!haster! stemmer dette? 10V Turbo.

Anbefalte innlegg

stemmer det at slangene skal stå som det er bilde av?

trøbbel.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har enda et problem hær! på nummer en der har jeg en slange til koblett!

etter toppakkning skiftet har jeg ikke noe montert på nr 2! kun plombert den for jeg vet ikke hva jeg skal sette der! bildet er tatt fra før rep.

 

Noen som kan fortelle meg hvor både nr1 og nr2 skal gå til?

huff.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump! ingen som har AKTE som klarer å se det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp ut i underbuksa og tittet under panseret på 88 mod 200TQ med MC motor:

Beskrivelsene på øverste bilde stemte.

Nederste bilde: Nr 1 går inn i et grønt plastrør til venstre for høyre fjærben, plastrøret går bakover sammen med masse ledninger. Nr 2 går inn under høyre forskjerm oppe (tror den går videre og inn i luftmengdemåleren).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp ut i underbuksa og tittet under panseret på 88 mod 200TQ med MC motor:

Beskrivelsene på øverste bilde stemte.

Nederste bilde: Nr 1 går inn i et grønt plastrør til venstre for høyre fjærben, plastrøret går bakover sammen med masse ledninger. Nr 2 går inn under høyre forskjerm oppe (tror den går videre og inn i luftmengdemåleren).

 

tror du den nummer 1 kan gå til hjernen som er på passasjersia da?

es tuning mente det kunne være noen med slangen til hjernen for da skulle den gå i nødmodus!

 

takker for at du gidda å springe ut å fryse :D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg knipset bilde av vakuum-diagrammet på en MC-motorisert bil, tenkte det kunne være kjekt å ha til senere.

DSC00710 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det høres ikke usannsynlig ut. Nr 1 går til et grønt plastrør som går bakover i retning av torpedoveggen, så at det går inn til hjernen kan godt hende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jo intressant ut!

på bilde der tyder jeg at det er den ene jeg har merka av som skal til hjernen? ser slik ut for dere også?

 

må lete der i morgen, sjønner ikke hvor det har blitt av den siste slangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jo intressant ut!

på bilde der tyder jeg at det er den ene jeg har merka av som skal til hjernen? ser slik ut for dere også?

 

må lete der i morgen, sjønner ikke hvor det har blitt av den siste slangen.

Hvis det er AKTE du mener så har jeg et bilde som kanskje kan hjelpe deg litt?

Oversikt over vakumslanger.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig utydlig akkurat der, men ser nesten ut som om den ene skal til hjernen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik det står på min er det den som er "lengst fra" toppen som går til hjernen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja de står jo rett sidnav hverandre så jeg kan jo ha bytta plass på den jeg har montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om det har så mye å si hvor dem står:) De står jo på to uttak som kommer fra samme røret: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det at slangene skal stå som det er bilde av?

 

På det jeg kan se fra bilder på min, så går den du har skrevet til WG på går til WG, men der du har skrevet til turbo og til manifoild vet jeg ikke, for hos meg går de sammen og bak vindusspylertanken.. ingen av dem går til manifoild iallefall.. da hadde de smeltet tror jeg... skal sjekke opp mer i morgen når jeg våkner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På det jeg kan se fra bilder på min, så går den du har skrevet til WG på går til WG, men der du har skrevet til turbo og til manifoild vet jeg ikke, for hos meg går de sammen og bak vindusspylertanken.. ingen av dem går til manifoild iallefall.. da hadde de smeltet tror jeg... skal sjekke opp mer i morgen når jeg våkner...

innsugsmanifoild jeg tenker på ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert ute å kikka nå!

er helt forvirra! printer ut bildene og går ut igjen jeg: rolleyes

 

den ene på bilde nummer 2 går til det grønne plastrøret som sikkert går til hjernen! da er det bare å finne ut hvor den andre skal innpå tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da har jeg vert ute igjen og nå har jeg tatt den slangen som kommer ut i fra innersjermen som går ned på mengde måleren å kobla til nummer 2 på bilde 2.

 

så fant jeg en utgang framst på innsuget på undersiden ved gasspjeldet som jeg koblet til eivacuum klokke som er dett under luftbelgen på mengdefordeleren. Noen som kan bekrefte om dette er rett?

på tegninga fra akte ser den vacuumklokka litt anderledes ut og har en ekstra utgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å ikke går bilen bedre enda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da har jeg vert ute igjen og nå har jeg tatt den slangen som kommer ut i fra innersjermen som går ned på mengde måleren å kobla til nummer 2 på bilde 2.

 

så fant jeg en utgang framst på innsuget på undersiden ved gasspjeldet som jeg koblet til eivacuum klokke som er dett under luftbelgen på mengdefordeleren. Noen som kan bekrefte om dette er rett?

på tegninga fra akte ser den vacuumklokka litt anderledes ut og har en ekstra utgang.

Det stemmer ja. Er ikke alt som er likt som på tegningene. Men slangen skal du ha koblet riktig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er feilen rettet! feilen var at wg og turbo slangene gikk inn på samme siden av den elektroniske durten! nå er den satt på hver sin side om jeg får turbotrykk.

 

en ny feil som da dukket opp er at jeg tror jeg får for mye trykk kansje!

noen som har prøvd å justere opp trykket uten å strøype lufta inn til hjernen?

vil den da som 3b motoren gå i nødmodus og kutte tenning når trykket blir for høyt?

det som nå sjer er at den blir tennings kutt når jeg kommer litt opp i turtall!

 

noen som vet om disse motorne har slik nødmodus som gjør dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kutter på 0,6 bar, og det er ikke akurat noe "softkutt": eek : som skjer heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok siden jeg ikke hadde dette problemet før denne feilen blei fiksa regner jeg med at dette med for høyt trykk av enellerannen grunn er problemet! hvorfor i alverden får jeg for høyt trykk da tro?

jaja får gjøre som deg å lure hjernen jo justere videre opp til 1 bar : rolleyes slipper jeg sikkert det problemet mere!

 

har du opplevd denne kuttn? det var slik at den helt dødde! 100% kutt til jeg slipper gassen og gir på igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår jeg det slik at du flyttet på noen av de tre slangene som går inn på den runde ventilen med to ledninger inn på (som sitter bak motoren ved torpedoveggen) ? Du har altså fraveket tilkoblingen som du angå på ditt første bilde ? Da har du også koblet det annerledes enn på min bil, og slik jeg kan forstå feil iht både ETKA-bildet og skissen av koblingene på forrige side.

En gang jeg koblet noen slanger feil inn på den ventilen så åpnet ikke wastegateventilen på 0,3-0,4 bar overtrykk men fortsatte å gi trykk. Når det kommer opp i 0,6-0,65 bar overtrykk kutter hjernen bensintilførselen og da er det bråstopp, inntil trykket igjen er lavt. Det jeg tror (hvis jeg ikke husker helt feil) jeg gjorde var å bytte om de to slangene som sitter på samme siden av mangetventilen (den siden hvor strømuttaket er) og da ble trykket alt for høyt før motor kuttet.

De 3 slangene som jeg i hvertfall mener at skal ha skal ha samme trykk som i innsuget er: den siden av magnetventilen som kun har et luftuttak (ikke den siden som har to + strømuttak), den som går ned til luftmassemåler i inneskjermen, det grønne røret som går til hjernen (tittet på hjernen i dag, dit kommer det grønne røret)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha!

nå har jeg kobla likedan som bilen jeg kikka på før i dag, men den var hjernen "lurt" på slik at hjernen tror den får kun 0,6 men kan du fortelle meg hvor slankene din på den ventilen går til?

 

la oss si at den øverst og innerst mot torpedoen er nr 1.

den øverst lengst fra torpedoen er nr 2.

og den under er nr 3.

 

hvor går de til til deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.