#1 Skrevet April 26, 2004 Bil: 1990 Audi Coupe 2.3E Lysene i instrumentene ved girspaken funker ikke.. Har sjekket sikringer og byttet alle pærene. Hva er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2004 Er vel bare og begynne å feilsøke da med en testlampe... eller et måleinstrument og finne ut om du har strøm, eller eventuelt "hvor langt" du har strøm, dersom dette skulle vise seg å være et ledningsbrudd en eller annen plass... Eventuelt kan du jo sjekke at jordingen er ok, at ikke noe er falt av/tretthetsbrudd/rustet av eller lignende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2004 Henger meg på det spørsmålet jeg også. Samme problemet på 92 cab. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2004 Hadde samme problemet på Merca mi, og da var det "dimmeren" i speedometeret som hadde røket! det er jo en justeringsfunksjon i denne "pinnen" i speedometeret... Sjekk det ivertfall ut, alt lys på samme krets funket ikke, dvs. varmeapp., instr. osv... Verdt en sjekk!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2004 Hvis det er likt som på min A90, så er det 2 ledere inn på hver lampe, dvs. ingen felles jord eller jording i sokkelen. Sjekk at de brune lederne går til jord... mvh RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2004 Tar jeg ikke helt feil, så er en gåen pære nok til at ingen andre lys heller virker. Dette gjelder fra og med VDO-instrumentene, askebegeret framme, sig.tenner og askebeger bak. Lysene er seriekoblet, tror jeg det heter Men om pæra er godt på askebegeret bak, gjør ikke dette noe for lyset for punktene tidligere i kretsen. EDIT: Overså desverre at du hadde byttet pærer. Sjekk ledningsbrudd, bl.a. det relèet som sitter bak VDO-¨målerne. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2004 Sjekk den instrumentdelen jeg nevnte du, på min MB var lederen i denne røket i loddingen!!! Den het forresten RIOSTAT, på merce ivertfall!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2004 Takker for svar.. har jeg hvertfall noe å begynne med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2004 http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1261/a1261.htm&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...