Lakkering helt ned på Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og lakkere Passat'n helt ned, men er veldig usikker på listene nederst på dørene. De er veldig myke, og ble bøyd mye frem og tilbake i vinter. Regner med at lakken vil sleppe der etter hvert. Men finnes det noen lister lik S6/Allroad sine som passer på på. Disse er jo harde hele veien. Eller finnes det noen lur måte og stive de opp på så det tåler litt?

Samtidig skal jeg montere nedre del fra W8 bak, for å få eksosoen rett ut, men der er det veldig kotrte stusser å montere rette eksosstusser på. Er det noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten Stensland monterte noen stusse på x'en sin innbiller jeg meg. Vi får se om vi får han på banen her. Det er også endel andre tråder ang lakkering av lister på forumet. Gjør et kjapt søk du, så ser du hva du finner ut. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes tilsetninger til lakken som gjør at den blir mere fleksibel.Har lakkert lister på fler biler og også på motorsykler der plasten har vært ganske myk,hvor jeg har brukt det vi kaller for en "mykner".

Det er også viktig å bruke en god plastgrunning på før man i det hele tatt har på grunning eller lakk.

Har til dags dato ikke hatt noen reklamasjoner på slike lakkeringer så det skulle gå helt fint om man bruker de rette produktene.

Lurer du på noe mer angående dette er det bare å ta kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg har passat`n på lakking i dette øyeblikk. Folka som skal lakke den sa at det ikke er noe problem med listene. De var litt mer skeptisk til skvettlappene , men trudde det skulle gå bra hvis de

ikke ble brettet.

 

Har en w8 underdel bak med doble utblås på begge sider.

Brukte sveiseapparatet for å feste stussene. Lurer på å gjøre om så ikke eksosen går ut rett bak. Ser at dieseleksosen soter til bakenden på bilen. Blir fullt av bitte små svarte prikker i lakken som er skikkelig gufne å få bort.

 

Sett i gang å piff opp bilen . Det er det som gjør livet verdt å leve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal ikke være noe problem uansett, jeg fant sotpartikler på bakluka selv om eksosen gikk i bakken...

 

selv kjøpe jeg 2 eksoshaler på en lokal rekvisitasjappe (simons) og bruke en skarp kniv (og litt hjelp fra en stikksag) til å skjære den tynne plastikken i fangeren

 

når det gjelder lakking helt ned, var jeg slev inne på tanken men slo det raskt fra meg.....jeg har små barn som ikke tar noen hensyn til at en må være forsiktig med dørene....en annen ting er jo at disse listene på dørene går nedenfor selve døra og hvis en lukker opp døra over en litt høy fortauskant el. lign. vil en da ødelegge lakken på lista (lista er jo så myk)

 

men pent er det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få bilen på lakkering... det er en skam at ikke vw har gjordt dette fra fabrikk på alle modeller synes nå jeg.... har selv en passat 3b hvor jeg har lakka alle listene. (kjøpte riktignok nye lister jeg da og lakket disse)

bilde022.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.