Anbefalte innlegg

Hallo...

Jeg har en ulyd som kommer fra venstreside framme. Det er en klikk klikk klikk klikk lyd om non forstår. Det første jeg tenkte på var hjullageret. Lyden kom i går kveld sånn plutselig. Lyden kommer også bare når jeg svinger, men hører ikke noe særlig til det i større fart (dårlig isolert).

 

Senka bilen for noen ukersiden, men har tatt hjulstillings kontroll på den da. Jeg vet ikke om dette kan ha noen med saken å gjøre.

Hva kan det være?

 

Mvh.

Anders Grytten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper å skrive åssen bil det er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en vw golf 1,8i GL kjørt 140.000km, 1994 mod.

Det er ny mansjett, opphengskuler og noe styrestag greier.... Er det noe annet av slitedeler det kan være da. Det er også nye fjærbein etter senkingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sikkert drivknuten som er gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som nesten mistet et hjul klaget på at det kom så mange rare lyder når han svinget...

Har du sjekket hjulboltene?

Bortsett fra det, var jeg selv plaget med en "klunke-lyd" en stund... det viste seg å være en "styrekule" på et stabilisatorstag på KW senkesettet mitt... Kan egentlig enda ikke skjønne at en sånn liten kule kan lage SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mye lyd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååå...

Er det noe en medium hjemme mekker kan klare?

Hvor mye tror du deler vil koste da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg full sving og prøv å rygge (begge veier)... da vil du mest sannsynlig høre om drivleddene dine er gåene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så alvorlig. har ikke sjekka boltene. Men de burde da klare å sende rett fra eiker da.

Det er ikke noe spesiel høy lyd, me du hører den når du svinger på parkeringsplasser og by kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte ikke på at boltene var riktige... tenkte bare på om du har sjekket at de ikke er løse... om de er løse vil felgen "vippe" litt fram og tilbake og kan forårsake "klikke-lyder"

Kan være greit å sjekke det billigste først liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja...

Jeg jekka den opp i går for å sjekke litt under der... Men mener det skal være greit. Men får sjekke litt mere på det seinere i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Anders Grytten

åja...

Jeg jekka den opp i går for å sjekke litt under der... Men mener det skal være greit. Men får sjekke litt mere på det seinere i dag

 

Jeg klarte å stikke hull på mansjetten som ligger over drivknuten, mår jeg satte på mitt første senkesett på den forrige Corra. Denne spyttet jo selvfølgelig fett og begynte lage lyd. Når knuten begynner gå tørr, så lager de lyd. Var å byttet mansjett på verksted, og fikk smurt opp alt, fint som snus etterpå!!

 

Sjekk etter ekstremt svarte felger, og hull i mansjetten til drivknuten!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten tvil. Dersom det klikker ved stort rattutslag og gjerne lav fart, er det drivknuten som lager lyden. Dette såfremt du har sjekket at felgen er skrudd fast :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lyden hadde jeg også på min 92m 1,8Gl! Hørtes ut som hjullager/drivknute, men så la jeg om til vinterdekk og simsalabim, lyden borte(Boltene var fast ja)!!! Nå hører jeg klonk av og til ved sving i lav fart osv! Har fått sjekket lager/drivknute/brokule på den aktuelle siden, men alt er toppers! Mistenker et fjærbeinslager!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte til skolen i går så var lyden der. Den var også der når jeg skulle hjem, men noen timer seinere på dagen var lyden vekk ;)

På de timene har jeg ikke rørt bilen. Har ingen anelse om hva det kan være, men skal sjekke om det er noe hull eller lekasje fra mannsjetten i morgen. Når jeg kjørte hjem fra jobb i kveld var det heller ingen lyd ved svinging.

Takk for hjelp og forslag. Håper bare lyden holder seg unda nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.