Symptomer på def. katalysator.....

Anbefalte innlegg

Driver å lurer på om katalysatoren på min 2.0 16v Passat (ABF)begynner å bli tett... Er det noen som kan gi meg symptomer på dette??

 

Synes bilen har begynt å dra dårligere på høye turtall, og har lite moment. Har også en liten tendens til ujevn tomgang, men ikke noe som gjør seg gjeldene. Har lest av feilkoder på motoren med VAG-COM, og der er ingenting registrert..

 

En annen ting jeg stusser på er om det ikke er lambdasonde på denne motoren? Finner ingenting i AKTE om dette?

 

Noen som vet om det går an å få kjøpt kun eksosdel fra manifold og ned til katalysator til denne, evt. om det er andre løsninger som kan gjøres her for evt. å få mere HK / Nm ut av motoren bare ved grep med eksosen, hvis jeg uansett må ned med denne??

 

Takknemlig for innspill og svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdasonde, denne kanskje?

16145149.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En artig historie ang defekt kat!

 

En subaru impreza var inne for og oppgradere eksosen.

etter byttet ble den kjørt på rulle for og se evt. effekt økning. Et lite sjokk, da det viste en efektøknig på over 40 hk!!

Det ble mye oppstyr pga dette, og en mente at det var noe galt med rulla. Bilen ble kjørt på en annen rulle, men tilnærmet samme resultat.

 

Etter endel diskutering og tenking, ble orginal eksos undersøkt. Og Det viste seg at innmaten i kat'en var kollapset, med stor flow-begrensning som resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm... .jeg blir mer og mer sikker på at det er noe tull med kat'en, ja.... Til og med min '87 115 HK's 5'er er mye sprekere enn 2.0 16v nå...

 

Noen som vet om jeg kan få tak i bare eksosrøret mellom manifolden og kat'en da?

 

Eller noen som har andre, bedre forslag til hva jeg kan gjøre hvis jeg må ut med alt av eksosanlegg fra manifold til endstuss...

Eks. rustfritt, større dim?!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iogmed at kat'en er defekt, vil jeg anbefale deg å plukke ut den delen som kat'en står på. Så slår du rett og slett ut innmaten i kat'en. Da begynner de ikke å tvile dersom du skal inn på eu heller. Det ser jo ut som om du har en jo.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så fjærner du veivhusvent. fra innsug, så er det ikke noe problem med avgass kontroll!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.