Ålesund: Sony Bilstereo & ISO-plugg? Hvem? Hva? Hvor?

Anbefalte innlegg

Har en Sony cd-spiller som er ca.2 år gammel. Problemet er at alle kablene bak er klipt av (ikke spør), så jeg lurte på om det går ant å kjøpe en sånn kabel som man trykker baki cd-spilleren, som går rett inn på den pluggen som er i bilen (ISO eller no slikt). Peiling?

 

Er det på den bilbutikken ved siden av Hydro i rett over broa i byen?

 

-Dag-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Expert Sentrum Ålesund

Skaregt. 1

6033 Ålesund

 

Telefon: 70 12 43 12

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er isokontakt kjøper du den nesten hvor som helst. Trenger ikke være Sony.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt meg forstått så er det vel forskjellige plugger som går inn i spilleren avhengig av merke, så er ISO den andre enden? Jeg har i alle fall forskjellige plugger baki spilleren på min sony vs. panasonic-spiller.

 

På bildet under ser dere spilleren og pluggen jeg trenger. Det er en Sony CDX-S1000

 

48_sony.jpg

49_sony.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lure på om bilekstra har til diverse merker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lure på om bilekstra har til diverse merker

 

Var det ikke BilXtra som hadde Sony før da, før de byttet til VDO? Skal stikke dit å høre.

 

Men noen som kan gjøre meg skikkelig klok på hva del som er "ISO"? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i bilen din orginalt ligger det mest sannsynlig en kontakt, denne er ISO-standard, på sonyspilleren din var det helt sikkert (orginalt) med en overgang som passer inn i denne, og som passet inn i spilleren din i andre enden. Vil tro at det ikke skal være noe stort problem å få kjøpt en overgang, eventuellt kan du jo lage deg en egen overgang i tilfelle... (bare og kjøpe en Isokontakt og skjøte på ledningene du har pr idag...)

(ISO = Internasjonal standarisasjons orignisasjon eller noe i den gata)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som du sikkert ser av bildet så har jeg kontakten som er original sony, men den har vært klipt opp og skjøtet på en annen bil, og jeg vil ha en som jeg bare plugger i. Gidder ikke drive å skjøte.

ISO er på bilen ja, men må ha overgangen inn til sony-spilleren.

Får høre litt rundt på butikkene her i området, ellers må jeg bestille på nett.

 

Takk for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk nedom bjørns bilstereo eller ring han på 92686599.

Han har mye rart liggende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg meg en god latter på Bilxtra gitt.

Ny original kabel koster rundt 800,- mens en uoriginal koster KUN 400,-!!!:jegerdum:

Kjøpte en iso-plugg med åpne ledninger i enden, klipsa på kjapt sånne kabelsko og vips, en flunkende ny kabel til den nette sum av 42,-;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo det jeg mente du skulle gjøre Dag... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eventuellt kan du jo lage deg en egen overgang i tilfelle... (bare og kjøpe en Isokontakt og skjøte på ledningene du har pr idag...)

 

Jada, MR. Smarty Pants:rolleye:

Men da visste jeg ikke at det kosta en arm og en fot for en ny kabel da: bh :

Blei ihvertfall bra:)

 

ISO = International Organization for Standarization [hvorfor ikke IOS?: klø :]

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.