VagCOM: service indikator / Km stand

Anbefalte innlegg

Er det mulig å nullstille service indikatoren med VagCom?

Noen som har peiling på hvordan det gjøres på en A3 1.8T AGU?

 

Er det noen måte å se hvor langt bilen virkelig har gått? For å sjekke om noen har tuklet med kilometeren ved kjøp av bil.

how?

 

Finnes det noen online liste over alle kodene til diverse biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det er på din, enten så gjøres det via å holde knapper inne (trip teller/klokke knapp) i instrumentet når en slår på tenninga, eller så må du gjøre det via diagnose. På min bil er det via instrumentet, og det står også i manualen til bilen hvordan en gjør det.

 

Du kan nok ikke sjekke km stand via diagnose.

 

Hva slags koder tenker du på?

 

Har du kjøpt deg vag-com eller bare lurer på hva en kan bruke det til? Jeg skal ta med meg laptop og vag-com på lokallagstreffet i Østfold på lørdag, kan evt vise deg noe der hvis du kommer.

 

BB

(vag-com bruker i 3 år).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har Laptop med VagCOM (som vurderes å selges ettersom jeg ikke har noen noen VAG selv lenger), og har noen kompiser som gjerne ville ha sjekket noe.

Har funnet en km indikator i vagcom'en, den var ett par km anderledes enn det instrumentpanelet mente, derfor jeg begynnte å lure på om man kanksje kunne se virkelig km via diagnosen, slik det sies at det kan gjøres på enkelte biler..

 

når det gjelder koder så tenker jeg på de ulike avlesningskodene.. uten noen koder er man jo litt lost med vagcom, ettersom man ikke vet hva de forskjellige verdiene er alltid.. er uten tvil MASSE man kan gjøre, men det er det å "finne det" da.. det trenger man koder fra verkstedshåndboka til såvidt jeg har forstått... men disse burde da vel ligge på nett en plass? ihvertfall ett uttrag på de mest populære bilene... eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan se km når jeg går inn på instrumentet på min også, og som du sier så er siste siffer litt forskjellig, vet ikke hvorfor.

 

Har ikke sett noe godt arkiv med mye informasjon med koder, det er noe på vagcom maillista, ross-tech web'en, samt på vwvortex/clubb5 forumet.

For å få mer info til min bil så har jeg kjøpt meg en bentley reparasjonsmanual på cd hvor alle feilmeldinger/koder står dokumentert samt jeg også har en erwin motormanual (http://erwin.volkswagen.de) for min motor (1.8T AEB).

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.