Anbefalte innlegg

Klarte å skru av hodet på den ene bolten til termostathuset på Gofen min, så nå har jeg 2 biler jeg ikke kan bruke! Noen råd om hvordan jeg skal får den ut? evt n oen som kan hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. er det igjen nok til å ta den med vannpumpetang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ca 1cm. igjenn av bolten. Men det sitter som mannen med ljåen, for jeg vrei jo den bare tvært av når jeg skulle skru den ut. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med en vannpumpetang / vicegrip ... så får du nok kustus på den..

 

 

om det feiler, og du har en dremel... slip den til så du får tak i den skikkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve det. Må kjøpe en vanpumpetang først. hehehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en vicegrip-tang du!! Den får du til å klemme fast skikkelig og låse. Vannpumpetanga må du klemme sammtidi som du dreier. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det dyrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 35 til 55 kroner på biltema ser jeg iallfall. Men skal ikke helt gå god for kvaliteten på dem da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varme kan også hjelpe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en vicegrip og en lightergass brenner burde holde? hvis ikke, må jeg vel bore litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en vicegrip og en lightergass brenner burde holde? hvis ikke, må jeg vel bore litt.

Vet ikke om det har noen hensikt å varme den bare litt...jeg bruker å varme skruen rød å vente til den blir kald, da løsner det ofte, men så har jeg jo tilgang på gass da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så typisk! Sånne filleting setter altid kjepper i hjula på meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjem til med vannpumpetang, så få tak i et autogenapparat og varm bolten (ikkje spar på varmen om det ikkje er noke som kan ta skade av det), la det bli kaldt og da vil bolten komme fint som snus.. Om det ikkje fungerere kan en bore midt i bolten, og bruke en grisepikk til å vri den ut, det fungerer alltid men er en del arbeid..

 

lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om man kommer til ville jeg satt en ny skrue uten på hode å sveisa den fast, da får man sikkelig tak på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine forslag hvis bilen står på verksted, men den står midt i gata. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en sånn gassbrenner til en hundrings mens du allerede er på biltema, funker fin,fint.

Vil ikke tro det hjelper uten å varme siden orginalhodet bare ble vridd av, rustfritt er noe mykt møkk sånn sett og i kombinasjon med aluminium bare drit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en sånn gassbrenner til en hundrings mens du allerede er på biltema, funker fin,fint.

Vil ikke tro det hjelper uten å varme siden orginalhodet bare ble vridd av, rustfritt er noe mykt møkk sånn sett og i kombinasjon med aluminium bare drit.

 

Noe annet og enkelt du kan prøve er å kjøpe en flaske med penetrerende olje og dusje på. la det trekke godt og prøv da å skru den ut. bruker en type som heter bolt-eaze og det funker som F.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet ikke hvor tjukk den bolten er, men vis du får borret et lite hull inn i den, så stikker du på en jernvare forretning å kjøper sånn lings-gjenge ting, så skrur du den inn, da blir bolten skrudd ut.. sykt simpelt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grisepikk heter det.. :evil: funker som faan :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.