#1 Skrevet Mai 1, 2006 Styret har fått til ett kjapt hastemøte i dag på standen vår på motorfestivalen og har bestemt at vi vil tillate overnatting på banen med enkelte betingelser/forutsetninger: -Medlemmer/lokallag stiller opp som ordensvakter som tar ansvar for å holde ro og orden på baneområdet på kveldene/nettene. -Vi må ha en 'vaktansvarlig' pr kveld/natt som styret kan forholde seg til. -Vi må ha 4 personer totalt pr natt inkl vaktansvarlig som kan være med og passe på (dvs 8 personer totalt for hele helga). -Vi forventer også at disse tar ansvar for å at det er ryddig på baneområdet på morgenen når baneaktivitetene begynner igjen (dvs rydder opp ølflasker og annet søppel hvis nødvendig). Styret kan hvis ønskelig skaffe gule refleksvester til dere som skal passe på. Ut fra diskusjonen i den andre tråden så får jeg inntrykk av at disse stiller frivillig som ordensvakt: Hans Strømseng Ole Christian Wold Ole Opsahl (Jeg vil oppdatere dette innlegget etter hvert som folk melder seg) Fredag Rolf E. Mohn Hans Strømseng Ben Øye Tommy Rasmussen Lørdag Ole Opsahl Ole Christian Wold Håkon Sandberg Eyvind Spangen (?) Overordnet vaktansvar hele helgen: Rudi Sand Andreas Skotner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2006 jeg kan godt ta en ordensvakt fredagskvelden, men lørdagsnatta vil jeg gjerne nyte med noen pils innabords. foreslår også at vi får ordnet med et par tre søppeldunker som kan settes der de fleste samles for lettere at folk tar litt ansvar selv og rydder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2006 Jeg tar også mer enn gjerne fredagskvelden/natta. Null problem. Så får jeg nyte pilsen på lørdagskvelden med ekstra god samvittighet Gleder meg,og håper flere melder seg som "ordensvakter". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2006 Samme for meg når min vakt er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2006 Jeg kan stille opp fredag! (ikke annet å vente siden jeg var den første som slang med leppa!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2006 Jeg kan også på fredagen. Skriv meg opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2006 Sett meg opp på vaktliste sammen med Ole... (Folk bør være snill, vi kan nemlig sette oss på dere ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2006 Takk for bra respons! foreslår også at vi får ordnet med et par tre søppeldunker som kan settes der de fleste samles for lettere at folk tar litt ansvar selv og rydder. Jeg er ganske sikker på at det allerede er søppeldunker plassert rundt om kring der fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2006 jeg skulle gjerne meldt meg på men har tydelig vis ikke no passord for og logge meg inn.. så jeg får ikke tilgang til påmeldingen.. noen som kan hjelpe meg med det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2006 jeg skulle gjerne meldt meg på men har tydelig vis ikke no passord for og logge meg inn.. så jeg får ikke tilgang til påmeldingen..noen som kan hjelpe meg med det ? Melder du deg som ordensvakt eller skal du melde deg på for banekjøring? I såfall så er du i feil tråd. Har sendt deg innloggingsdetaljer for hovedsidene på mail. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2006 Melder du deg som ordensvakt eller skal du melde deg på for banekjøring? I såfall så er du i feil tråd. Har sendt deg innloggingsdetaljer for hovedsidene på mail. ser ut som jeg klikka meg inn på feil tråd.. var banekjøringa ja.. hehe huff.. jaja skadan er gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 9, 2006 Er det virkelig ikke flere som er intressert i å få til overnatting på baneområdet under årets hovedtreff? Kom igjen,engasjer deg litt,og meld deg på som ordensvakt. Vi trenger to til på lørdagskvelden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 10, 2006 Er det virkelig ikke flere som er intressert i å få til overnatting på baneområdet under årets hovedtreff? Kom igjen,engasjer deg litt,og meld deg på som ordensvakt. Vi trenger to til på lørdagskvelden... man må vel da holde seg edru regner jeg med..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 10, 2006 Jeg kan gjerne stille opp som vakt for klubben på lørdag, men først er jeg nødt til å vite når man går på og når går man av? (Tenker da på klokkeslett) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 10, 2006 fra kvelden starter etter stengt treff til de siste har lagt seg. sånn ca er for å støtte oppunder klubben og for at vi skal ha et treff som er best mulig. regner med at de fleste klarer å holde seg i skinnet uansett. men er snakk om litt barnevakt som bare passer på de som kanskje får i seg en øl eller to for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 10, 2006 Aha.. jeg misforstod nok litt. Så det er KUN på kveldstid/natt etter at arrangementet er over? Da blir det i så fall litt sjanseløst for min del å være vakt, siden jeg ikke skal overnatte der selv... Men jeg kan godt stille som vakt på dagtid hvis det er behov for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 11, 2006 Synes klubben burde leid inn en lokal klubb eller forening med voksne folk, eksempelvis lokal mc-klubb.. for å passe på utover kvelden. Er helt sikker noen foreninger etc som kunne vært interessert. Ellers så kan vel nærmeste leir kontaktes og høre om det er noen frivillige vernepliktige som vil gjøre dette i helga mot en slant.. dog unge mennesker så det spørs om folk hører på da. Burde vært lagt inn i budsjettet for treffet dette her. Bedre at vi alle kan kose oss, og at vi slipper ødeleggelser (evt tar ansvarlige for slike tilfeller) og vi slipper diskusjoner og problemer mht senere bruk av anlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 12, 2006 Synes klubben burde leid inn en lokal klubb eller forening med voksne folk, eksempelvis lokal mc-klubb.. for å passe på utover kvelden. Er helt sikker noen foreninger etc som kunne vært interessert. Ellers så kan vel nærmeste leir kontaktes og høre om det er noen frivillige vernepliktige som vil gjøre dette i helga mot en slant.. dog unge mennesker så det spørs om folk hører på da. Burde vært lagt inn i budsjettet for treffet dette her. Bedre at vi alle kan kose oss, og at vi slipper ødeleggelser (evt tar ansvarlige for slike tilfeller) og vi slipper diskusjoner og problemer mht senere bruk av anlegget. hørest ut som et meget potent forslag.. 5000.- har vel klubben råd til for og få gjort det orntlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 17, 2006 hørest ut som et meget potent forslag.. 5000.- har vel klubben råd til for og få gjort det orntlig. uansett så har styret nå spilt ballen videre til oss medlemmer, og sagt at om vi vil overnatte på baneområdet så blir vi nødt til å stille opp selv... At de har snudd på mynten for å i det hele tatt la oss sove på banen, synes jeg er såpass bra at vi ikke skal presse på med nye forslag.. er bare å se nå, blir det nok som melder seg frivillig eller ikke... kun opp til oss egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 17, 2006 uansett så har styret nå spilt ballen videre til oss medlemmer, og sagt at om vi vil overnatte på baneområdet så blir vi nødt til å stille opp selv... At de har snudd på mynten for å i det hele tatt la oss sove på banen, synes jeg er såpass bra at vi ikke skal presse på med nye forslag.. er bare å se nå, blir det nok som melder seg frivillig eller ikke... kun opp til oss egentlig Sant nok men, hvor mange av de som lager bråk. hører på det oss andre medlemer sier? er jo det som er spørsmålet.. kunne gjærne fulgt med og passa på men frykter at man blir ugglesett og overkjørt av partykåte medlemer.. kansje om man hadde stilt opp med balltre. men men.. er min mening bare. Alle har vel lov og mene sitt.. i tilfelle må vi eventuelt ha tilatelse og sparke vedkommene vekk fra plassen i en taxy (blå og hvit bil med lys på taket) om det skulle by på vanskligheter.. Det må uansett settes opp Strenge regler på forhond. med inkluderende Straff om de satte regler overtres.. som alle deltagere må skrive under på.. Jeg fåreslår Bøter i storlek så det svir om ordensregler brytes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 17, 2006 Om jeg har fri fra jobb kan jeg godt være vakt. Dette får jeg snart klarhet i. Kan også godt fungere som "vaktsjef", da det å være vakt blant annet på sånne arrangement faktisk er jobben min, så burde ha litt erfaring med saken. Må forresten støtte tidligere innlegg med at interne, ikke-uniformerte vakter nok får liten respekt av fulle tullinger. Det er vanskelig å bortvise noen fra området så lenge de bor der inne, dette kan være litt komplisert, men satser på at bare tilstedeværelsen av ryddige og edru personer kan forebygge. Hovedpoenget med vakthold er ikke å slå ned på uregelmessigheter, men å forebygge og unngå at det skjer noe! I verste fall - å opprette en dialog med politiet på forhånd og informere dem om at det vil være et arrangement der som går utover natten kan være heldig. Når folk er klar over at veien til fyllearresten er særdeles kort om man steller i stand noe bråk eller hærverk vil de kanskje holde seg litt mer i skinnet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 17, 2006 Når det gjelder bøter er det ingen mulighet for å få til dette selv, det er en politisak. Å være "stor og sterk" og true med bank og vold om folk ikke oppfører seg fungerer ihvertfall ikke i det hele tatt. Viktigste er bare enkelt og greit tilstedeværelse, men det er et problem når man egentlig tilhører samme "gjeng" og ikke har noen respekt eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 17, 2006 Når det gjelder bøter er det ingen mulighet for å få til dette selv, det er en politisak. Å være "stor og sterk" og true med bank og vold om folk ikke oppfører seg fungerer ihvertfall ikke i det hele tatt. Viktigste er bare enkelt og greit tilstedeværelse, men det er et problem når man egentlig tilhører samme "gjeng" og ikke har noen respekt eller noe.. Ergo så er det bedre å leie inn folk som kan ta seg av dette... Bare sånn for å understreke, ifjor ble det knust en rute på en hjul-laster ved banene, året før ble det knust rute på Haslemoen... Så for meg ser det jo ut som det ikke spiller noen rolle hvor folk overnatter så lenge det finnes noen som ødelegger uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 17, 2006 Ja, det er det absolutt beste. Tydeligvis ikke aktuelt å bruke penger på det, da det virker mer interessant å få noe ødelagt og så få erstatningskrav og oppvask etterpå + dårlig rykte. Noen tusenlapper for å leie inn et par personer fra et vaktselskap som da får støtte av frivillige vakter hadde vært en mye bedre løsning. I tillegg kan uansett ikke vaktene tillegges noe annet ansvar enn å påse at det ikke flyter av søppel og skrot - å ha vaktene ansvarlige for at ingenting blir ødelagt er ikke mulig på noen som helst måte. Vaktene skal bare hjelpe til med å unngå det, men om det skjer kan de ikke lastes allikevel. Om det hadde gått an hadde det vært en alt for stor risiko. Man har ikke mulighet til å følge med på alt som kan skje på et så stort område med sannsynligvis så mange personer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 17, 2006 Ja, det er det absolutt beste. Tydeligvis ikke aktuelt å bruke penger på det, da det virker mer interessant å få noe ødelagt og så få erstatningskrav og oppvask etterpå + dårlig rykte. Noen tusenlapper for å leie inn et par personer fra et vaktselskap som da får støtte av frivillige vakter hadde vært en mye bedre løsning. I tillegg kan uansett ikke vaktene tillegges noe annet ansvar enn å påse at det ikke flyter av søppel og skrot - å ha vaktene ansvarlige for at ingenting blir ødelagt er ikke mulig på noen som helst måte. Vaktene skal bare hjelpe til med å unngå det, men om det skjer kan de ikke lastes allikevel. Om det hadde gått an hadde det vært en alt for stor risiko. Man har ikke mulighet til å følge med på alt som kan skje på et så stort område med sannsynligvis så mange personer.. Da foreslår jeg at styret bevilger penger til dette, og heller kutter ut 4 spotter på Gate-bilmessa... Dette er jo noe som går direkte tilbake til medlemmene, i allefall mer enn en messe til 100K gjør... Mener nå jeg da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...