Anbefalte innlegg

Dette kan være en kilde til mye irritasjon og frustrasjon.

 

Jeg har lagt om til sommerdekk og selvfølgelig vært innom en bensinstasjon for å sjekke lufttrykket.

 

Etter etterfylling og en prøvetur følte jeg at noe var feil og kjørte innom neste stasjon...da var plutselig trykket redusert fra 2.1 til 1.6 bar... :rolleyes:

 

Jeg etterfylte selvfølgelig luft og var redd for at alle fire dekkene hadde lekkasje. Kjørte innom en stasjon neste morgen å sjekket igjen...denne gangen var det nok et nytt tall.

 

Stak deretter innom dekkverkstedet der jeg kjøpte dekkene og med deres måler fylte jeg til korrekt trykk.

 

Konklusjon...ikke stol på dekktrykkmåler på bensinstasjon...det gjør ikke jeg lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme som du nevner mange ganger. Ble til slutt så lei at jeg kjøpte en digital dekktrykksmåler fra NAF(Medlemspris 198,- Ikke medlem 295,-).

ANBEFALES! ;)

 

Fra NAF butikken:

 

Feil dekktrykk er trafikkfarlig og sliter unødig på dekkene. Våre tester viser at lufttrykkmålerne på mange bensinstasjoner viser feil verdi, og at ingen dekk er 100% tette. Kontrollerer du dekktrykket regelmessig med eget utstyr, sparer du fort inn det en dekktrykkmåler koster. Høy kvalitet sikrer riktig dekktrykk på vår nyeste modell (+/- 0,05 BAR), og det selvlysende displayet gjør det lett å lese av trykket som oppgis i BAR. (Tilsvarer kg) NAF dekktrykkmåler er produsert i aluminium og leveres i lekkert oppbevaringsetui.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.