Østfold: Brodern`s nye S2

Anbefalte innlegg

Jepp;) det er digg lyd ja, og jeg er veldig fornøyd med bilen selv om det er noen bitte små fille ting som må fiksas, men en kan nesten ikke vente annet når de er så gamle.... men skjønner hvorfor Alex kjøpte seg S2, har allerede lyst på mer motor jeg hehe, men for all del den er jo ikke noen sinke den heller : smil :

 

Nå sporer vi litt av her, men er jo gamlebilen det er snakk om da, hehe ;) .. Lyden er digg ja, men monter et åpent filter så blir den ENDA bedre! Litt småplukk var/er det jo på den, som du sier, gammel bil, men tror ikke det var noen store feil som jeg/han kjente til på den iallefall, selvom det var litt synd det med fangeren og sånt da.... Blitt dullet og stelt med den bilen, det kan jeg i det minste si, hehe.. Så grattis med utrolig fin og morsom bil til deg også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå sporer vi litt av her, men er jo gamlebilen det er snakk om da, hehe ;) .. Lyden er digg ja, men monter et åpent filter så blir den ENDA bedre! Litt småplukk var/er det jo på den, som du sier, gammel bil, men tror ikke det var noen store feil som jeg/han kjente til på den iallefall, selvom det var litt synd det med fangeren og sånt da.... Blitt dullet og stelt med den bilen, det kan jeg i det minste si, hehe.. Så grattis med utrolig fin og morsom bil til deg også!

 

Det er tross alt gamle bilen ja så er ikke helt borte da heh:p, men tilbake til S2'en.... lyst til å si hvor mye i minus du er nå eller Alex? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar meg friheten igjen jeg.... Brodern har vært på tur i helga og fikk nettopp oversendt noen bilder ( hva pokker`n har skjedd med bilde-funksjonen forresten? Får jo bare lagt til linker... ? )

 

006.jpg

028.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar meg friheten igjen jeg.... Brodern har vært på tur i helga og fikk nettopp oversendt noen bilder ( hva pokker`n har skjedd med bilde-funksjonen forresten? Får jo bare lagt til linker... ? )

QUOTE]

 

Når du skrev det på den måten, så ventet jeg meg noen bilder av Audi'n stående oppå en midtrabatt eller meg ei hjulstilling helt ute av kurs, etter å ha klina hardt med en fortauskant eller noe.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå syns jeg frekkhetene begynner å bli drøye her:P ....Selvom jeg fortjener det! hehe..

Ja har vært i Sandefjord å fått knipsa noen bilder! Var ikke alle som blei verdt å ta vare på, men kan se om ikke det går ann å få lagt ut noen av de andre også!!

Snakke med bror som er litt mer kyndig på forumet og bilder enn meg:o hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke på tide å oppgradere denne tråden til "prosjekt-status" da bror? :P

 

Kan jo bare snakke for meg selv når jeg sier jeg blir litt oppgitt over kunnskapene til de som har "bygget" bilen.... Fikk jo forsåvidt inntrykk av at forrige eier ikke hadde skrudd så mye selv, men hadde en kompis som skulle være veldig dyktig til å gjøre det.

 

Specsa på bilen stiller seg fort litt annerledes nå ( tar meg friheter igjen jeg ;) ) :

 

Det så kalte 380hk oppsettet er som følger :

 

RS2 grenrør

3" eksos

KKK26/27 snurre

Ny chip og map

Original bensinpumpe : rolleyes

Originale dyser : rolleyes

Original resirk : rolleyes

++

 

Vet brodern er i gang med å gjøre litt endringer

Turbo XS justerbar trykkventil

Ny Bosch pumpe

Grønne dyser

Ny "jonus" resirkventil ( allerede montert )

Litt nye rør og slanger her og der

Ny chip og map

 

Så skal vel Monica og Jon Anders har en stor takk for hjelp her.. ;) Du får utfylle mer brodern, ellers knipser vi vel litt bilder ettersom vi holder på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått igjen bilen etter en liten tur hos Jon Anders!

 

Det som er blitt gjort er, skiftet til grønne dyser, ny chip og programvare!

I tillegg har de bytte en del org. slanger som nå er byttet ut med stålrør og silikonslanger!!

 

De har gjort en god jobb og jeg er veldig fornøyd med resultatet!

 

Det som er synd er at bilen går fortsatt ikke som den skal, så nå står bytte av:

 

Fordeler - lokk & rotor

Regulator m/ børster til dynamoen

Plugghetter

Toppakning

 

Når dette blir byttet skal forhåpentligvis alt være i orden og bilen fungere sånn som jeg blei lovet ved kjøp for et halvt år siden : rolleyes

 

Har vært litt treig med oppdatering av tråden , hehe men skal love at jeg kommer tilbake med innlegg når alt er klart! Også da med liste over hva som er byttet!!

 

Som Knut skrev, Jon Anders OG Monica skal ha STOR takk for alt de har gjort, og for at de har vært behjelpelig mot en liten uviten fjott med " stor " bil : flau : hehe.. vet at Monica også har gjort mye her så takk til dere begge:)

 

kommer tilbake med nærmere info når gullet nærmer seg ferdig;)

 

(PS. Til tidligere eier, TUSEN TAKK FOR ET JÆ.... GODT KJØP : bråk : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanvittig kjipt det der, men nå er det endelig lys i tunellen da :) Blir nok bra når den blir ferdig, og nå er det jo bare småplukk igjen.. Gleder meg til prøvetur med den effekten bilen SKAL ha ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanvittig kjipt det der, men nå er det endelig lys i tunellen da :) Blir nok bra når den blir ferdig, og nå er det jo bare småplukk igjen.. Gleder meg til prøvetur med den effekten bilen SKAL ha ! :D

 

 

Du får sitte på og få en liten smaksprøve hos meg så lenge da vettu Knut! :)

 

Det skulle bare mangle om vi stiller opp for hverandre da, sist jeg sjekka var ikke jeg veldig god på snekkring!! hihi....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får sitte på og få en liten smaksprøve hos meg så lenge da vettu Knut! :)

 

Det skulle bare mangle om vi stiller opp for hverandre da, sist jeg sjekka var ikke jeg veldig god på snekkring!! hihi....:)

 

Forsiktig nå, kan tenkes jeg tar deg på ordet ;) hehehe... Greit å kunne stille opp litt for hverandre ja, gikk brått litt fortere med oppussinga her også med bror i hus, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det som alreit med å være en " klubb" at man kan stille opp for hverandre!

Men fortsatt veldig takknemlig med det som er blitt gjort:D

 

Men skal ikke glemme Brodern oppi dette heller, har hjulpet til mye du også, med bytting av bensinpumpe og div:)

 

(nå kommer det jo frem hvor lite jeg har gjort selv da : flau : hehe:p )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(nå kommer det jo frem hvor lite jeg har gjort selv da : flau : hehe:p )

Men så var det vel også derfor du poengterte opptil flere ganger ovenfor selger at du IKKE var intr i et prosjekt, hehe.... Fint med ærlige selgere : rolleyes: bh : Skulle like å se de 911`ene han mente på å ha flekket med bilen sånn som den var ;)

 

Sving nedom på søndag så kikker vi på resten.. Hvis det "bare" er toppdekselpakningen som skal byttes kan det jo tenkes vi kan ta den også. Burde kanskje hatt en momentnøkkel men.. Monica?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(nå kommer det jo frem hvor lite jeg har gjort selv da : flau : hehe:p )

Men så var det vel også derfor du poengterte opptil flere ganger ovenfor selger at du IKKE var intr i et prosjekt, hehe.... Fint med ærlige selgere : rolleyes: bh : Skulle like å se de 911`ene han mente på å ha flekket med bilen sånn som den var ;)

 

Sving nedom på søndag så kikker vi på resten.. Hvis det "bare" er toppdekselpakningen som skal byttes kan det jo tenkes vi kan ta den også. Burde kanskje hatt en momentnøkkel men.. Monica?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så var det vel også derfor du poengterte opptil flere ganger ovenfor selger at du IKKE var intr i et prosjekt, hehe.... Fint med ærlige selgere : rolleyes: bh : Skulle like å se de 911`ene han mente på å ha flekket med bilen sånn som den var ;)

 

Sving nedom på søndag så kikker vi på resten.. Hvis det "bare" er toppdekselpakningen som skal byttes kan det jo tenkes vi kan ta den også. Burde kanskje hatt en momentnøkkel men.. Monica?

 

Er på vei ut i værste nå, og blant annet hente nye plugghetter, så skal se hva jeg ordner! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på vei ut i værste nå, og blant annet hente nye plugghetter, så skal se hva jeg ordner! :)

Tenkte mer på hvor mye moment de skal dras til med og evnt om det var/er behov for moment nøkkel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mer på hvor mye moment de skal dras til med og evnt om det var/er behov for moment nøkkel ;)

 

Du trenger ikke momentnøkkel for å bytte toppdekselpakning.....det tar du med håndkraft! :) lykke til på søndag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble det ikke noe skift av pakning i helga, men fikk skiftet pluggledninger m/hetter og regulatoren. Pakningen får vi ta når den er i hus, eller om Jon Anders skifter den, ikke helt sikker på hva planen er der enda?

 

Jeg var klar over at det var lekkasje ved plugg to, det hadde Monica og Jon Anders funnet ut når de skftet plugger, men at det var så ille hadde jeg ikke trodd.. Det rant jo olje av hetta når vi dro den opp. Her er iallefall bilder av hvorfor pakningen må skiftes ASAP.

 

IMG_0028.jpg

IMG_0025-1.jpg

 

 

 

Og her er et lite oversiktsbilde av hva som er gjort ( litt av det iallefall ) av Jonus og co. ;)

Det som er gjort som er synlig her er splitter ny RS2 massemåler, sveiset nye rør fra turbo til luftfilter med tilhørende nipler til resirk etc, nye rør til ic, ny resirkventil, ny Forge justerbar trykkventil, satt på grønne dyser etc..

IMG_0031.jpg

 

 

Oppsummert blir vel oppgraderingslista noe sånt nå :

 

Ny bensinpumpe

Ny RS2 massemåler

Nye plugger

Nye pluggledninger/hetter

Nye dyser

Ny justerbar trykkventil

Ny resirkventil

Nye rør og diverse slanger

Ny chip og map

Ny laderegulator

 

I tillegg skal det skiftes :

Toppdekselpakning

Rotor og fordeler

 

Da skulle forhåpentligvis alt være på plass :) Uke eller to nå brodern så skal jeg ha en prøvetur! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, på fredag satte vi igang med siste rest på bilen.. Skiftet dynamo og pakninger i toppdekselet. Ikke rare jobben egentlig, men dynamoer som ikke er helt med på at de skal skiftes er alltid moro :D

 

Et par bilder fra pakningsbytte :

IMG_0007.jpg

IMG_0008.jpg

 

 

Pakningene var ikke noe problem, det var fort gjort igrunn, men fant fort ut hvorfor bilen har ladet dårlig.. Halvmånekilen som skal være på reimhjulet var borte, ikke rart det slurer litt på ladinga da :) Den mangler fortsatt nå da, iom det ikke satt kile på den "nye" dynamoen, men nå lader den litt bedre iallefall. Når vi så fikk montert dynamoen etter mye kødd på fredagskveld, passet ikke reima lenger iom den nye dynamoen hadde justeringa litt lenger ut enn den gamle. Ikke EN eneste bensinstasjon i nærheten hadde viftereim heller ( : bh : ) så da ble bilen stående til lørdagsmorgen. Fikk på ny reim på lørdag, fylte litt olje og kjørte bilen varm, for så å prøve den litt..... Lappen henger i en tynn, tynn tråd for å si det sånn, nå FUNKER DEN! :D: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta og montere en kloss under gasspedalen slik at han kun kan trykke den halvveis ned : smil :

 

Ser dere har brukt finmekanikk verktøy under jobben på det først bildet: haha :

 

Fint å høre at den går som den skulle ha gjort hele tiden nå da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dere har brukt finmekanikk verktøy under jobben på det først bildet: haha :

Tipper det er den fine hammeren du sikter til? hehe.. [ironi]To av skruene satt som fy, så vi måtte slå av toppdekselet. Ble litt skjevt, men tror ikke det gjør noe egentlig, bilen startet etterpå iallefall[/ironi] :P hehe...

 

Den ble nok bare brukt under demontering av den gamle dynamoen som ikke ville ut helt frivillig :) Ellers er det nok ikke mye hammerbruk , hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet meg foran pc'n igjen..

 

Det meste er vel sagt av Knut, ting som er byttet og bilder å sånt, men kan hvertfall understreke at bilen nå funker:D

 

Hehe nå er det virkelig gøy å kjøre, og det virker litt mer verdt pengene nå;) når resultatet viser seg:)

 

Så Tusen Takk for all hjelp, Monica & Jon Anders, og min kjære bror som har mått ta i dritten som "vi" bytta selv:P ;) hehe

 

noe gjenstår nok, som montering av olje-catch tank, og muligens en større kjøler og varmedeksel for luftfilter og sånn småtteri:) hehe..men tror lommeboka skal få hvile seg en liten stund nå:)

 

Får vel legge ut noen fartsbilder en dag snart også! får se hva det blir seinere idag!

Veit Bror skal prøve seg litt idag så får se om han tar med kamera;) hehe

 

Men inn på en annen ting... Noen som har noe erfaring med instrument lys som ikke virker..en slags kortslutnign uten at sikringen har gått? både ved speedometer og vd de tre instrumenta under klimaen? De slokna under montering av sterio og tilsynelatende ingen sikringer som har gått...: klø : noenting jeg kan sjekke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ( brodern ) sjelden er på nett og ikke finner igjen tråden din, så tar jeg meg friheten igjen jeg :P

 

Nå som bilen går som den skal er det på tide med litt stereo.. Helt feil for mange å putte stereo i en "motorbil", men pytt sann, hvorfor ikke en Ole Brumm og "ja takk, begge deler"? ;)

 

Nye dørpanel, ny basskasse og nytt gulv er planen. Focal utopia på dashen og i kassa bak, Seas Lotus Reference i dørene, Audison til å drive alt sammen. Siden bagasjeplassen er minimal i coupeen spares det så langt det lar seg gjøre med èn forsterker under gulvet og èn montert bak på kassa, synlig gjennom skiposen når armlenet bak er nede.

 

IMG_1343.jpg

IMG_1352.jpg

IMG_1355.jpg

 

 

IMG_1347.jpg

IMG_1346.jpg

IMG_1351.jpg

IMG_1350.jpg

 

IMG_1349.jpg

 

 

 

 

Kabling og montering igjen nå... En aldri så liten oljelekkasje har vel satt en midlertidig stopp på stereoen og lysten, men satser vel på å få det montert over helga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.