Anbefalte innlegg

tenkt å motere grøftelys, ( elglys på godt trøndersk ). Tåkelys fram, om noen enda ikke skjønner hva jeg mener.. :) Har en audi A4 97mod1.8T med en orginal front. Der det ikke er noen grøftelys. Fronten har jeg egentlig veldig lyst til og beholde. Må jeg kjøpe meg en 2000front f.eks som det er grøftelys med, eller er det noen som selger bare de nederste grillene med hull og innfestning? Vil ha det til og se pent ut, og har sett noen som har skåret ut hull selv, og det så ikke særlig pent ut.. men det kan hende det er en enkel sak..? Til og få det pent og..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elglys er vel langlys (1000-metre) :)

Elglys på elgfangeren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkt å motere grøftelys, ( elglys på godt trøndersk ). Tåkelys fram, om noen enda ikke skjønner hva jeg mener.. :) Har en audi A4 97mod1.8T med en orginal front. Der det ikke er noen grøftelys. Fronten har jeg egentlig veldig lyst til og beholde. Må jeg kjøpe meg en 2000front f.eks som det er grøftelys med, eller er det noen som selger bare de nederste grillene med hull og innfestning? Vil ha det til og se pent ut, og har sett noen som har skåret ut hull selv, og det så ikke særlig pent ut.. men det kan hende det er en enkel sak..? Til og få det pent og..?

 

Det er jo forsåvidt grøftelys på den bilen, er vel bare det at de sitter i hovedlyset...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt grøftelys på den bilen, er vel bare det at de sitter i hovedlyset...

 

Regner med at det er den typiske "rånebelysningen" Petter er ute etter, grøftelys i fangern og parklys i hovedlyktene : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Eivind.. :) Ja, parklys i lyktene + grøftlys i fangern. Har ikke noe med rånebelysning nei.. ikke for meg, jeg synes det ser mye penere ut.. så, kan noen fortelle meg om jeg får kjøpt bare de nederste grillene, eller om at jeg må kjøpe meg en 2000front? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Eivind.. :) Ja, parklys i lyktene + grøftlys i fangern. Har ikke noe med rånebelysning nei.. ikke for meg, jeg synes det ser mye penere ut.. så, kan noen fortelle meg om jeg får kjøpt bare de nederste grillene, eller om at jeg må kjøpe meg en 2000front? :)

 

Hella selger en pakke med Hella Micro DE, der du får med de ytterste små "grillene" i fangeren der frøftelysa skal stå. Så er det bare plug&play!

Ta kontakt med nærmeste Hellanor-butikk så får du jo 20% rabatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok ty til hella ja...for orginalt passer ikke omhverandre. Før faceliften var nederste grillen delt i 3. Det ble det slutt på våren -99 med faceliften.

A4 (113).jpg

A4 (135).jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Kjenner veldig godt til "problemet" her.

Men, jeg kom over en artikkel på den Danske Audi club sida, der var en post ang. temeaet.

Det viser seg at den amerikanske "2000mod" fronten er lik den europeiske (før facelift) fronten, bare den har spredere/kurve tåkelys.

mer info på denne linken!

 

http://www.audi-club.dk/artikler/artikel.php?21

 

Mvh Preben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. så da greit ut det der:) takk skal du ha!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har en link til hella settet? jeg gidder og lete selv ja, er ikke det.. men har leita en god stund nå.. og en kombinasjon av dårlig tolmodighet og dårlige ferdigheter på leting, gjør at jeg prøver meg på den lettvinte måten her:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos Hella i Ålesund for en uke siden og spurte om de hadde grøftelys til min A4 b5, men det eneste de hadde var noen avlange ferdig montert i grill.

 

Hadde tenkt meg noe mer lignende Hella micro De, men det ser ikke ut som om det går an og få tak i nye griller som er tilpasset for grøftelys : bh : (Lite lyst og modde de som er der nå..)

 

Noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går kjempe fint å modde de inn på bilen din.. det er 2 riller nede i fangern du må kutte vekk.. så er det bare å klaste inn DE micro... tro meg det er vært det... gjorde dette på gamle a4 til en kompis av meg å det ble sinnsykt bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går kjempe fint å modde de inn på bilen din.. det er 2 riller nede i fangern du må kutte vekk.. så er det bare å klaste inn DE micro... tro meg det er vært det... gjorde dette på gamle a4 til en kompis av meg å det ble sinnsykt bra...

 

Du har ikke bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det eneste de hadde var noen avlange ferdig montert i grill.

 

Disse er ikke engang tåke/grøftelys, men dagkjørelys med 21-watt pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg også vært borti. Satte inn Hella Micro DE på min 96 mod. Tåkelys til fangeren var visst ekstrautstyr til A4 når den kom. Var visst ikke å få tak i lenger, fikk jeg beskjed om. Veit ikke hvor mange foretninger o.l. jeg ringte til. De hadde ikke hos Hella, når jeg undersøkte. Bare disse lyktene some er nevnt ovenfor. Var ikke noe fine heller. Tror kanskje du skal lete lenge før du kommer over noe. Er ikke så vanskelig å få det bra med de Micro lyktene heller. Er mange som har brukt de.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg også vært borti. Satte inn Hella Micro DE på min 96 mod. Tåkelys til fangeren var visst ekstrautstyr til A4 når den kom. Var visst ikke å få tak i lenger, fikk jeg beskjed om. Veit ikke hvor mange foretninger o.l. jeg ringte til. De hadde ikke hos Hella, når jeg undersøkte. Bare disse lyktene some er nevnt ovenfor. Var ikke noe fine heller. Tror kanskje du skal lete lenge før du kommer over noe. Er ikke så vanskelig å få det bra med de Micro lyktene heller. Er mange som har brukt de.....

 

 

Har du bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal se om jeg finner de igjen......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelys til fangeren var visst ekstrautstyr til A4 når den kom.

 

Tåkelys i støtfangeren var ikke tilgjengelig før faceliften midtveis i 99. Før dette var alternativet de triple hovedlysene som har separat nær- og fjernlys, med en liten tåkelykt helt nederst i innsatsen.

 

Prøver å finne bilde av slik lykt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per: Det Ole sier er at Hella hadde ett sett som var å få kjøpt som ekstrautstyr som er lykter i fanger, samt tilpassede griller.

Dette har forøvrig gått ut av produksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er vel 8E fronten Men det han har A4 B5 karosseri..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelys i støtfangeren var ikke tilgjengelig før faceliften midtveis i 99. Før dette var alternativet de triple hovedlysene som har separat nær- og fjernlys, med en liten tåkelykt helt nederst i innsatsen.

 

Prøver å finne bilde av slik lykt...

 

Dette er litt rart. Er en jeg kjenner her og han har en 1.8TSQ, før faceliften. Den sitter det originale tåkelykter på. Har sett flere også som har det. Da jeg snakket med Møller, så gikk det ann å få tak i et slikt sett, men det gikk som ekstrautstyr. Men det var ute av produksjon, så det gikk ikke ann å få tak i lenger.

 

Er nok riktig det som Martin sier over her. Tror Møller tok de ifra Hella.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er vel 8E fronten Men det han har A4 B5 karosseri..

My bad heeh.. var litt trøtt jeg.. sorry. : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal se om jeg finner de igjen......

 

 

bump*bilder*bump

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.