Retting av bulker uten å lakkere!

Anbefalte innlegg

Krisen var stor i påsken, da jeg klarte det mesterstykke å rygge på en trillebor i garasjen min. Resultatet ble en litt spiss bulk ca. 3 cm lang på bakluken på min -03 Audi A4 Avant. Likte ikke helt tanken på å lakkere hele bakluken, med de ulempene det kan medføre (fargeforskjell, lakk/pusse støv i bilen osv.) Fant en link http://www.norteknikk-as.no i Stavanger, hvor jeg ringte og snakket med Willy Åsheim om saken. Willy sa han skulle på en arbeidsturne på østlandet om 2 uker, og han kunne komme innom hjemme hos meg og fikse skaden da. Willy kom som avtalt og etter 1 timer var bulken borte vekk. Det var igjen en liten ripe i klarlakken, denne ble også fjernet med smergelpapir med finhet 2500 og rubbing. Resultatet var helt utrolig! jeg er veldig nøye med bil, men dette ble bare helt 100% bra. Prisen var kr. 1500,- + moms, ikke billig, men mye billigere og bedre enn omlakkering. Har lagt ved ett bilde av bulken.

105-0503_img.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde han dette da?

 

Varme og fin-fin banking?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det han gjorde var å dytte spissen på bulken ut fra innsiden med noen spesial verktøystenger, for så å hamre sidene av spissen inn igjen fra utsiden med en plast meisel. Jobbet på begge sider, gang på gang. Må nok være tålmodig og ha litt håndlag. Hadde med eget lys slik at han så veldig bra hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter-bilde? slik at vi får se at det ble perfekt?

 

Ikke at jeg tviler altså men fint å se hvor bra det ble :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekk måte dette ja, sleng inn et etter bilde da :): ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem det, men det viser ingen ting!

Man ser ikke bulken med blotte øyet og da viser det hvertfall ikke noe på et bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.