Noen med erfaringer?: Nexen/Roadstone/Syron N3000 dekk

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med:

- Nexen N3000

- Roadstone N3000

- Syron N3000

 

Dette er nok samme dekket, bare levert under forskjellige merker.

 

Threadwear: 340

Traction: AA

Temperature: A

 

Har jo fått god UTQG score, men hvordan er dette dekket med tanke på støy og sporing?

 

Skrik ut hvis du vet noe om dette dekket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe noe "skikkelige" dekk, det blir nesten som å spørre om Lada er en god bil......noe den da IKKE er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe noe "skikkelige" dekk, det blir nesten som å spørre om Lada er en god bil......noe den da IKKE er...

Vel, en må jo få lov til å spørre når dette dekket har bedre UTQG målinger (340AAA) enn:

 

- ContiSportContact2 (280AAA)

- Toyo Proxes T1R (280AAA)

- Goodyear Eagle F1 GSD3 (280AAA)

- Nankang NS2 (200AAA)

- Falken FK451 (280AA)

 

Disse målingene kan jo lyge litt, siden de ofte blir målt av dekkfabrikaten selv. Det er i hvertfall ett dekk jeg har hørt lite om, så jeg var interresert i om det var noen erfaringer her på forumet, så hvis du kaller dekket en lada så antar jeg at du har erfaring med dekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får det du betaler for....du får ikke en audi for prisen av en lada

 

det er riktig at jeg IKKE har erfaringer med akkurat disse dekka, av den enkle grunn at jeg mener at skikkelige dekk er verdt de ekstra kronene dem koster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er dekkene dobbelt så gode hvis du betaler full pris kontra med 50% rabatt? ;) Da skal jeg søren meg forlange å få betale full pris når jeg handler dekk! Hehe :rolleye:

 

Kan få disse dekkene (4stk. 225/40-18) til ca. 4000,- fra tyskland inkl. frakt, moms og fortollingsgebyr, så det er jo Lada-pris...

 

Hvordan er det å få lagt på dekk når du kommer med dekk du har kjøpt en annen plass? Er det som å komme på restaurant med medbrakt biff? Ser at du, Morten, har handlet en del på Dekkonline.com. Hvordan var det for deg å få lagt på dekk? Hvor gikk du, og hva betalte du? (ser du bor på Bryne, som ikke er så langt vekke fra meg, så kanskje du har noen tips?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg betalte 5700,- inkl frakt og mva fra tyskland selv når jeg kjøpte GY GSD3 i samme dimensjon som deg, syns ikke det er en upris med 1700,- ekstra for å få gode dekk...

 

tror ikke du finner noen av de merkene du nevner i toppen på en eneste dekktest....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Kjørte med Nexen dekk i dim 255/35-18 på min A4 i to år. Dekken er utrolig støysvake, sporer lite og blir ikke fort slitt. Så jeg var ihvertfall kjempefornøyd med dem. Dekkene kom fra Jonsdekk&felg i Porsgrunn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Kjørte med Nexen dekk i dim 255/35-18 på min A4 i to år. Dekken er utrolig støysvake, sporer lite og blir ikke fort slitt. Så jeg var ihvertfall kjempefornøyd med dem. Dekkene kom fra Jonsdekk&felg i Porsgrunn

 

Hvilke andre dekk har du sammenlignet med på A4'en din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke andre dekk har du sammenlignet med på A4'en din?

 

Har ikke kjørt akkurat den bilen på andre dekk, men hadde bridgestone s-03 på en annen bil, og dem støya bra i forhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. vi selger nexen 3000, og det er ingen som har klaga på dem.

 

Hadde dem på golfen min i 225/40x18 og til å vere ett billig dekk så synest jeg dem var bra. Har nå Goodyear F1 og en merker at dem ligger mye bedre på. Har noen kompiser som kjører på nexen dekka nå, å dem synest det er greie dekk.

 

Så alt i alt, så er nexen ikke det værste "billig" dekket du kan kjøpe. Håper dette kan hjelpe deg litt: vinke :

 

PS! sjekk også ut Aurora K103. er i samme gate som nexen dekka. Gode dekk i forhold til pris dem også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som N3000 dekket er et "bang-for-the-buck" dekk. Valget står mellom:

 

N3000 til rett under 4000,-

F1 GS-D3 til 5575,-

 

N3000 dekkene skal i følge threadwear ratinga vare 20% lenger enn F1 dekka.

Trenger liksom ikke "racer" dekk på oljebrenneren heller.....

 

Gruble... Gruble....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som N3000 dekket er et "bang-for-the-buck" dekk. Valget står mellom:

 

N3000 til rett under 4000,-

F1 GS-D3 til 5575,-

 

N3000 dekkene skal i følge threadwear ratinga vare 20% lenger enn F1 dekka.

Trenger liksom ikke "racer" dekk på oljebrenneren heller.....

 

Gruble... Gruble....

 

hører ut som du klarer deg fint på Nexen dekka.. dei e bedre en mye andre billigdekk jeg har prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med:

- Nexen N3000

 

Ja! Kort fortalt - hold deg langt unna f*nskapet!

 

Satte nye Nexen 195/50-15 N2000 på Riskokeren (Daewoo Nexia 96-modell) hos Baywar Tuning sist høst : dum :

 

Dekkene hadde jeg på bilen i 6 dager før jeg leverte dem tilbake, kjeftet selger huden full og betalte mellomlegg for å få på noe fornuftig. Ekstremt dårlig veigrep i svingene og rævva grep på vått føre. Mye støy lagde de også.

 

Makan til drittdekk har jeg aldri hatt på bilen min. Aldri mer Nexen på meg : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja! Kort fortalt - hold deg langt unna f*nskapet!

 

Satte nye Nexen 195/50-15 N2000 på Riskokeren (Daewoo Nexia 96-modell) hos Baywar Tuning sist høst : dum :

 

Dekkene hadde jeg på bilen i 6 dager før jeg leverte dem tilbake, kjeftet selger huden full og betalte mellomlegg for å få på noe fornuftig. Ekstremt dårlig veigrep i svingene og rævva grep på vått føre. Mye støy lagde de også.

 

Makan til drittdekk har jeg aldri hatt på bilen min. Aldri mer Nexen på meg : mad :

 

kanskje han har handlet dekk allerede. tror 2 år er litt vel lenge siden til at han ikke har bestemt seg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje han har handlet dekk allerede. tror 2 år er litt vel lenge siden til at han ikke har bestemt seg;)

 

Men det er vel fremdeles like aktuelt å "redde" noen fra å kjøpe;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, gammel tråd ja. Kjøpte dekkene, de varte lenge og var greie nok til prisen. Kjøpte Michelin Pilot Sport 2 etterpå, mye dyrere, mye bedre, varte mye kortere! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nexen er fint vis du er glad i ufrivilig drifting med forhjulstrekker:)

 

Burde vært hastighets begrensning på vått føre til MAKS 40 kmt med de hjula!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje ikke uttale-rett på dette i og med at jeg har hatt Nexxen3000 på en Caravelle, me likevel; Er godt fornøyd med dekkene. Holdt lenge (til normalt bruk), støysvak og lite sporing. Kan vel være enig i at du kan styre unna disse dekka hvis du liker å ligge i 100+ i svingen med striregn og motvind, men det får jo være måte på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje ikke uttale-rett på dette i og med at jeg har hatt Nexxen3000 på en Caravelle, me likevel; Er godt fornøyd med dekkene. Holdt lenge (til normalt bruk), støysvak og lite sporing. Kan vel være enig i at du kan styre unna disse dekka hvis du liker å ligge i 100+ i svingen med striregn og motvind, men det får jo være måte på ;)

 

Enig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følge trafikken på ring 3 holder i MASSEVIS!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.