Anbefalte innlegg

Hvor mye jobb er det å bytte rundt motor på en G60, til en VR6?

Vr6'n er komplett med komplett ledningsnett og hjerne m.m og girkasse..må forstilling/bakstilling byttes, eller er dette samme saken på de bilene?

 

Er alle VR6 med skinn interiør / delskinn? El vindusheiser? Passer eksos anlegget fra en VR6 på en G60?

 

Og til slutt, hvordan er det med avgiftene? Blir jo en effektøkning på 14 hk da VR6 er på 174 hk mens G60 er på 160. Betaler mann tilleggs avgift av det, eller er det noe som heter 10% regelen?

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Corrado VR6 er egentlig en 2.9/190 hk. Forstillingen er nok noe anderledes pga tyngre motor, og så vet jeg at VW hadde et annet panser på VR6 enn på G60/2.0. Midtdelen går oppover i stedet for nedover. Om dette bare er av estetiske årsaker eller om de faktisk trengte plassen for motoren vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

En Corrado VR6 er egentlig en 2.9/190 hk. Forstillingen er nok noe anderledes pga tyngre motor, og så vet jeg at VW hadde et annet panser på VR6 enn på G60/2.0. Midtdelen går oppover i stedet for nedover. Om dette bare er av estetiske årsaker eller om de faktisk trengte plassen for motoren vet jeg ikke.

 

Den biten med panzeret, Per,er ingenting å bekymre seg for. Min bil er dekal trimmet alt, med ett vr6 panser, selv om den er en g60. VR6 kom vell med 2.8 ,mens golf 3 VR6 kom med de første på 2.9. Jeg bare undres, rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

Eneste jeg vet som er forskjellen i forstilling på disse bilene, er at VR& kjører på 5*100, mens G60 på 4*100...praktiske hensyn med tanke på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge før 1996 trenger du ikke betale effektøkningsavgift, men ellers må du. Om du må betale for økt motorvolum/vekt er jeg ikke sikker på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Den biten med panzeret, Per,er ingenting å bekymre seg for. Min bil er dekal trimmet alt, med ett vr6 panser, selv om den er en g60. VR6 kom vell med 2.8 ,mens golf 3 VR6 kom med de første på 2.9. Jeg bare undres, rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

Eneste jeg vet som er forskjellen i forstilling på disse bilene, er at VR& kjører på 5*100, mens G60 på 4*100...praktiske hensyn med tanke på det?

 

Mener alle Corrado VR6 har 2,9 eg, den sammen motoren som i Golf III VR6 Syncro. Eller tar eg feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6 har såkalt "Plus" understell, som betyr at det er litt lavere og stivere fjærer, kortere støtdempere, litt større sporvidde og 5 x 100 boltmønster. Det skal visstnok være en annen geometri i forhjulsopphenget, det er andre innfestinger for stab.stag og andre foringer.

 

Bremsene er nok ganske like, bortsett fra boltsirkel. VR6 hadde 22 x 280 mm frambremser (og det har også G60 såvidt jeg husker). I -95 kom VR6 med litt større skiver, 25 x 288 mm. Det er iallefall slik på Golf/Vento VR6, som jeg har.

 

Når Corrado VR6 kom på markedet, mente flere engelske og tyske bilblader at dette måtte være en av de beste fremhjulsdrevne bilene som var laget. Det er jo en stund siden da, men kvalitet holder seg, vet du...

 

Dessuten har du jo VR6 lyden da, det er jo hifi for alle pengene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som bygde om en slik. fikk litt dårlig plass med G-60 lokket over motoren, klonka litt borti ved skikkelig gasspådrag.

men du verden for en lyd med åpent filter!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Hjertås

Mener alle Corrado VR6 har 2,9 eg, den sammen motoren som i Golf III VR6 Syncro. Eller tar eg feil?

 

Jeg tror dette stemmer, bare USA som fikk 2.8 (med 172 hk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan teoretisk beholde 4bolts hjuloppheng, såvidt jeg vet. Har ihvertfall sett det på vwvortex.

Men om du får det godkjent med en 2.8 og 4bolt er vel heller tvilsomt hvis du ikke tar turen til Tyskland og TÜV.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,8 Vr6 kom vel fra Passat og 2,9 Vr6 kom som sagt fra Corrado!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

2,8 Vr6 kom vel fra Passat og 2,9 Vr6 kom som sagt fra Corrado!

 

Åkei, da er jo det avgjort. Er 2.9 liters motor, med 194 hk, er det ikke?

 

Noen som har pail på hva tilleggsavgiften vil bli på dette, hvis jeg bygger om? Altså fra 118 kw - 160 hk, til 174 (194) hk??? Og med økt slagvolum fra 1.8 til 2.9??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Åkei, da er jo det avgjort. Er 2.9 liters motor, med 194 hk, er det ikke?

 

Noen som har pail på hva tilleggsavgiften vil bli på dette, hvis jeg bygger om? Altså fra 118 kw - 160 hk, til 174 (194) hk??? Og med økt slagvolum fra 1.8 til 2.9??

 

By the way, motorbytte blir uaktuell. Snakket med tollvesenet idag, og skal si...39 000 kr skulle de ha om jeg bygde om. Tror ikke det gitt!! Jævlig synd, for hadde motor, forstilling, bakstilling, og gir for 10 000 kr på hånda...men,men..

 

Donorbil får i stede stå for el. vindu, eksos, osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

By the way, motorbytte blir uaktuell. Snakket med tollvesenet idag, og skal si...39 000 kr skulle de ha om jeg bygde om. Tror ikke det gitt!! Jævlig synd, for hadde motor, forstilling, bakstilling, og gir for 10 000 kr på hånda...men,men..

 

Donorbil får i stede stå for el. vindu, eksos, osv...

 

hvis donor bil har alt du trenger så hvorfor ikke bytt til alt annet enn motor, hvis du gidder! Er vel da beregnet for litt mer guffe en det du har! Da kan du trimme litt og vite at resten av bilen er "bygd" for det! Høres logisk ut for meg( Muligens siden jeg er drita og klokken er 06,34, men fortsatt)

 

By the way: At du må betale 39000 for dette viser at vi bor i verdens siste Totalitære stat! Hipp hurra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

hvis donor bil har alt du trenger så hvorfor ikke bytt til alt annet enn motor, hvis du gidder! Er vel da beregnet for litt mer guffe en det du har! Da kan du trimme litt og vite at resten av bilen er "bygd" for det! Høres logisk ut for meg( Muligens siden jeg er drita og klokken er 06,34, men fortsatt)

 

By the way: At du må betale 39000 for dette viser at vi bor i verdens siste Totalitære stat! Hipp hurra!

 

Hvorfor ikke bare smelle på ibiza cupra bremser istedet? da slipper man masse ombygging av forstilling også beholder man G60 castervinkel....og man slipper å bytte hjul ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bedre utgangspunkt med en 2.0 16V fra '92. Denne er mer identisk til en VR6 enn en G60

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.