Anbefalte innlegg

Jeg skal polere felgene mine før jeg setter de på - hadde tenkt å benytte vanlig Autoglym bilpolish men en bilrekvisitaforhandler anbefalte en spesial felgpolish i steden. Han sa at vanlig bilpolish er skadlig for felglakken. Jeg har en flaske Autoglym stående hjemme så hadde tenkt å benytte denne....men ønsker selvfølgelig ikke å skade lakken på felgen....(?)

 

Er det andre som har erfaring på dette?? Eventuelt hva slags bilpolish som anbefales for felgene. Takk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Alkesh Mistry

Jeg skal polere felgene mine før jeg setter de på - hadde tenkt å benytte vanlig Autoglym bilpolish men en bilrekvisitaforhandler anbefalte en spesial felgpolish i steden. Han sa at vanlig bilpolish er skadlig for felglakken. Jeg har en flaske Autoglym stående hjemme så hadde tenkt å benytte denne....men ønsker selvfølgelig ikke å skade lakken på felgen....(?)

 

Er det andre som har erfaring på dette?? Eventuelt hva slags bilpolish som anbefales for felgene. Takk!!

Vet ikke helt om jeg tror på har selgeren, han skulle vel prøve å selge deg noe du ikke trenger? Jeg har brukt Autoglym på mine med god erfaring. Ingen lakkskader her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes nok spesial felgpolish også tenker jeg. Men jeg selv har polert felgene mine selv i feler år med Autoglym uten noe problemer. Ville tro at den lakken/finishen på felgen tåler mer en billakk og dermed går fint ann å bruke "vanlig" bilpolering.(vhis ikke jeg tar feil da?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selfølgelig kan du polere felger med vanlig poleringsmiddel.hadde teflon behandling på mine gammle 17"

ingen polering er så sterk at den kan ødelegge noe slags lakk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte er felgene lakkert med pulverlakk fra fabrikk, og den "herder" ved 200 grader, i motsetning til vanlig billakk som tørker ved ca 40-50 grader.

 

KJØR PÅ! Ikke la deg lure av intetvitende selger :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.