Lakkering av kjølevæsketank o.l.

Anbefalte innlegg

Kjølevæsketanken blir vel maks en 90-100 grader varm.

 

Det jeg lurte på er hvis jeg vil lakkere denne og vindusspylertanken og servovæsketanken sort, kan jeg bruke plastgrunning og vanlig lakk, eller vil det koke / sprekke opp pga varmen?

 

I tillfelle, hva slags grunning/maling skal jeg da bruke?

 

Noen som har noen erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Seland

Kjølevæsketanken blir vel maks en 90-100 grader varm.

 

Det jeg lurte på er hvis jeg vil lakkere denne og vindusspylertanken og servovæsketanken sort, kan jeg bruke plastgrunning og vanlig lakk, eller vil det koke / sprekke opp pga varmen?

 

I tillfelle, hva slags grunning/maling skal jeg da bruke?

 

Noen som har noen erfaringer?

Hvordan får du sett nivået i tanken etter lakking?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg teiper på en tynn tape ned langs siden, så har jeg et nivåglass når jeg river den av etter lakkering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres lurt ut... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå fint det du beskriver i første posten.. Om lakken ikke tåler 90-100 grader før den sprekker, er den vel ikke noe særlig?!

 

Du kan jo også sjekke hos nærmeste lakk-forhandler/blander.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig vanskelig å gjøre noe som helst med sånn 'poly-plastikk'. Bare se på den trykkede testen på servoreservoaret, opp med handa alle som fortsatt kan lese hva slags væske som skal brukes..

 

Noengang sett forsøk på lakkering av 'pioneer'-båter? tror det finnes en spesialgrunning, men jeg har en lei følelse av at det blir mer avskalling enn 'lækkert'..

Hold oss oppdatert uansett utfall!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Seland

Kjølevæsketanken blir vel maks en 90-100 grader varm.

 

Det jeg lurte på er hvis jeg vil lakkere denne og vindusspylertanken og servovæsketanken sort, kan jeg bruke plastgrunning og vanlig lakk, eller vil det koke / sprekke opp pga varmen?

 

I tillfelle, hva slags grunning/maling skal jeg da bruke?

 

Noen som har noen erfaringer?

 

Plastgrunning skal fungere alldeles ypperlig.

Det som imidlertid kan være et problem i ettertid er søl med ulike væsker (olje, spylervæske og bremsevæske).

Det kan også tenkes at du får problemer hvis du vasker med høytrykk.

 

Når det gjelder Pioneer båter som også er nevnt her er disse i et meget spesielt materiale som krever helt spesielle produkter og kan ikke sammenlignes med "vanlig" plast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. varmespørsmålet så tåler såfall Spies Hecker sine produkter over 300 grader etter hva jeg har fått opplyst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.