(Havari på grunn av for mye olje) 2001 A6 1,8T

Anbefalte innlegg

Hvor stor kan skadene bli av og ha fått havari p.g.a. for mye påfylt olje???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: er det faktisk mulig å havarere en motor pg.a for mye olje? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: er det faktisk mulig å havarere en motor pg.a for mye olje? : klø :

 

Nå kjenner jeg ikke denne motoren men normalt sett så vil en pakning eller to ryke på grunn av for høyt oljetrykk.

 

Tror det skal være veldig mye olje hvis dette skal skje men jeg vet ikke sikkert. Har sett dette en gang før og da røyk pakningen mellom oljefilter og blokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg nok bare vært enormt uheldig... kjøpte bilen for 1uke siden gått 138 000km, fikk bilen på fredag da med ny service.....og i dag gikk toppen på den + At alt drag ble borte (turboen røyk og masse lyd fra den)... Den gikk som en god gammel 1100 vag...:confused: Det eneste jeg fant ut i frustrasjon når den stoppet var at det var alt for mye olje på den ca. 1,5cm over maks merke på peilepinnen.... Men har vel hatt riktig så uflaks da: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde klaget til verkstedet som hadde denne servicen på den bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bl.a lest om at når folk har tatt service så har dem ikke rensa et lite filter som ligger inn under bunnpanna, og at denne koksa igjen og blokerte tilførselen av olje til turboen som kan føre til ras.. At hele maskina skulle ryke pg.a for mye olje høres merkelig ut.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg nok bare vært enormt uheldig... kjøpte bilen for 1uke siden gått 138 000km, fikk bilen på fredag da med ny service.....og i dag gikk toppen på den + At alt drag ble borte (turboen røyk og masse lyd fra den)... Den gikk som en god gammel 1100 vag...:confused: Det eneste jeg fant ut i frustrasjon når den stoppet var at det var alt for mye olje på den ca. 1,5cm over maks merke på peilepinnen.... Men har vel hatt riktig så uflaks da: bh :

 

Det er ikke 'bare' at du har vann i oljen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke 'bare' at du har vann i oljen da?

 

 

henger meg på denne. høres ut som toppakning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være mulig det er topp pakning, men så ikke antydning til dette på påfyllingslokket. så heller ikke ut til at det var olje i vannet men alt er relativt...

Og bilbutikken med verksted skal jo ta det, ha jo garanti på den.. men var jo fryktelig kjedelig da. Hatt bilen i 2dg.... Men kan det være andre ting som kan ha forårsaket raset da??? Vet ikke riktig hva som er gjort med bilen enda, men tror det er gjort mere enn bare chipping da man høre turboen lader inne i bilen og dette er med standard luft filter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte at turbo'n ladet inni bilen min før jeg satte på kon-filter, og den er dønn orginal 180hk. Er ikke mye som skal til.......: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt på med en ny octavia tdi jeg som havarerte no heelt sykt...pga for mye olje..men det var ikke mye 1,5 cm for mye olje der...nærmere 10-15cm...Den smalt og røyk og alt mulig fælt..starta ikke etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fyllt får mye olje i går.. ca 6dl får mye! ( 2.2 turbo typ MC ) kørt en stund, men så begyndte det å ryke noe helt forferdeli... s kjørte hjem å stoppet, og kjikka nedi roterommet.. varolje over absolutt allt! var umuli å si hvor det hadde spruta fra.. absolutt alt var dekt av olje.. så jeg gjikk inn å smallt på fylla..

 

i dag, når jeg tok en tur ut får å finne ut hva som var gale, så jeg ingenting.. peila oljen, å den var nøyaktig på streken... starta opp, kjørte i ca 3 timer, og allt var likt som før.. :) er der noen form får overtrykksventil, som sender olja rett ut i motorommet? og dusjer absolutt allt der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen gikk etterpå den, men er "bare" det at det kakler i toppen og at turboen røyk.... Kan det være oljepumpa?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være oljepumpa, men da skulle du fått vasling pga dårlig oljetrykk så da må varlingen evt ikke fungere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk varsling i det det skjedde, dvs. fikk opp ei oljekanne med oljedrypp fra......... Er det lite olje merke... er nok olje puma da ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra det jeg har lest så langt, i tillegg til den tidl eieren av bilen min som sa at man skulle følge en viss metode når man hadde bilen på service og olje bytte intervall, så peker jeg på det lille oljefilteret skjult under bunnpanna..

Koksing tetter filteret og stopper oljegjennomgangen..

 

Kan vel være sså mangt, og jeg er nå langt ifra noe expert..

 

Lykke til med bilen uansett, håper det ordner seg!! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er utrolig surt å høre lasse. håper det ordner seg fort. bilen var jo utrolig pen så den må på veien igjen.

 

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den kommer på veien igjen, fikk tlf. nå og de har tatt den inn.... Skal ned der og hente meg en annen bil nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.