Anbefalte innlegg

som gamla sa da grillista "falt" av, "Måkke kjøre så redskapen detter av" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt o.t men hva er toppfart på vr6 ? 0-100 0-200 osv ?`

 

Hvor grillen forsvant da ?

long gone ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grillen ligger et sted mellom frogner og kløfta.

borte er den iallefall. toppfart vetg jeg ikke men jeg hadde 235 i sverige ifjor, med 3 stk i bilen og bagasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ottar Lund

Haha, på golf1/2 er det grillista som reiser.

 

 

 

Jepp!!! Har kjørt av 2 stk. Nå gidder jeg ikke mere grillist....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved 230 km/t kan følgende oppstå:

I verste fall kollisjon med DØD som utgang!

I nest verste fall (med flaks) 100% invaliditet og vindusplass på Sunnaas!

I beste fall Ubetinget fengsel og inndragning av førerkort!

 

Bruk hue, kjør som folk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P.S

Jeg glemte denne, maks. hastighet på den aktuelle strekningen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe vondt ment Arne, men under avataren din så står det noe som hinter til litt tung gass-fot hos deg også...:)

 

Men er enig med deg altså...å kjøre som folk å greier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Ikke noe vondt ment Arne, men under avataren din så står det noe som hinter til litt tung gass-fot hos deg også...:)

 

Men er enig med deg altså...å kjøre som folk å greier...

....men jeg skryter ikke av hvor fort jeg har kjørt, det blir bare dumt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må mirakler til før noen av bilene mine når 230 km/t. Golfen min har en toppfart på 192 og audi 90'n min skal visst klare 204. Fart ikke alltid like stilig når man tenker på hva som kunne skjedd. Hva om et dekk ryker i den farta? Da bærer det nok rett til blokksberg... Får prøve å holde sånn kjøring på banetreffa! Toppfart i seg selv er ikke så morro som akslerasjon og svinger og harde oppbremsinger :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang det med at et dekk kan ryke erfarte jeg for 2 år siden under vw-audi treff på rudskogen. Tok en tur til Gøteborg og presset kjerra opp i 245 på et fin fint langstrekk, ikke noe problem, men dagen etter sa det ene fordekket pang på 2 runden på rudskogen:rolleyes:

 

Å kjøre svin er jo artig uansett hvor mye man vrir og vrenger på det.... Ikke farten som dreper heller... det er bråstoppen :D

 

hva er vitsen med å kjøpe f.eks en RS2 hvis man skal kjøre som en Golf 1.1:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Nielsen

hva er vitsen med å kjøpe f.eks en RS2 hvis man skal kjøre som en Golf 1.1:D

 

Fordi det går j**** mye fortere å komme opp til de lovlige 100? Er gøy å akse også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grisekjøring er morro det, skal ikke si at jeg er helt engel bak rattet hver dag. Men det er mest når jeg kjører sammen med andre kompiser som ikke akkurat sinker i høyre feltet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si meg enig at det er draget og g kreftene som er morsomme. Jeg har ikke en bil med s4 motor pga toppfarten for å si det sånn. det er oppbremsingene(org bremser.. he he) og gasspådraget ut av svingen som er morro...(Har jo ikke fått testet bilen enda. men satser på at det blir morro hvertfall.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo svinger som er morsomt! Jeg har hatt 4 biler, og av de var det den motorsvakeste jeg kjørte fortest med.

Golf 3 2.0 GTi - 196km/h, da ville den ikke mer. Dumt forsøk...

Audi 2.7t 140 km/h. Visste at den var sprek, så jeg trengte ikke å dra på mer. Men noen rødtlys-race ble det.

Saab 9-5 Aero 130km/h. Samme som 2.7t.

Audi 1.8TQ. 140, den går vell ikke så stort mye fortere heller:D Men fy f... den sitter godt i svingene:D

 

90 prosjektet mitt blir vel etterhvert mest for bruk på bane. Dvs drit stivt understell, lite interiør (2 stoler og ett ratt...) og en morsom motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg var på våler fikk Mattis bedre rundetider med Lupoen sin enn meg i GTI'en, selv om jeg har ca dobbelt så mange hester som ham. Men skal ikke skryte på meg at understellet mitt er no særlig å skryte av da, står heller dårlig til med det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

....men jeg skryter ikke av hvor fort jeg har kjørt, det blir bare dumt!

 

Forøvrig så var det i ca. 100km/t begge grill listene mine tok turen, så det var vell monteringa og ikke farta som tok mine:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror lista mi røyk i ca. 130 km/t kunne ikke skjønne hva det var som smalt på frontruta. Etter å ha kikket rart på fronten i to uker så jeg hva som manglet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamei grillen min til Golf IV forsvant i 120 ca.. men da manglet den gitteret da (lagde vanvittig irriterende pipelyd med) så den manglet jo kanskje ett feste eller to... ripe fikk jeg i panseret også :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Nielsen

hva er vitsen med å kjøpe f.eks en RS2 hvis man skal kjøre som en Golf 1.1:D

 

Hehe...Toppfart er uintresangt...Ingenting er så hærli som å parkere hver en j.... som prøve å komme forbi..:) (hvis vi ser bort fra den rs6'n...:()

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jim Johansen

(hvis vi ser bort fra den rs6'n...:()

 

 

Hehe fortell ?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

P.S

Jeg glemte denne, maks. hastighet på den aktuelle strekningen!

Pleier jo å være et på hver side av veien. 100 + 100;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si at jeg tviler på at den kjerra der går i 230...men..Må være VR6 el noe da? Hadde 1.8T før og testet den på våler i 235..da sleit jeg..neppe at speedometeret viser rett ved så høy hastighet..beste er å holde seg til fartsgrensene..må si at aks er mer kikk..merker det på den jeg har nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Auda! Jeg regner med at dette var på Autobahn? ;)

 

Selvfølgelig.. INGEN av våre medlemmer kjører 230km/t på Norske veier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde min oppi 103 på highwayen her om dagen jeg, da går det faen meg unna gitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

Må si at jeg tviler på at den kjerra der går i 230...men..Må være VR6 el noe da? Hadde 1.8T før og testet den på våler i 235..da sleit jeg..neppe at speedometeret viser rett ved så høy hastighet..beste er å holde seg til fartsgrensene..må si at aks er mer kikk..merker det på den jeg har nå..

 

1.8T orginalt/chippet er dødt over 200km da...

Når jeg var i tyskland for ett års tid siden fikk jeg testa, og over 220 er det null drag igjen, klatrer sakte til speedon når 250 da...

tror den er ca 10% feil oppi der ?? 250=225?

(det var med 215/45-17dekk da)

 

Sjekka vel sånn circum ved å sammeligne med turtall, men har glemt utfallet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.