Bremseombygging fra S4 til S6

Anbefalte innlegg

Tenker på og bli kvitt ufobremsene.

Hva må byttes / forandres.

 

regner med at jeg illfall må bytte:

 

fjærbein

caliptere

skiver

klosser

 

Er det noe mer.

 

Hva med forstillingen?

Bremserør

 

Noen som har deler.

Nytt koster dette over 15.000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbein komplett med "alt" inklusive caliper, skiver og klosser. I tillegg trenger man nye bremseslanger mellom bil og fjærbein. De man har til UFO kan brukes (4 cm lengre), men hvis de ikke er nesten nye er det like greit å skifte. Fjær/demper og slikt er likt på begge to.

 

Det som er det største problemet er å få tak i delene brukt. Få biler og ganske ettertraktet.. Har heldigvis klart det selv! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe slikt liggende, eller vet om

noen som har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmer om dette selv, hvor mye gav du for det brukt Spangen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel sett på f.eks bremse kit?

eller er fjærbeina så spes på ufo modellene at det ikke går?

 

For 15 lapper så får en jo et 325mm kit komplett bolt on.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke innfesting på calypper som er litt spes. her da? Den står jo tross alt den andre veien!

 

Nå må noen som vet litt om dette trø til med en god forklaring!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må noen som vet litt om dette trø til med en god forklaring!!! [/b]

 

Enig med Trond! Vil gjerne høre fra noen som har utforsket dette!

 

Man får liksom ikke lyst til å montere alu.felg med smale eiker når man kjører ufo-brems. Ser ut som en stålfelg med alu.felg utvendig, Grøss.. så stygt!

 

Tror jeg så et sted at man kunne bruke Mercedes 600 br.skive og caliper fra Porsche 993, men jeg vet ikke om dette var bolt-on.

Jeg har selv liggende høyre caliper/skive til S6, får nok prøve utforske dette!...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bira (http://www.bira.org) har flere alternative bremse oppgaderinger, de fleste er basert på Porsche kaliptere. I allefall ett av alternativene er tilpasset UFO bremser, tror det var basert på noen skiver fra Mercedes V8. Vi diskuterte dette tidligere, søk og du skal finne (på dette forumet).

 

Problemet var vist at Bira ønsket ca 10 bestillinger før de var villige til å sette igang produksjonen av braketten som trengs.

 

Ellers er jeg en av de (sikkert flere) som kunne tenke meg en oppgradering. Er det noen som faktisk har gjort noe ut over å bytte til S6 fjærbein?

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drømmer også om å få byttet ut ufo skivene mine på min S4 sedan 1992. Har nå fått kast for 3. gang på ca 1,5 år og drit lei bremsene. Brukt mang foldige tusen og det funker ennå ikke bra.

Snakket med flissundet og dem kunne skifte det til Movit bremsekit, men det koster over 20 000 (inkl. jobben )

 

Hvis noen kjenner til firmaer som selger bremsekit med montering til ca 10000-12000 så hadde jeg blitt veldig glad ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Man kan vel sett på f.eks bremse kit?

eller er fjærbeina så spes på ufo modellene at det ikke går?

 

For 15 lapper så får en jo et 325mm kit komplett bolt on.

 

Har du litt meir info om dette.

Kven leverer, osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*sukk*.. Dette er visst et evig tilbakevendende 'problem'. At Audi i USA valgte å bytte dette til (de dårligere) G60-bremsene er vel ingen hemmelighet, og de skulle vel gjort det her også. De er bra så lenge de funker, men er uforholsdmessig tunge og spesielle.

De forskjellige løsningene går enten ut på å bruke fjærbeinet som det er, eller bytte til S4/S6 bein og nav.

Går en for BIRA sitt system får en kun en brakett, samt instruksjoner for hvordan MB600-skiva skal maskineres. (annen centerdim.) Movit' leverer hele greia, inklusive 332mm skiver med støpte hull på en custom skiveholder. ('hat'/'bell')

Flissundet skal vel strengt tatt tjene noen kroner de også, men Herrn Baither &co monterer det gjerne hvis du tar en tur dit ned. (Kostet i hvertfall DM 4.500 i jula 2001.)

 

Jeg 'måtte' ha nye skiver etter forrige vinter, og gikk for UFO da jeg ikke fant noen nye fjærbein da. Merkelig at NBS kun får inn vraka S4er med UFO og aldri en S& eller S4 med G60?? Hmm.. Skulle nesten tro det bare var UFO-bilene som overlevde siden 'alle' har det, eller hvordan var det nå igjen?? Alle med UFO vil jo ha G60 fjærbein?!? Go figure.. :D

 

Tror nok at BIRA stort sett blir rimeligst, 996-calipere er i hvertfall greit å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørm Eirik:

Takker ...

 

Har du en link til Herrn Baither &co ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.movit.de er vel et tips..

Velg Audi og V8 for å se litt info om UFO'ene!

 

Jeg kontaktet Mov'it men fikk info tilbake fra disse:

(Tror kanskje det var et firma som solgte for Mov'it? Ta heller direkte kontakt med Mov'it hvis du skal ha noe, da det ser ut som at Stoll driver med noe litt annet nå for tiden. Uansett, her er adressen til dem..)

 

Jochen Baither

STOLL automotive GmbH

Burgstraße 28

D-71720 Oberstenfeld

Tel. +49(0)7062/936050

Email mailto:info@stoll-automotive.de

Homepage http://www.stoll-automotive.de/

 

Oppsan! På Mov'its side for A6 står etpar bilder av Jørn's RS6 også, gitt! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker så meget ....

 

skal sjekke ut linkene .....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

At Audi i USA valgte å bytte dette til (de dårligere) G60-bremsene er vel ingen hemmelighet, og de skulle vel gjort det her også. De er bra så lenge de funker, men er uforholsdmessig tunge og spesielle.

 

 

Var de første S4 som ble levert til USA egentlig utstyrt med UFO bremser fra børjan?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Men de byttet på så og si alle svært tidlig.. Bentley har tilogmed droppet UFO-beskrivelsene i S4-manualen, men jeg fikk en .PDF-fil når jeg spurte. Hvis noen trenger beskrivelsen har jeg den, men det er igrunn ikke noe hokus-pokus. (Er vel strengt tatt bare momenter som kan være kjekke å ha i den sammenhengen? De er jo forferdelig enkle å jobbe med, da!)

 

Edit: Hehe! audiringene i form av 'crop circles' var kule!! :o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.