Vesterålen: Så døden i kvit øyet i dag

Anbefalte innlegg

Var vel ca. 5-10 km i fra å miste lappen i dag. 10.30 på gjerstad. mot sortland.

Ble tatt med laser i 97 km/t i 70 sona. To prikker å 5900,- i bot. Har bare 2 prikker igjen så ryker lappen.

 

Og han som målte meg kunne informere om enda flere kontroller fremover. Da jeg kjørte videre så jeg 2 UP biler til, kjørende mot stokmarknes. Værstingene her i området skal tas tydligvis.

 

S U R T

 

Vil annbefale alle å ta det rolig. Så utrolig surt med en så stor bot på en gang som skal betales på to uker.. Og det kommer garantert å bli flere kontroller her i området fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ca. 5-10 km i fra å miste lappen i dag. 10.30 på gjerstad. mot sortland.

Ble tatt med laser i 97 km/t i 70 sona. To prikker å 5900,- i bot. Har bare 2 prikker igjen så ryker lappen.

 

Og han som målte meg kunne informere om enda flere kontroller fremover. Da jeg kjørte videre så jeg 2 UP biler til, kjørende mot stokmarknes. Værstingene her i området skal tas tydligvis.

 

S U R T

 

Vil annbefale alle å ta det rolig. Så utrolig surt med en så stor bot på en gang som skal betales på to uker.. Og det kommer garantert å bli flere kontroller her i området fremover.

Du får delt opp boten. Betaler minimum 500,- kr. i måneden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prikkinnføringen er genialt synes jeg. Får forhåpentligvis fjernet risikable sjåfører med null respekt for fartsgrensene.. om ikke annet så for en kort periode i alle fall.

 

Ja visst, purken er svin.. skulle avskaffet politimyndighetene og alt som het fartskontroller, så ville nok rullestolprodusentene i landet fått nok å gjøre - og skattepengene innbetalt til helsevesenet kommet til sin rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da er det bare en ting å gjøre...

 

Følge fartsgrensa kanskje?

Eller, ikke bli tatt da.....

 

Men uansett så blir det for dumt å kalle politiet for svin når de bare gjør jobben sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sant nok...

 

Han betjenten som jeg fikk med å gjøre i dag var faktisk MEGET høflig å grei kar..

Det er det jeg respekterer. Klyser og folk som er maktsyke er ikke så høyt på listen.

 

Greit nok med fartsgrenser og fartsbøter viss man kjører over grensen. Men at prisene er der de er synes jeg er feil. Med tanke på at folk som missbruker narkotika f.eks, får 2500,- kr i bot for bruk av diverse.

 

Dessuten så kjører jeg ikke bevist over fartsgrensen, og jeg kjører aldri idiot på offentlig vei. Det i dag var rett og slett uflaks. Jeg var stressa og fikk ikke med meg at det var 70 sone. Gjort er gjort, går ikke ann å være etterpå klok (det vet jeg alt om..)

 

Så folkens ro ned høyrefoten.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så er jo ikkje 97 i 70 grisekjøring heller da...er vell heller fartsgrensene som er litt for lave....(MITT synspunkt)

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så er jo ikkje 97 i 70 grisekjøring heller da...er vell heller fartsgrensene som er litt for lave....(MITT synspunkt)

mvh

 

Stort sett for lave ja.

 

Fikk ei fartsbot i sør trøndelag i fjor. 74 i 50 sona, 6500 kr, 1 kmt frå å miste lappen.. : eek :. så ikkje skilta for dei var snødd igjen, flaks eg slakka av littegrann! Trudde det var 80! Eg ringte og undersøkte for eg hadde jo ikkje flisa av penger. Gikk 3 mnd så fikk eg ny giro og da kunne eg avtale med innkrevings kontoret korleis eg sku betale det ned. No problem.... Hadde faktisk glemt bota for lenge siden da den nye giroen kom : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.