned dørene å mast hull i hodet på alle mann (soes Jonny), å det er aldri så mye som en sur mine i det heletatt. Det er sikkert ikke alle som er enig med meg, men det hører med. De har sikkert ikke vært slik hele tiden, men nå synes jeg service nivået en meget bra...

 

 

Hadde litt problemer med en annen forhandler og der måtte jeg gå til Daglig leder for å få oppklart hvem som er kunden, og ikke motsatt. Denne personen var aldrig ufin flere ganger, han ble som en pakke brelett.

 

Så hvis det ikke nytter å si fra er det bare snakke med daglig leder eller bytt forhandler. I dette tillfellet går det ikke å snakke med daglig leder tydligvis...

 

Fikk forresten en mail fra ledelsen i Alta Motor om ris og ros. Har du noe på hjertet så send det på mail til meg, så skal jeg vidreformidle det hele.

 

Øystein: Virket som du kun var en selger som hadde sluttet, og at du hadde vært daglig leder ble aldrig nevnt : klø :

 

 

Ha en riktig god dag videre alle sammen, inkludert dere som ikke kan kundebehandling....

 

 

Ken Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Øystein: Virket som du kun var en selger som hadde sluttet, og at du hadde vært daglig leder ble aldrig nevnt : klø :

 

Ken Arne

 

JAJA ingenting oversaker meg lenger der oppe. Eide 33% av aksjene også , men ikke nå. JIPPI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JAJA ingenting oversaker meg lenger der oppe. Eide 33% av aksjene også , men ikke nå. JIPPI

 

Ja det kan du sikkert være meget glad for...

 

Det er bare å ønske varanger Auto lykke til videre, for det trenger de virkerlig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ble også sagt fra daglig leder at de ikke ville være med å støtte en klubb som reklamerte for ulovlig produkter til trimming av biler: klø : : klø :

 

Jeg sa da at jeg øyeblikkerlig skulle ta dette opp med ledelsen i klubben, bare han kunne si meg hvilke produkter som var ulovlig, noe han da ikke kunne. Det var kansje ikke ulovlig, men dette var produkter som måtte meldes inn til toll og avgift dir.

 

Jaja sier jeg også, men jeg tror at vi klarer oss godt uten dette firmaet. Vi får støtte opp under de som gir oss god service og god kundebehandling.

 

 

Mvh

 

Ken Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til Rabattavtalene for Finnmark:

 

 

- DU skal stå som eier på bilen du kjøper deler til!

 

- Det er ikke tillatt å kjøpe deler til andre biler enn din egen.

 

- Medlemskortet er personlig og skal ikke misbrukes, eller utleveres/lånes til andre.

 

- Kortet skal vises ved kjøp av deler. Og skal være gyldig for inneværende år, altså oblat med 2006 på.

 

Mvh

 

Ken Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blei jo en arti liten tråd det her etterhvert...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer ikke at man får 15% på alle orginal deler hos Alta Motor, jeg ringte dem fordi jeg har bestillt intrumentpanel til bilen og jeg referete til det som er skrevet her, samt at jeg er medlem her, men jeg fikk til svar at de ikke kunne gi 15% på alle type deler da de selv kun hadde 15% men jeg fikk 10% på delen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer ikke at man får 15% på alle orginal deler hos Alta Motor, jeg ringte dem fordi jeg har bestillt intrumentpanel til bilen og jeg referete til det som er skrevet her, samt at jeg er medlem her, men jeg fikk til svar at de ikke kunne gi 15% på alle type deler da de selv kun hadde 15% men jeg fikk 10% på delen.

 

Regner med at du kontaktet Jonny som er vår kontaktperson, på delelagret.

 

Det finns nok noen unntak på delene de kjøper inn. Hvis de får liten rabatt på det de kjøper er det nok liten rabatt og go til oss også.

 

Men dette er jo ingen del som kjøpes ofte heller, så det er nok derfor de ikke har noen stor rabatt på den.

 

Jeg har da forandret "alt" til nesten alt av orginale deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du kontaktet Jonny som er vår kontaktperson, på delelagret.

 

Det finns nok noen unntak på delene de kjøper inn. Hvis de får liten rabatt på det de kjøper er det nok liten rabatt og go til oss også.

 

Men dette er jo ingen del som kjøpes ofte heller, så det er nok derfor de ikke har noen stor rabatt på den.

 

Jeg har da forandret "alt" til nesten alt av orginale deler.

 

Nei snakket ikke med Jonny da han var borte fra jobb, men er fornøyd med de 10% de kunne gi på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei snakket ikke med Jonny da han var borte fra jobb, men er fornøyd med de 10% de kunne gi på denne.

 

Oki, da er alt i orden... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har "Variabel rabatt", noen deler har vi liten magin på, og noen har vi litt større marginer på.... feks. instrument, er en spesial bestilling fra tyskland, der er vår fortjeneste mindre, bla. for at veil.utsalgs pris skal være konkuranse dyktig.... Men finnes det rom for rabatter til klubb medlemmer, så får dere selfølgelig det.. : rock :

Rabatter på felg og dekk er litt annerledes. der er det rom for litt større forhandling muligheter. så bare ta kontakt for pris/tilbud :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har "Variabel rabatt", noen deler har vi liten magin på, og noen har vi litt større marginer på.... feks. instrument, er en spesial bestilling fra tyskland, der er vår fortjeneste mindre, bla. for at veil.utsalgs pris skal være konkuranse dyktig.... Men finnes det rom for rabatter til klubb medlemmer, så får dere selfølgelig det.. : rock :

Rabatter på felg og dekk er litt annerledes. der er det rom for litt større forhandling muligheter. så bare ta kontakt for pris/tilbud :)

 

Veldig bra Jonny, hadde alle forhandlere hatt samme innstilling som dere så hadde det vært flott å komme som entusiast til forhandlere...

 

Håper mange forhandlere leser dette, og skjønner tegninga det tror jeg de vil tjene på i lengden... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Jonny, hadde alle forhandlere hatt samme innstilling som dere så hadde det vært flott å komme som entusiast til forhandlere...

 

Håper mange forhandlere leser dette, og skjønner tegninga det tror jeg de vil tjene på i lengden... : ja :

 

Helt enig.

 

Men så skal det sies at vi pr dags dato ikke har hatt noe problemer med Alta Motor.

 

God service kan de... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med verkstedet "mitt" i Hammerfest senest i dag. Der virket de mer usikre på dette med rabatt. Tidligere sa de at det kun gjaldt deler kjøpt over disk, men at jeg måtte ta med meg kortet neste gang jeg skulle ha noe - så fikk vi se :) (hva nå det betyr i praksis - er spent)...

 

Lurer jo på om jeg først må kjøpe delene, deretter bære de inn på verkstedet og til slutt få de til å montere dem for å få rabatt.

 

Kan gi rapport på mandag kveld om jeg husker, da har turbo-solaren vært inne på nok et besøk der borte.

 

Forøvrig merkelig at VW ikke snart kan lage biler som har et OK elsystem ... (#%) - nå har jeg byttet 3 dørlåser (forskjellige dører) på 2001 modell som såvidt har rundet 70' !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kort og greit slå fast at Hammerfest Auto rabatt.

 

Hadde bilen inne der i dag og de stilte med lånebil og fikset det de skulle og ga også rabatt (uten at jeg kan si hvor mye siden det var trukket fra på forhånd). Han på kundenottak sa at de egentlig bare ga prosenter når man kjøpte delene over disk, men vi var visst enige om at det var jo bare tull om man først skal kjøpe delene og så levere de inn igjen for montering.

 

God service der, honnør til gutta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.