Hovedtreff 3-4 Juni 2006 - Vålerbanen Teknisk info

Anbefalte innlegg

Så det ikke er noen tvil.

Det er 90dB støygrense på Vålerbanen.

Tekninsk kontroll vil bli tatt.

Førermøte er obligatorisk.

Hjelm er påbudt.

Lys er påbudt.

Sikerhetsbelte er påbudt.

Vinduene skal være lukket igjen.

 

 

Det vil være påmelding til banekjøring på lørdag morgen før førermøte (ca 0900).

Når førermøte begynner kan man ikke melde seg på banekjøring før senere.

Kl 1230 vil de som ikke rakk å melde seg til banekjøring kunne gjøre det og delta på førermøte kl 1300.

Det vil ikke være mulig å melde seg på banekjøring utenom disse tidene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og prøveskilter er IKKE tillatt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dermed vil det si at det lønner seg å forhåndspåmelde seg for å slippe altfor mye kø på morgenen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler uten skilt, men med vognlisens får vel kjøre også? Just wondering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler uten skilt, men med vognlisens får vel kjøre også? Just wondering...

 

Nei, dessverre. Biler med Norske skilter får kjøre på banen og ingen andre. Dette da vi ikke driver noe motorsportarrangement.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dessverre. Biler med Norske skilter får kjøre på banen og ingen andre. Dette da vi ikke driver noe motorsportarrangement.

 

Gjelder dette i "all framtid" også, eller vil man jobbe for å få til kjøring m biler m vognlisens ved senere anledninger?

 

Da det var snakk om dette m vognlisens så framtiden lys ut for oss som ikke vil bruke mange-100-hester på gata.

 

 

Beklager off-topic, men det passet å spørre om dette her (håper på tilgivelse):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette i "all framtid" også, eller vil man jobbe for å få til kjøring m biler m vognlisens ved senere anledninger?

 

Dette må jeg få undersøkt litt så jeg kan ikke svare nå om det blir for "all framtid"

Har prøvd å ta noen telefoner men er ikke lett å få tak i de riktige personene.

 

Men for Vålertreffet vil det ikke bli kjøring med vognlisens/hastighetslisens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dermed vil det si at det lønner seg å forhåndspåmelde seg for å slippe altfor mye kø på morgenen. :)

 

Hvordan gjør jeg det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil det si at bilen må være registrert, men at man kan kjøre med "show skilter"? eller er det slutt på det og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil det si at bilen må være registrert, men at man kan kjøre med "show skilter"? eller er det slutt på det og?

 

Du kan godt kjøre med showskilter. Samtlige fører skriver under på et erklæringsskjema hvor registreringsnummer skal være oppført og gyldig, noe man signerer under på. Dette blir det gitt informasjon om på de obligatoriske førermøtene.

 

De bilene som er på banen har signert et skjema som gjør at vi vet om bilen er gyldig registrert eller ei.

 

PS:

Det kan med dette være lurt å ha med vognkortet når du skal registrere deg til banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på spesial bilene ...

 

Betyr det at biler som f.eks Ts-racing sin rosa A4, Dahlbeck sin 1000 hk golf, Leif sin S1 sports guatro osv osv IKKE får kjøre på banen iår ??

 

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på spesial bilene ...

 

Betyr det at biler som f.eks Ts-racing sin rosa A4, Dahlbeck sin 1000 hk golf, Leif sin S1 sports guatro osv osv IKKE får kjøre på banen iår ??

 

 

 

 

Robert

Dersom de oppfyller kravene får de kjøre akkurat som alle andre som oppfyller kravene.Mener da kravet til skilter og støy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom de oppfyller kravene får de kjøre akkurat som alle andre som oppfyller kravene.Mener da kravet til skilter og støy.

 

Takk.

 

Jeg må bare spørre litt. Men bilen til dahlbeck og leif sin Q1 sports quatro får vel ikke lovlige skilter på seg siden dette er ekstrem biler ?? Eller tar jeg feil ???

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dahlbäcks Golf er godkjent og registrert i Sverige... De har selvfølgelig andre regler der borte, så slikt er enklere. Likevel, hvis han dukker opp og det viser seg at bilen gjør mere enn 90 dB så er det vel kjøreforbud? Eller blir det sett "mellom fingrene" i år også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

 

Veit du om ts-racing sin rosa A4 er godkjent i norge ? Vil han få problemer nå ?

 

 

Angående 90 db-grensa, så kjørte jo ts-racing ifjor, så jeg antar det går bra iår også. Dahlbeck sin 1000 hk golf tror jeg ikke "bråker" så mye mere enn ts-racing sin gjør, så da håper jeg det går bra :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare lurer på en ting, vis jeg forhåndspåmeldermeg for banekjøringa, og ikke kan i løpet av uka pga tekninsk feil på bilen eller noe, må jeg likevel betale ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare lurer på en ting, vis jeg forhåndspåmeldermeg for banekjøringa, og ikke kan i løpet av uka pga tekninsk feil på bilen eller noe, må jeg likevel betale ?

 

Nei, forhåndspåmelding er IKKE økonomisk bindene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og ha lest at det IKKE er bindende påmelding. Er kun forhåndspåmelding får å minske kø ved selve treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay! takk.

 

da er det bare å trykke på påmelding. hvor mange er påmeldt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dahlbäcks Golf er godkjent og registrert i Sverige... De har selvfølgelig andre regler der borte, så slikt er enklere. Likevel, hvis han dukker opp og det viser seg at bilen gjør mere enn 90 dB så er det vel kjøreforbud? Eller blir det sett "mellom fingrene" i år også?

 

Ingenting blir sett "mellom fingrene". Biler over 90dB vil ikke ha muligheten til å benytte banen. Dog har vi ingen mulighet til å sjekke lydnivået i samtlige biler så her håper vi først og fremst bileierene tar ansvar selv. Biler som er sluppet ut på bane og bryter 90dB grensen blir naturlignok vinket av og nektet videre kjøring på banen.

 

Så skal vi heller jobbe med 100dB-grensen til videre treff uten å komme med noe mer konkret tilbakemelding på dette tidspunkt.

 

Til info:

100dB høres kanskje ikke så mye mer ut enn 90dB, men i realiteten så er 100dB 30 ganger mer støy enn 90dB. Formelen er slik at 2dB er 3 ganger så høyt som 1dB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mange er påmeldt?

 

I skrivende stund er 69 biler forhåndspåmeldt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere godtar ikke biler med vognlisens, da får vel ikke Tærud-bilen kjørt heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere godtar ikke biler med vognlisens, da får vel ikke Tærud-bilen kjørt heller?

Dersom denne kommer med skilter får den kjøre på lik linje med alle de andre bilene, har den ikke det blir det ikke noe kjøring.

 

Det skal også legges til at biler kan ha mer enn 90db dersom dette står oppført i vognkortet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere godtar ikke biler med vognlisens?

 

Prøver og finne ut litt ang. dette her men har ikke noe svar ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.