Haster:strøm direkte på vakuumpumpe?

Anbefalte innlegg

Hei, har pilt ut vakumpumpa til cruisecontrolen min nå, det jeg lurer på er hvor mye volt pumpa tåler, for jeg har tenkt å teste om den virker, siden bryterne ved pedalene så greie ut... Er jo tre ledninger som går inn i den, er det som følger tro?: pluss,minus og bryter?

 

Raskt svar hadde vært flott!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har kjennskap til hvordan starte en sånn pumpe "manuelt"?

 

Det er tre lednings"inntak" der, men hva er hva? kan den måles uten strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet dette, tok et par bilder av den for å vise dere hvordan den ser ut:

foto0525.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett detta gutt..!!! Koble til 220V og se om den snurrer på noen av pinnene, hehe!!!

Nei, har ikke noe mer ide enn det vi snakket om i går! Fikk du ikke onkelen din til å se og måle litt på den..?? Ang. spenning er det nok ganske sikkert 12v..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men problemet er vel egentlig å få aktivert pumpa med "bryter"....

 

Noen som vet? noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal _prøve_ å se om det står noe rundt dette i Bentley'en, men kan ikke love at jeg husker å gjøre det! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du, var hos min onkel med den i går, og fikk startet den, da ligger vel feilen i pedalbryterne, eller i slangene tenker jeg :( Jeg hørte det lå en "bryter" i girkassa og, er det noe noen her har hørt om at kan ryke på dette systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel stort sett bryterne på pedalene som ødelegger for systemet, er de helt tette og fine?

Kanskje det er noen som har hatt problem med dette før?

Heisan! Det var visst noe på internet om dette, gitt! http://www.humanspeakers.com/audi/cruise.htm ;)

Kan hende du finner noe mer her: http://www.google.com/search?q=audi+cruise+control+troubleshooting&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

 

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hva mener du med om de er "helt tette og fine"?

De så greie ut, men har hørt at man kunne måle dem jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så pumpa kan pumpe dårlig ja, grunnet drit!!!

 

Er det ikke noen flere som har peil på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet da Trond?

 

Burde ikke være all verdens problem å finne ut av dette her egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at jeg har et defekt cruisecontrol anlegg på bilen som jeg gjerne vil "effektivisere"! Vil ha funk i det igjen vet du...

Skal rense og måle bryterne på pedalene i dag... Noen som vet om det er bryter i girkassa og til dette systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er vakuumstyrt dette her så ville jeg heller satset penger på lekkasje i slanger enn på brytere/pumpe.

 

Det burde ikke være vanskelig å måle om det kommer noe gjennom bryterne, kan gjøres enten i bilen eller ute...ikke vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, drittplass å komme til, med mine pølsefingre i da, men fikk da målt dem, og de virket, de var greie, helt tette & fine.. Tenkte jeg skulle sjekke pumpa med tanke på styrke jeg, noen som vet hvor det finnes vakuum målerinstrument tro?

 

Hadde jo pumpa ute for å sjekke den, den svev, sjekket ikke trykket der : brick :

Det stod jo i den linken som er lagt inn over her en vei at en hadde renset pumpa med veldig bra resultat!!

 

Sugde forsåvidt litt på anlegget i dag, og det virket tett det og gitt, regner med feilen ligger i det elektriske da jeg!

 

Hva er det egentlig som ligger bak speedometeret på dette systemet? og hvor er "hjernen" til det?

 

Og der var pumpa ute og inne igjen, ferdig vasket og uten feil, med god trykk!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.