Anbefalte innlegg

Vurdere og kjøpe en 80Q. den gamle typen..

 

Det jeg lurer på er hva må gjøres for og få ned i en 20 v Turbo motor?`

 

Er vel ikke bare og sette den oppi??

 

Vært hyggelig og fått noen tips/råd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare å slippe den nedi ja, passer rett inn, motorfester og alt, og den passer på kassa.

 

dette er hvis den har 5`er fra før,

 

du må flytte batteriet, og bytte det elektriske nettet,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke bare bare med girkasa. vet kassa passer, men hva med clutch og svinghjul... må vel bruke svinghjul fra s motoren og så lage til en spesiel clutsch. eller er jeg helt på jordet nå.. Det som er fint er at Audi femmer er Audi femmer(hvertfall nesten...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

girkasse og clutch,

 

bytt nålelageret på s motoren til det fra den gamle motoren (kjøpes nytt, koster ikke rare greiene)

bruk enkeltmasse svinghjul, org trykkplate, ny clutch lamell med nav som passer kasse.

 

 

så er det tut og herj.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell ikke så lett å få godkjent et slikt prosjekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en 4'er i'n, må hele travers byttes samt at det må sveises feste for motorfester i rammevange = ikke gjør det!

 

Men forstod det slik at det var 5'er i org.

Lurer på om ikke et S2 fjærbein passer?? i så fall skulle det ikke være vanskelig og få godkjennt.

 

PS! en trenger ikke flytte batteri om en bytter til grenrør med annen WG plassering!

uten navn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette noe som bare blir sagt eller kan dokumenteres svart på hvit at en kan få godkjent da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg kan jo ikke garantere noe slikt. Det er det i første omgang en VAG instans som må ta seg av.

 

I utg.punkt trenger en ikke bry seg om biltilsynet (lkke helt bokstavelig da!), for de godkjenner ihht det vag har sagt\skrevet.

 

Har en svoger som er verksmester hos VAG, og han sier at om jeg kommer med et prosjekt, så kan han si at jeg må ha sånn og sånn bremser\hjuloppheng etc..

Deretter sjekker tilsynet om jeg har gjort slik vag har beskrevet før evt godkjenning.

 

Høres vel enkelt ut, men det er jo da spørsmål om og finne en verksmester e.l som er villig til og være behjelpelig!!!!! Kanskje ikke like lett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt er det ikkje nei, må finne biltilsynmann som er intressert i bil.

Dei er det tydlegvis langt imellom.

 

Ja, eg har prøvd....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å "kjøpe" svogeren til Rune da? Alle vi kan jo spleise.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er liksom her det blir litt vanskelig:) tilsynet krever dokumentasjon fra vag,noe de ikke kan gi på en slik bil da bilen aldri er levert med den motoren originalt. på en coupe quattro er det lettere,vet de har funnet delenr som er lik urQ på etka og godt ut i fra,men er nok ikke så lett å få godkjent sedan desverre..,har mye å si hvor bilentusiast den personen du snakker med på tilsynet å,men her i kr.sand kan en glemme det meste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, mente ikke at det var enkelt!!!!! det er det jo aldri!

 

For de som bor i agder omr. Så vet jeg at Arendal biltilsyn (eller folka der) har et litt mere normalt syn på "ikke helt std biler" når det gjelder ombygg.

Det er faktisk folk fra mandal som tar turen dit for godkjenning.

 

Pål Vangsnes er en meget hyggelig kar jeg har pratet med ang. karosseribytte og ombygg av bil.

Og han hadde ikke mye positivt og si om sine kolleger ved div andre trafikkstasjoner.

 

Jeg har pratet endel med min svoger ang. godkj. av mitt prosjekt. Og han mente det ikke ville by på noe problem (ikke fordi han er i fam.!!!) mere en fornuftig kar med ganske høy grad av bildilla (VW/audi).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg skal godkjenne min, tror jeg jeg skal ta en tur til tyskland og tüv.. men det blir jævli dyrt. sa da venter jeg evt til bilen er blitt veteran (min bil er tatt inn etter 1/1-96). Har tidligere prøvd å få godkjent en escort mk1 med cosworth. men selv om det finnes biler som er godkjent med denne ombyggngen så var de ikke så villige til det nå. de mente det var så lett å trimme. Stoler faen meg ikke på folk de tilsyns folka. Derfor vil jeg dra til tyskland.

 

ps det er lettest og fjerne batteriet og radiator... jeg har det baki. det er fint for vektbalansene oxo

grenrør og downpipe.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, blir jo greit og hive batt. baki. Så har en litt mere plass og hygge seg med.....:(

 

Bare husk og bruke et tørr-batteri eller gele. Tror ikke tilsyns folka liker syre batt i bagagen! (VET).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.