Anbefalte innlegg

Noen som vet hordan/hvor man kan få polert div deler??? (turbo,topp,topplokk)

 

får man kjøpt noe utstyr til å gjøre dette???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen sak å gjøre dette selv, men tar ofte lang tid hvis det er større deler.

Hvis delene er litt rue, feks som flere innsug er, så bør man bruke "negerkuse" og en drill og slippe overflaten til den blir jevnere. Så kan du begynne med et litt grovt slipepapir/våtslipepapir (ikke for grovt slik at det blir riper), og bruke finere og finere papir. Til slutt bruker du Autosol til polere skikkelig med.

Det er bare å gnikke til du blir blå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å gnikke til du blir blå :)

Holder det seg blankt eller bør det poleres med jevne mellomrom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva med grenrør f.eks. er det noe håp om å få dette blankt uten at det kommer svenske chrome snikende etter få dager?

Med andre ord, noen som har noen erfaringer med dette og få det til å holde seg rustfritt med vanlig stålgrenrør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det seg blankt eller bør det poleres med jevne mellomrom?

 

må nok polere det av og til ja, men når du først har fått det blankt er det ikke noe problem med og holde det fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har bilder av utstyr til å gjøre dette med da???

hvor kan man få kjøpt utstyr???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert litt, og har brukt et sett fra http://www.gasolin.no.. Anbefales veldig! :)

 

Er overflaten ru, brukte jeg en sånn svart slipeskive på aluminiumen (ikke negerkuse) og slipte ned til jevn overflate.. Så tok jeg vannslipepapir og slipte litt med 800 papir til det ble helt jevnt, så polerte jeg med settet fra gasolin.. Ble blankt og fint! ;)

 

PFPK6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert litt, og har brukt et sett fra http://www.gasolin.no.. Anbefales veldig! :)

 

Er overflaten ru, brukte jeg en sånn svart slipeskive på aluminiumen (ikke negerkuse) og slipte ned til jevn overflate.. Så tok jeg vannslipepapir og slipte litt med 800 papir til det ble helt jevnt, så polerte jeg med settet fra gasolin.. Ble blankt og fint! ;)

 

http://new.gasolin.no/images/PFPK6.jpg[/img

 

Har du noen bilder av resultatet da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert litt, og har brukt et sett fra http://www.gasolin.no.. Anbefales veldig! :)

 

Er overflaten ru, brukte jeg en sånn svart slipeskive på aluminiumen (ikke negerkuse) og slipte ned til jevn overflate.. Så tok jeg vannslipepapir og slipte litt med 800 papir til det ble helt jevnt, så polerte jeg med settet fra gasolin.. Ble blankt og fint! ;)

 

http://new.gasolin.no/images/PFPK6.jpg[/img

 

Har du noen bilder av resultatet da???

 

 

Har av 2 av felgsettene mine jeg har pusset ned og høyglanspolert.. Polert 3 andre felgsett også, men har ikke bilder av dette.. Innsug har jeg også polert, men har ikke bilder av det heller..

DSC01489 small.jpg

DSC01486 Small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre felgsettet..

DSC02071 Small.jpg

DSC02069 small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værst...

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på at jeg hadde et sett til her jeg pusset opp.. de var lakkert, så fjernet lakken og polerte med det settet..

 

Før/etter bilde..

DSC02528 kompl før.jpg

DSC02526 felg med ring2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass....

:tilber:

 

De nederste bildene er jo kanten orginalt krom, men under lakken var kromen slitt.. Men resultatet ble meget bra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du polerte kantene delte du da felgen eller?? har vel orginal klarlakken på enda så jeg må vel fjerne den før jeg kan polere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du polerte kantene delte du da felgen eller?? har vel orginal klarlakken på enda så jeg må vel fjerne den før jeg kan polere?

 

 

Ja delte felgene.. Hvis du ser på det ene bildet er ikke skruene skrudd i igjen.. Klarlakken må fjernes for å polere selve metallet ja... Blir litt blankere uten klarlakk, men da er de mere utsatt for korrosjon å sånn... Så må holdes litt vedlike.. Var så dum å brukte de felga på vinteren nå, og nå ligger de i deler igjen for en siste oppussing.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok :) blir vel ikke så lett å polere mellom boltene uten å skru av.. hadde jeg bare hatt 10kant pipe til oz felger : rolleyes Noen som vet kor jeg kan kjøpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok :) blir vel ikke så lett å polere mellom boltene uten å skru av.. hadde jeg bare hatt 10kant pipe til oz felger : rolleyes Noen som vet kor jeg kan kjøpe?

 

 

Vet ikke om det er samme, men jeg brukte en fasnøkkel til å holde igjen med, og vanlig 10mm pipe med forlenger bak på felgen for å løsne mutteren.. Men det er vel noe rundt 12-kant jeg hadde tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke opp men tror oz har eget hode på skruene sine

 

Edit: 10 kant der ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.