Anbefalte innlegg

Bil: 1990 Audi Coupe 2.3E

 

Lysene i instrumentene ved girspaken funker ikke..

 

Har sjekket sikringer og byttet alle pærene.

 

Hva er galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare og begynne å feilsøke da med en testlampe... eller et måleinstrument og finne ut om du har strøm, eller eventuelt "hvor langt" du har strøm, dersom dette skulle vise seg å være et ledningsbrudd en eller annen plass... Eventuelt kan du jo sjekke at jordingen er ok, at ikke noe er falt av/tretthetsbrudd/rustet av eller lignende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Henger meg på det spørsmålet jeg også. Samme problemet på 92 cab.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på Merca mi, og da var det "dimmeren" i speedometeret som hadde røket! det er jo en justeringsfunksjon i denne "pinnen" i speedometeret... Sjekk det ivertfall ut, alt lys på samme krets funket ikke, dvs. varmeapp., instr. osv...

 

Verdt en sjekk!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er likt som på min A90, så er det 2 ledere inn på hver lampe, dvs. ingen felles jord eller jording i sokkelen.

 

Sjekk at de brune lederne går til jord...

 

mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil, så er en gåen pære nok til at ingen andre lys heller virker. Dette gjelder fra og med VDO-instrumentene, askebegeret framme, sig.tenner og askebeger bak. Lysene er seriekoblet, tror jeg det heter :) Men om pæra er godt på askebegeret bak, gjør ikke dette noe for lyset for punktene tidligere i kretsen.

 

EDIT: Overså desverre at du hadde byttet pærer. Sjekk ledningsbrudd, bl.a. det relèet som sitter bak VDO-¨målerne.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk den instrumentdelen jeg nevnte du, på min MB var lederen i denne røket i loddingen!!!

 

Den het forresten RIOSTAT, på merce ivertfall!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar..

 

har jeg hvertfall noe å begynne med! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.