Radiator på UrQuattro Og Coupe Quattro (Typ81/85) likt?

Anbefalte innlegg

Er den store radiatoren på UrQuattro lik som radiatoren på Coupe Quattro? Slik at jeg i tilfelle kan få tak i radiator fra en Coupe Quattro å bruke den da jeg skulle hatt en ny en.

 

Hadde vært greit å vite dette for da får jeg tak i ny radiator litt lettere enn å vente på at en med urq radiator skal selge da det er skjeldent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Nei, den er ikke lik! Urq har utak til en "etterkjøler" som strengt tatt ikke er nødvenndig!

 

Hva med og kjøpe ny, radiatorservice?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det en større radiator på Urquattro, jeg mener den er tykkere enn den på Coupe quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke prisen på radiator hos vag, mekonomen skulle ha 6000,- og den syns jeg er drøy. : bh :

 

Radiatorservice? Hvem driver med slik? Og hva er prisen for full overhaling og rengjøring av radiator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at "de billige" Valeo radiatorene med topp og bunn i plast lekker etter en tid. Dersom du skal ha bilen, kjøp en med topp og bunn i metall. Radiatorservice har, med det er mulig de bar har for urq med ekstra uttak. Denne er bare å tette vettu. Tror ikke det var så mye som prisen du har fått nei...

 

Jeg kjører med radiator fra huggeren (metall topp og bunn) funker fint den, men så var den meget pen inni også, Sjekk dette før du eventuelt kjøper brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er jo en med metall tanker i topp og bunn når man først skal kjøpe nytt...Mener det er et firma: e34-motorsport et eller annet som har noen bra...(husker ikke internett adressen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker opp denne, da det begynner å se litt glissent ut med tilbydere av radiator for urquattro.

 

Noen som har tips?

Finner få/ingen for gammel Quattro, men om jeg bytter til RS2 er det potensielt noe.
Denso har av aluminium, men den virker smalere (316mm bred) enn hva som strengt tatt trengs.

https://www.autodoc.co.no/denso/7283419

 

edit: jeg vet Vidar selger aluminiumsradiatorer, men jeg er ikke heeeeelt betrygget av hvordan jeg synes kvaliteten ser ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik burde vel gjøre jobben?

https://www.autodeler.co.no/mahle-original/15294240 

 

Jeg har brukt både Hella sin og denne til RS2. Den har uttak/vannstuss i front til liten radiator.

Det er alu og plast-endetanker på disse. Ser OEM ut. Kvaliteten skal jeg ikke uttale meg om men fungerer som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Er jo et merkenavn i motsetning til mye annet...

 

litt synd det er plast endetanker, men sant som du sier... Har forsåvidt sendt mail til radiatorservice også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig godt hva du mener... Hadde prisen vært nær 4000kr inkl. hadde det kanskje vært å vurdere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

En slik burde vel gjøre jobben?

https://www.autodeler.co.no/mahle-original/15294240 

 

Jeg har brukt både Hella sin og denne til RS2. Den har uttak/vannstuss i front til liten radiator.

Det er alu og plast-endetanker på disse. Ser OEM ut. Kvaliteten skal jeg ikke uttale meg om men fungerer som den skal.

Denne spratt fra 1500kr eks. mva -30% opp til 2900kr eks. mva og -29% i dag. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, «ikke på lager» plutselig. Er vel tomt da 😀

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøker meg på en 1300kr Mahle fra "Mister Auto", så er det iallefall en i bakhånd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Nissens til min RS2 for fire-fem år siden over disk hos den lokale grossisten husker jeg, med firmarabatt fra gamlejobben. Ga vel litt over 3k og den satt perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.