Anbefalte innlegg

Har ein audi 80 gle som har mekanisk innsprøytning (81KW)

og den går med tomgang på 1,6 til 1,9 tusen omdreininger.

 

Justeringa for tomgang på spjeldet er justert slik at tomgangen blir låast mulig.

 

Noken so har ide om korleis eg får tomgangen ner til rundt 1000 omdreinger??

 

 

Mvh

 

Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hadde en 1,9 e før som hadde en helt vill tomgang til tider der var det bare og justere tenninga med lampe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å justere tenniga med lampe kan sikkert være vel og bra, men i mange tilfeller på motorer som har noen mil bak seg, så blir det som egentlig er riktig tenning, feil. Selv justerer jeg alltid på gehør og testkjøring. Generelt kan man si at du vrir fordeleren til det punktet der bilen går raskest, og deretter justerer ca 5 grader mot høyre (som om du skur en skrue inn).

 

Men skal det ikke være en tomgangsjusteringsskrue på disse bilene? Du kan også sjekke om gassewiren er riktig justert.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta av kontakten til tomgangsregulatoren/evt ta av slangen og tett for enden, for å se om regulatoren har hengt seg i åpen stilling. Skal ved varm motor gå normalt uten regulatoren innkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du forsåvidt rett i men det gikk greit etter overhaling av toppen på min bil ihvertfall.Før det gikk den kun pent og riktig med lampe og nøyaktig innstilling. men dette kan sikkert variere fra motor til motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JAu, takk , skal prøve, men kan det vera noko me tilbakeføringa på insprøytningsmaifoil. der er det ein sensor som eg ikkje veit kva funksjon den har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med turtallsjag selv på min 2.3E

Har renset tomgangsregulatoret med teknisk sprit så godt jeg klarte, men tomgangen lå på 2700omdr etter det :(

 

Har nå svidd av GREIE summer denne måneden på småtterideler, så nå håper jeg tennkabler, fordelerlokk (hele fordeleren er rimlig ny), tennplugger, rotor, og tempmåler kanskje kan klare å hjelpe meg litt på vei til å få en OK motorgange igjen.

 

Lenge leve perfeksjonismen for C4.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.