Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til et pent alu-pedalsett som passer til Passat 98 mod (manuell)?

 

Clutch og brems er jo for såvidt greit å finne til, men gass-"pedalen" er jo helt tullete å finne noe til. Det er jo mer en gass-arm, med en plastdel nederst...

 

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste skal vel passe. Jeg kjøpte noen med lys....litt modifisering på gasspedalen men gikk greit det.

pedaler.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva måtte du gjøre for å få tilpasset gasspedalen? Kuttet du den bare litt ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuttet et hakk på hver side slik at jeg fikk de beslaga på baksiden

 

I bunn av pedalen kuttet jeg vekk hele kanten.

Slik at jeg fikk beslaga i mellom selve padalen og armen.

Sitter som støpt det:)

Er spesielt i bånn av pedalen du må kutte vekk.

Er boltene lange nok trenger du ikke kutte vekk øverst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult. Må prøve det.... Kjøpte et likt et det du har, bare i sort, og uten lys. Der stakk halvannen cm av pedalen ut på baksiden...

 

Får legge meg til å snekre litt tenker jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mitt sett stikker pedalen ca 1 cm på baksiden, men det syns ikke så lenge man ikke legger seg på kne og kikker nøye etter.

Men det er jo ikke det største prob det heller. Bare å kutte av pedalen litt det:) så syns det ikke uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke er ute etter merkevarer(sparco, momo osv) så har Mobilsentrum, mekonomen osv ok utvalg!

Jeg har brukt patentband og sika(på forden) til festingen!

 

Edit:Så nå at du har kjøpt: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo et godt tips det.... Det settet jeg har kjøpt nå, er bare et midlertidig ett, som kostet slikk og ingenting... Leter etter et skikkelig kult et, som kunne passe på min bil. Da gasspedalen(som er den det er problemer med) er i plast, burde det jo gå greit å kutte denne ned til en passende størrelse, for så å feste et "skikkelig" pedalsett på... Uten at det må være noe spesielt merke. Bare det se pent ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT pedaler... orginalt, fin og billigere enn momo. Betalte 400 for et pedal sett og noen bolter og skruer på møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Noen som har bilder av disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med disse??

Er orginale golf 4(jubileumsmodell) -bora,polo,a3, tror de passer på passat og.

imga0207.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ta av gummien på brems og clutch og på gass er den bare å tre på. (ingen skruer eller annen mekanisme)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Sandvik

bare å ta av gummien på brems og clutch og på gass er den bare å tre på. (ingen skruer eller annen mekanisme)

 

Clutch og brems er som nevnt ikke noe problem... Men gassen er jo en annen historie. Hvordan skal du klare å tre noe ned på den? Den er jo enorm! Evt hviket pedalsett passer til noe slikt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forresten noen her som har et bilde av gasspedalen til Passat 98 mod? Blir litt enklere å forklare problemet da.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke meningen å stjele tråden din, Erik, men har ett pedal spørsmål, jeg også..

 

Er det noen som vet om TT pedalene, eller R32 pedalene passer til en Corrado?? Plugg and play?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Ikke meningen å stjele tråden din, Erik, men har ett pedal spørsmål, jeg også..

 

Er det noen som vet om TT pedalene, eller R32 pedalene passer til en Corrado?? Plugg and play?

De passer iallefall rett inn i Golf 4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

De passer iallefall rett inn i Golf 4

 

Corra har vell nesten samme pedalsats som Golf 2...so da undras me vidare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på hvordan den ser ut jeg, men trodde det var håpløst på min og, men litt wd40 gjorde susen. men som sagt ikke helt sikker på hvordan den ser ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om størrelsen på selve pedalene(ikke dekselene) til brems og clutch er lik på Passat, i forhold til TT? Eller Polo, Bora f.eks....

 

Håper på at disse to går rett på, og så får man heller modifisere gass-pedalen, slik at jeg får festet dekselet på denne. Gasspedalen er i dag rett og lang, mens dekselet er kort og buet. Tanken var å kutte ned gasspedalen såpass, at jeg kan få festet dekselet på en passelig måte... Noen gode forslag hvordan dette kan festes? (skruer er ikke aktuelt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet??

 

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Noen som vet om størrelsen på selve pedalene(ikke dekselene) til brems og clutch er lik på Passat, i forhold til TT? Eller Polo, Bora f.eks....

 

Håper på at disse to går rett på, og så får man heller modifisere gass-pedalen, slik at jeg får festet dekselet på denne. Gasspedalen er i dag rett og lang, mens dekselet er kort og buet. Tanken var å kutte ned gasspedalen såpass, at jeg kan få festet dekselet på en passelig måte... Noen gode forslag hvordan dette kan festes? (skruer er ikke aktuelt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge VW passer ikke gass og clutch på hverken TT-settet eller Golf4-settet til min bil....

 

Så hvis det ikke er noen som har noen lure måter å få dette til på, så er jeg åpen for andre forslag til pedalsett... Da helst i børsta stål og sort...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.