Hovedtreff 3-4 Juni 2006 - Overnatting på banen - Ordensvakter

Anbefalte innlegg

Da foreslår jeg at styret bevilger penger til dette, og heller kutter ut 4 spotter på Gate-bilmessa... ;)

 

Dette er jo noe som går direkte tilbake til medlemmene, i allefall mer enn en messe til 100K gjør... Mener nå jeg da... : rolleyes

 

Enig der altså...for et par lapper er det vel en forening eller lignende som stiller med et par vakter.

 

Tror noen drar den litt langt når det er snakk om balltre og diverse her, herregud vi er da en klubb og ikke en gjeng med vilt fremmede folk. Hvis det skulle skje noe vedrørende denne overnattingen så skal det ikke være så vanskelig å finne ut hvem det var.

 

Et godt trekk for å hindre at ting skulle skje, må vel være å samle all overnatting på selve go-cart banen, slik at all telting skal foregå der. I fjor så var det litt telting overalt og dermed litt vanskeligere å holde oversikten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakter osv. vil bli tildelt merkede refleksvester osv slik at folk lett skal se hvem de skal henvende seg til.

 

Når det gjelder leie av profesjonelle vakter osv må dette diskuteres, men husk at det EGENTLIG var bestemt at det IKKE skulle være overnatting på banen i det hele tatt. Dermed var det altså opp til medlemmene å stille opp slik at de som ønsket kunne sove der. Nå vil dere altså at styret (som egentlig "ikke ønsker" overnatting på banen) skal frigjøre medlemmene alt ansvar ved å leie inn eksterne vakter!? Kan ikke skjønne at det skal være så veldig vanskelig jeg altså. Dersom folk er SÅ ivrige på å overnatte, burde det da være nok av folk som stiller seg villige til å bidra for fellesskapet???

 

Uansett skal alle som har meldt seg ha en STOR takk!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett så har styret nå spilt ballen videre til oss medlemmer, og sagt at om vi vil overnatte på baneområdet så blir vi nødt til å stille opp selv... At de har snudd på mynten for å i det hele tatt la oss sove på banen, synes jeg er såpass bra at vi ikke skal presse på med nye forslag.. er bare å se nå, blir det nok som melder seg frivillig eller ikke... kun opp til oss egentlig : rolleyes

Styret har aldri vedtatt at det ikke skulle bli overnatting på banen iår (pga det som skjedde ifjor).Jeg håper og tror at det vil ha en forebyggende virkning med vakter og at de slipper å måtte gå til drastiske tiltak som å "kaste" ut noen.

Dersom du mener at du har ett forslag som er bedre enn egne vakter så synes jeg selvsagt at du burde tipse styret om det (styret@vwaudi-club.no)

er bare positivt med innspill fra medlemmene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke skal overnatte på bana selv, så kan jeg ikke stille opp.. Men det ordner seg vel med ordens-vakter til slutt på dette treffet regner jeg med :)

 

Uansett så fikk jeg en ide, til hvordan dette kanskje kan gjennomføres. Det diskuteres jo litt om at "fulle tullinger" ikke har nok respekt for ordensvakter innad i klubben.. Dette stemmer nok, og dersom det blir noe trøbbel så tror jeg ikke en slik vakt har så mye å stille med, annet enn som forebyggelse..

 

Men skjønner godt at styret setter som ultimatum at vi må ha et slags vakthold..

 

Men hva om de som skulle overnatte på banen, betalte f.eks. 50 kr ekstra i inngang, og så ble disse pengene brukt til å betale for eksterne vakter ? Blir fort noen lapper av det.. Så slipper styret å bruke klubbens penger på noe som i utgangs-punktet skulle være unødvendig ?

 

Just my €5 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det diskuteres jo litt om at "fulle tullinger" ikke har nok respekt for ordensvakter innad i klubben.. Dette stemmer nok, og dersom det blir noe trøbbel så tror jeg ikke en slik vakt har så mye å stille med, annet enn som forebyggelse..

 

 

 

Just my €5 :)

 

 

Nettop derfor må det settes opp noen regler / retningslinjer.

slik at de som eventuelt skal passe på har noe og slå i bordet med..

 

og brudd på ordensregler burde ikke gå ustraffet. Får da kan man ikke forvente at de blir respektert.

 

Og ja vi burde jo være voksne nok osv til og oppføre oss..

ting skjer i store folkemasser enten vi vill eller ikke, slik er det bare

 

50 lapp i overnatting støtter jeg fult ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis folk ikke har respekt for "interne" vakter og ikke klarer å oppføre seg. Så har de faktisk et kjempe problem. De fortjener ikke være der. Synes faktisk det er en noe skremmende holdning det at det nærmest oppfordres til å ikke godta det de "interne" vaktene evt måtte komme med, men eksterne kan man plutserlig høre på. Det burde absolutt vært motsatt, hvis det i det hele tatt kan forsvares å ha en slik holdning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare uttaler meg på grunnlag av en del erfaring med interne og eksterne vakter. Det er merkelig at det er sånn, men det er faktisk tilfelle. Selv om man som uniformert vakt fra vaktselskap (vekter) ikke har det minste rettigheter utover det hvem som helst annen har er det utrolig hvor mye bedre det virker i mange situasjoner allikevel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med respekt for eksterne/uniformerte vakter føler jeg kan slå litt begge veier.. Men nå har jeg kun vært vekter i 4 år da : rolleyes Noen føler seg veldig provosert av uniformen samt at noen "utefra" skal blande seg bort i saker som "de ikke har noe med".. Da er det ofte lettere hvis en som "Ola" kjenner tar tak i ham og ber ham roe seg litt føler nå jeg.. Men klart, en eller annen form for uniformering og litt autoritet kan være særdeles preventivt! ;)

 

Hvis noen fra hvert lokallag er med som vakter på Våler tror jeg det er enklere å holde styr på temperamentet, for da er det noen som vet hvem man er, hvis man skulle finne på noe tull. Blir også lettere i etterkant hvis noen har ødelagt noe at en vakt fra eget lokallag kan si at det var "xx" fra vårt lokallag som gjorde det. Det er jo bare å ha en refleksvest med "VAKT" på ryggen til de som skal gå rundt og passe på :)

 

 

Ser dessverre ikke ut til at jeg får blitt med, ellers skulle jeg gjerne stilt opp som vakt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnlaget for at jeg reagerer, er at vi er en så liten gjeng. Klubben er jo relativt stor, men på treffene så er det ikke så mange som overnatter på banen. Hvis noen av disse ikke klarer å oppføre seg, og ikke klarer å respektre de som gidder å stille opp som vakter, så mener jeg at de heller ikke har noe på treff å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel også legges til at det aldri har vært helt syke tilstander på banen. Så tviler på at interne vakter blir noe problem. Saken er vel å ha et par personer som er edru som kan minne dem som har fått litt høy partyfaktor på at man kansje skal dempe seg litt. Kan aldri tenke meg at det blir noe problem så lenge det dreier seg om et så lite miljø. Og om noen absolutt må kødde det til for dem av oss som liker å bo på banen på disse treffene så håper jeg disse kan bli navngitt på forumet og pælma ut av klubben i etterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnlaget for at jeg reagerer, er at vi er en så liten gjeng. Klubben er jo relativt stor, men på treffene så er det ikke så mange som overnatter på banen. Hvis noen av disse ikke klarer å oppføre seg, og ikke klarer å respektre de som gidder å stille opp som vakter, så mener jeg at de heller ikke har noe på treff å gjøre.

 

Helt enig med deg, Ole.

 

Jeg kan heller ikke se hvorfor ikke en gjeng godt voksne folk kan klare å respektere interne vakter. Uansett så håper jeg å tror at ingen medlemmer er så naive at de ikke respekterer klubbens interne vakter.

 

En ordning med å betale noen for å gjøre en slik jobb for oss er sikkert en ok idee det, men skal det virkelig være nødvendig da.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt syke tilstander blir det vel neppe.. men bedre føre var en etter..

uansett syns jeg vi burde sette opp noen klare holdepunkt som alle deltagere blir informert om på forhond..

 

event notere ned navn og nr på alle som overnatter på banen så om noe skjer kan jo regningen fordeles på de som er der. om syndebukken ikke tørr stå fremm..

 

alt er jo satt på spissen fra min side for og fremme en situasjon som i værste fall kan oppstå..

 

har Stått som arangsjør av en del store sammenkomster av ymse folk og min erfaring er at selv om man kjenner alle og stoler på at de ikke gjør noe galt

så har vi den faktoren at i det øyeblikk en har fått i seg litt for meget og pluttselig finner det for godt og gjøre noe som han/ hun i det øyeblikket fant på noe morro fanskap og gjøre..

 

men det går helt sikker helt smerttefritt og ha egne interne vakter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn og forstå at overnatting på banen blir mulig nå eller.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn og forstå at overnatting på banen blir mulig nå eller.. ?

 

Ja, dette må vi få en avklaring på nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis dere roter dere rundt og melder dere til ordensvakter på lørdagsnatta så lar det seg gjøre. vi har fullt på fredagen. men trenger vel 2 stk til ? såvidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller jeg og om det er nødvendig, og jeg teller for 2 (minst) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har fri fra jobb kan jeg godt være vakt. Dette får jeg snart klarhet i.

 

Kan også godt fungere som "vaktsjef", da det å være vakt blant annet på sånne arrangement faktisk er jobben min, så burde ha litt erfaring med saken. ;)

 

Passer det for deg på lørdag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva blir detta til?

 

Overnatting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva blir detta til?

 

Overnatting?

 

Ja, vi har ting i orden for overnatting på banen, så overnatting vil være mulig fra fredag til søndag på baneområdet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så bra!

 

Blir det en inngangsbilett for hele helga?

altså når jeg kommer på fredag, så betaler jeg 50 kr for å komme inn- får jeg bli der til søndag da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi har ting i orden for overnatting på banen, så overnatting vil være mulig fra fredag til søndag på baneområdet.

 

Suverent! Takk for det! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at overnatting ordnet seg helt fra fredag. Det gjør saken lettere for oss som kommer håpfulle med telt på fredagskvelden :)

Forøvrig stiller jeg gjerne som ordensvakt hvis det fremdeles skal være behov.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avsporing start!

 

og nå sporer jeg helt av siden det ble tillat og overnatte.. er det muligheter for og fåt i stand noe form for tilgang til det trådløse nettverke på banen.. slik at vi som er litt avhengig av internett ikke stryker med i løpe av de få dagene:) hehe

 

i fjord var det i allefall et tiljengelig nettverk der som var låst da .

kunne jo vær en ide og henkt opp noen webkamraer så de som ikke kom seg dit kunne følge med på ..

 

Avsopring slutt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh : : bh : : bh : : bh : : bh : : bh : : gråter : : gråter : : gråter :

 

 

Treffet står i fare for min del. Pr skrivende stund står bilen i bakgården uten front og bakfanger, og i kjelleren ligger div deler som jeg jobber med å montere.. I tillegg ligger det en senkesett i stua som jeg ikke har fått montert.. Tidskjema mitt sprakk og var uheldigvis svært få ildsjeler som svarte på ropet om hjelp.. Derfor må jeg be om at det skaffes en mulig erstatter for min vakt på fredag, i tilfelle jeg ikke kommer meg avgårde. Håper dette ikke fører til problemer for dere andre, da tar jeg omså buss til våler for å stille opp, for det er ikke der det står på.. Vil bare så gjerne ha bilen med meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skriver også i denne tråden:

 

VIKTIG INFORMASJON:

 

Porten inn til baneområdet vil bli stengt klokken 23:00 fredagskveld og åpnes tidlig lørdags morgen. De som ankommer etter klokken 23:00 får ikke adgang til området.

 

De som altså skal bo på banen må ankomme FØR klokken 23:00!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.