Hvordan fjerne lim etter blylodd på alufelg?

Anbefalte innlegg

Overskriften taler vel for seg selv. Skal ha nye sommerdekk på de originale alufelgene på Audien. Tenkte jeg kunne ribbe de helt for gamle lodd, lim og asfaltklumper før jeg fikk montert nye dekk. Hva kan jeg bruke for å fjerne dette limet på enklest mulig måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv 3M sin sitrusspray, meget effektiv. Kan også brukes til å fjerne dekalrester på karosseriet. Lykke til....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Prøv 3M sin sitrusspray, meget effektiv. Kan også brukes til å fjerne dekalrester på karosseriet. Lykke til....

 

Bruk gjerne en platikk skrappe eller noe lignene i tillegg. Litt rubbing+polering for å fjerne alle restes gjør seg kanskje det gså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamitt ?? :mad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller Autoglym sin Intensive Tar Remover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parafin eller lampeolje funker bra og ødelegger ikke lakken!

Sitrussprayen kan vel kansje vere litt tøff mot lakken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden den virker bra på billakk, kan den jo ikke være for sterk for felglakk?! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svarene/tipsene, og skal på med godt mot i morgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusspray er ikke for sterk for lakken, men det gjelder for den som alle andre kjemiske og vegetabilske løsemidler at den fjerner evt voks, så en polering etterpå er ikke å forakte. Med polering holder bremsestøvet seg litt mere vekk også, i tillegg til at det er lettere å rengjøre felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.